Organisatie | Almelo |
---|---|
Organisatietype | Gemeente |
Officiële naam regeling | Ambtelijke organisatieregeling gemeente Almelo 2019 |
Citeertitel | ambtelijke organisatieregeling gemeente Almelo 2019 |
Vastgesteld door | college van burgemeester en wethouders |
Onderwerp | bestuur en recht |
Eigen onderwerp |
Geen
artikel 160, eerste lid, van de Gemeentewet
Datum inwerkingtreding | Terugwerkende kracht tot en met | Datum uitwerkingtreding | Betreft | Datum ondertekening Bron bekendmaking | Kenmerk voorstel |
---|---|---|---|---|---|
09-04-2019 | 01-04-2019 | 01-10-2020 | Rectificatie eerdere publicatie | 12-03-2019 |
B&W-besluit van 12 maart 2019, houdende vaststelling van de ambtelijke organisatieregeling 2019.
Het college van burgemeester en wethouders;
Gelet op artikel 160 lid 1 onder c van de Gemeentewet overwegende:
dat het college de verantwoordelijkheid heeft om de ambtelijke organisatie in te richten en te besturen;
dat het college heeft gekozen om de belangrijkste uitgangspunten, kaders en randvoorwaarden voor inrichting en aansturing vast te leggen in een organisatieregeling;
dat het college hierbij een aantal in deze regeling benoemde bevoegdheden en verantwoordelijkheden overdraagt aan leden van de ambtelijke organisatie;
dat het college deze regeling per 1 april 2019 in werking wil laten treden;
Artikel 5 hoofd control en audit
Het hoofd Control en Audit is onafhankelijk in zijn adviserende en toetsende taak. In uitzonderlijke gevallen kan hij zich rechtstreeks wenden tot de gemeentesecretaris/algemeen directeur. Indien noodzakelijk en wederom in uitzonderlijke gevallen kan hij zich rechtstreeks wenden tot het college van B&W. In het laatste geval doet hij hiervan gelijktijdig melding aan de gemeentesecretaris/algemeen directeur.
Artikel 11 medezeggenschap: ondernemingsraad (OR) en georganiseerd overleg (GO)
Gemeente Almelo heeft overeenkomstig de Wet op de ondernemingsraden (WOR) een ondernemingsraad (OR) en overeenkomstig de CAR-UWO een commissie voor georganiseerd overleg (GO).