Organisatie | Almelo |
---|---|
Organisatietype | Gemeente |
Officiële naam regeling | Ambtelijke organisatieregeling gemeente Almelo 2019 |
Citeertitel | |
Vastgesteld door | college van burgemeester en wethouders |
Onderwerp | bestuur en recht |
Eigen onderwerp |
Geen
artikel 160, eerste lid, van de Gemeentewet
Datum inwerkingtreding | Terugwerkende kracht tot en met | Datum uitwerkingtreding | Betreft | Datum ondertekening Bron bekendmaking | Kenmerk voorstel |
---|---|---|---|---|---|
01-04-2019 | 01-01-2019 | 01-04-2019 | Organisatieregeling gemeente Almelo 2019 | 12-03-2019 |
B&W-besluit van 12 maart 2019, houdende vaststelling van de ambtelijke organisatieregeling 2019.
Het college van burgemeester en wethouders;
Gelet op artikel 160 artikel 1 aanhef sub c van de Gemeentewet overwegende dat:
De ambtelijke organisatie van de gemeente Almelo met ingang van 25 september 2018 is gewijzigd;
De gemeente Almelo voor het vastleggen van de uitgangspunten, randvoorwaarden en invulling van de ambtelijke hoofdstructuur heeft gekozen voor een regeling;
De uitgangspunten en randvoorwaarden zoals opgenomen in deze organisatieregeling verder uitgewerkt worden in een aantal bedrijfsvoeringsregelingen;
Artikel 3 gemeentelijk directieteam
Gemeentelijk directieteam (DT)
Gemeentesecretaris/algemeen directeur
Artikel 9 taken concerncontroller
het vastgestelde control- en auditplan.
de voor het beleidsterrein geldende kaders, besluiten, kwaliteitsnormen en protocollen.
Artikel 11 gemeentelijk directieteam/managementteam
Artikel 12 medezeggenschap: ondernemingsraad (OR) en gemeenschappelijk overleg (GO)
Gemeente Almelo heeft overeenkomstig de Wet op de ondernemingsraden (WOR) een ondernemingsraad (OR) en overeenkomstig de CAR-UWO een commissie voor georganiseerd overleg (GO).
Artikel 13 gestructureerd overleg college van B&W en gemeentelijk directieteam
Het DT overlegt periodiek met het college van B&W over de onderwerpen van de strategische agenda en over bestuurlijke kwesties.