Organisatie | Belastingsamenwerking Gouwe-Rijnland |
---|---|
Organisatietype | Regionaal samenwerkingsorgaan |
Officiële naam regeling | Besluit van het algemeen bestuur van de gemeenschappelijke regeling Belastingsamenwerking Gouwe-Rijnland houdende regels omtrent het reglement van orde voor de vergaderingen van het algemeen bestuur van de Belastingsamenwerking Gouwe-Rijnland |
Citeertitel | Reglement van orde voor de vergaderingen van het algemeen bestuur van de Belastingsamenwerking Gouwe-Rijnland |
Vastgesteld door | algemeen bestuur |
Onderwerp | bestuur en recht |
Eigen onderwerp |
Deze regeling bevat de vroegst mogelijke datum van inwerkingtreding.
Onbekend
Datum inwerkingtreding | Terugwerkende kracht tot en met | Datum uitwerkingtreding | Betreft | Datum ondertekening Bron bekendmaking | Kenmerk voorstel |
---|---|---|---|---|---|
27-04-2019 | nieuwe regeling | 12-05-2010 |
HOOFDSTUK I - ALGEMENE BEPALINGEN
Artikel 1 Begripsomschrijvingen
HOOFDSTUK III – VOORBEREIDING VAN DE VERGADERING
Artikel 6 Datum, tijd en plaats van vergaderen
Het dagelijks bestuur stelt vóór aanvang van elk kalenderjaar een schema op, waarin tijd en plaats van de in dat jaar te houden vergaderingen van het algemeen en het dagelijks bestuur zijn opgenomen. Dit schema wordt tijdig ter kennis gebracht van de leden en plaatsvervangende leden van het algemeen bestuur.
Artikel 8 Oproep en openbare kennisgeving
Tegelijkertijd met de oproep brengt de voorzitter dag, tijdstip en plaats van de vergadering ter openbare kennis door plaatsing op de website van de BSGR. De agenda en de daarbij behorende voorstellen – met uitzondering van de in Gemeentewet artikel 25, tweede lid, en artikel 37, tweede lid, Waterschapwet, bedoelde stukken – worden tegelijkertijd met de oproep ter inzage gelegd.
Artikel 9 Ter inzage leggen van stukken
Een lid van het algemeen bestuur mag een origineel van een ter inzage gelegd stuk niet buiten het gemeentehuis resp. het kantoor van het hoogheemraadschap brengen. Een lid mag een kopie van een ter inzage gelegd stuk slechts voor eigen gebruik buiten het gemeentehuis resp. het kantoor van het hoogheemraadschap brengen.
In afwijking van het bepaalde in het eerste lid blijven stukken, omtrent de inhoud waarvan ingevolge artikel 25, eerste dan wel tweede lid van de Gemeentewet geheimhouding is opgelegd, onder berusting van de secretaris, die de leden van het algemeen bestuur de inzage verleent. De bepalingen van de Archiefwet zijn van toepassing.
HOOFDSTUK IV - ORDE VAN DE VERGADERING
Ieder ter vergadering komend lid tekent ter vergadering de presentielijst. Aan het einde van elke vergadering wordt die lijst door de voorzitter en de secretaris gesloten.
Artikel 13 Ingekomen stukken; mededelingen
Bij het algemeen bestuur ingekomen stukken respectievelijk schriftelijke mededelingen die het dagelijks bestuur aan het algemeen bestuur wenst te doen, worden op een lijst geplaatst. Deze lijst wordt aan de leden van het algemeen bestuur toegezonden en bij de vergaderstukken ter inzage gelegd.
De belanghebbende of diens vertegenwoordiger die voornemens is het woord te voeren dient zich zo mogelijk 24 uur van tevoren aan te melden bij de secretaris van het bestuur, onder vermelding van het onderwerp waarover gesproken gaat worden. De volgorde van de sprekers wordt bepaald aan de hand van de binnengekomen aanmeldingen. De voorzitter kan van de volgorde afwijken indien dit in het belang is van de orde van de vergadering.
Een lid van het algemeen bestuur kan een initiatief indienen tot wijziging of intrekking van een door het algemeen bestuur bij gewone meerderheid genomen besluit, wanneer de deelnemer die het lid vertegenwoordigd ernstig in zijn belangen wordt geschaad. Op dit initiatief is artikel 42 van de regeling van overeenkomstige toepassing.
Artikel 24 Openbaarheid van vergadering
Het algemeen bestuur kan in een besloten vergadering, op grond van de belangen, genoemd in artikel 10 van de Wet openbaarheid van bestuur, omtrent het in die vergadering met gesloten deuren behandelde en omtrent de inhoud van de stukken welke aan het algemeen bestuur worden overgelegd, geheimhouding opleggen. Deze wordt door hen die bij de behandeling aanwezig waren en allen die van het behandelde of de stukken kennis dragen, in acht genomen, totdat het algemeen bestuur haar opheft.
Met betrekking tot het opleggen van geheimhouding is artikel 23 van de Wet gemeenschappelijke regelingen van overeenkomstige toepassing.
Artikel 27 Opheffing geheimhouding
Indien het algemeen bestuur op grond van het gestelde in artikel 55, tweede lid, van de Gemeentewet, voornemens is de geheimhouding op te heffen wordt, indien daarom wordt verzocht door het orgaan dat de geheimhouding heeft opgelegd, in een besloten vergadering daarmee overleg gevoerd.
HOOFDSTUK VIII – RELATIES DAGELIJKS BESTUUR – ALGEMEEN BESTUUR