Ziet u een fout in deze regeling? Meld het ons op regelgeving@overheid.nl!
Molenlanden

Aanwijzingsbesluit voor inlichtingenverplichtingen 2019 gemeente Molenlanden

Wetstechnische informatie

Gegevens van de regeling
OrganisatieMolenlanden
OrganisatietypeGemeente
Officiële naam regelingAanwijzingsbesluit voor inlichtingenverplichtingen 2019 gemeente Molenlanden
Citeertitelaanwijzingsbesluit inlichtingenverplichtingen
Vastgesteld doorcollege van burgemeester en wethouders
Onderwerpopenbare orde en veiligheid
Eigen onderwerpaanwzijzingsbesluit inlichtingenverplichtingen

Opmerkingen met betrekking tot de regeling

Geen

Wettelijke grondslag(en) of bevoegdheid waarop de regeling is gebaseerd

artikel 231 van de Gemeentewet

Overzicht van in de tekst verwerkte wijzigingen

Datum inwerkingtreding

Terugwerkende kracht tot en met

Datum uitwerkingtreding

Betreft

Datum ondertekening

Bron bekendmaking

Kenmerk voorstel

28-03-201901-01-2019nieuwe regeling

08-01-2019

gmb-2019-73003

Tekst van de regeling

Intitulé

Aanwijzingsbesluit voor inlichtingenverplichtingen 2019 gemeente Molenlanden

Het college van burgemeester en wethouders van Molenlanden;

 

gelet op de artikelen 231 en 246a van de Gemeentewet, de artikelen 30 en 31 van de Wet waardering onroerende zaken, artikel 56 van de Algemene wet inzake rijksbelastingen en artikel 63a van de Invorderingswet 1990;

 

besluit:

Artikel 1.  

De verplichtingen die ingevolge de artikelen 47, 49 en 50 van de Algemene wet inzake rijksbelastingen en de artikelen 58 en 60 van de Invorderingswet 1990, dan wel bedoeld of van toepassing verklaard in de algemene maatregel van bestuur krachtens artikel 246a van de Gemeentewet bestaan jegens de gemeenteambtenaren bedoeld in artikel 231, tweede lid, onderdeel b en c, van de Gemeentewet, gelden mede jegens de volgende gemeenteambtenaren belast met de heffing of de invordering van gemeentelijke belastingen:

  • 1.

    de medewerkers van de volgende teams:

    • a.

      team Basisregistraties, Belastingen en GEO-informatie;

    • b.

      team Bestuur, Veiligheid en Kabinet;

    • c.

      team Bouw- en Woningtoezicht;

    • d.

      team Burgerzaken;

    • e.

      team Economie en Toerisme;

    • f.

      team Financieel Beleid & Control;

    • g.

      team Financiële administratie;

    • h.

      team Omgeving;

    • i.

      team Projecten;

    • j.

      team Vastgoed en Facilitaire Zaken;

  • 2.

    de gemeentelijke belastingdeurwaarder;

  • 3.

    de controleur toeristenbelasting.

 

Artikel 2.  

De verplichtingen die ingevolge de artikelen 47, 49 en 50 van de Algemene wet inzake rijksbelastingen, dan wel bedoeld of van toepassing verklaard in de algemene maatregel van bestuur krachtens artikel 31 van de Wet waardering onroerende zaken bestaan jegens de gemeenteambtenaar bedoeld in artikel 1, tweede lid, van de Wet waardering onroerende zaken, gelden mede jegens de volgende personen:

 

  • 1.

    de medewerkers van de volgende teams:

    • a.

      team Basisregistraties, Belastingen en GEO-informatie;

    • b.

      team Financiële administratie;

  • 2.

    de gemeentelijke belastingdeurwaarder;

  • 3.

    de controleur toeristenbelasting.

 

Artikel 3.  

Dit besluit wordt aangehaald als: Aanwijzingsbesluit voor inlichtingenverplichtingen.

 

Dit besluit treedt in werking op 1 januari 2019.

Aldus vastgesteld in de collegevergadering van 8 januari 2019.

Het college van burgemeester en wethouders,

de secretaris

drs. F. Jonker

de burgemeester

D.R. van der Borg