Ziet u een fout in deze regeling? Meld het ons op regelgeving@overheid.nl!
West Betuwe

Besluit van het college van burgemeester en wethouders van de gemeente West-Betuwe houdende regels omtrent bezwarencommissie personele aangelegenheden Regeling Bezwarencommissie personele aangelegenheden gemeente West Betuwe

Wetstechnische informatie

Gegevens van de regeling
OrganisatieWest Betuwe
OrganisatietypeGemeente
Officiële naam regelingBesluit van het college van burgemeester en wethouders van de gemeente West-Betuwe houdende regels omtrent bezwarencommissie personele aangelegenheden Regeling Bezwarencommissie personele aangelegenheden gemeente West Betuwe
CiteertitelRegeling Bezwarencommissie personele aangelegenheden gemeente West Betuwe
Vastgesteld doorcollege van burgemeester en wethouders
Onderwerpbestuur en recht
Eigen onderwerp

Opmerkingen met betrekking tot de regeling

Deze regeling bevat de vroegst mogelijke datum van inwerkingtreding.

Wettelijke grondslag(en) of bevoegdheid waarop de regeling is gebaseerd

  1. Algemene wet bestuursrecht
  2. Gemeentewet
Overzicht van in de tekst verwerkte wijzigingen

Datum inwerkingtreding

Terugwerkende kracht tot en met

Datum uitwerkingtreding

Betreft

Datum ondertekening

Bron bekendmaking

Kenmerk voorstel

12-03-2019nieuwe regeling

08-01-2019

gmb-2019-55547

Tekst van de regeling

Intitulé

Besluit van het college van burgemeester en wethouders van de gemeente West-Betuwe houdende regels omtrent bezwarencommissie personele aangelegenheden Regeling Bezwarencommissie personele aangelegenheden gemeente West Betuwe

Het college van burgemeester en wethouders van de gemeente West Betuwe

 

besluit:

 

 

  • Voor zover het hun bevoegdheden betreft;

  • gelet op de bepalingen van de Algemene wet bestuursrecht, de Gemeentewet en de Car-Uwo;

  • na verkregen overeenstemming van het BGO West Betuwe d.d 21 januari 2019;

 

tot het vaststellen van de navolgende regeling

 

Regeling Bezwarencommissie personele aangelegenheden gemeente West Betuwe

Artikel 1. Instelling commissie

  • 1.

    Er is een bezwarenadviescommissie personeelsaangelegenheden ter voorbereiding van de beslissing op ingediende bezwaren tegen besluiten van het bestuursorgaan op het gebied van de rechtspositie van personeel dat is aangesteld op grond van de CAR.

Artikel 2. Samenstelling van de commissie

  • 1.

    De commissie bestaat uit een voorzitter en ten minste twee leden (1 lid wordt benoemd namens de werkgever, 1 lid wordt benoemd namens de werknemers, deze 2 samen kiezen een onafhankelijk voorzitter).

  • 2.

    De voorzitter en de leden worden door het college benoemd, geschorst en ontslagen.

  • 3.

    De commissie wijst ten minste één van haar leden aan als plaatsvervangend voorzitter.

  • 4.

    De voorzitter en de leden van de commissie kunnen geen deel uitmaken van of werkzaam zijn onder verantwoordelijkheid van het college van de gemeente West Betuwe.

  • 5.

    Het college wijst een adviseur/secretaris van de commissie aan.

Artikel 3. Intrekking, inwerkingtreding en citeertitel

  • 1.

    Deze regeling treedt in werking op 1 januari 2019.

  • 2.

    Deze regeling kan worden aangehaald als: "Regeling Bezwarencommissie personele aangelegenheden gemeente West Betuwe".

Aldus vastgesteld d.d. 8 januari 2019.

Namens het college van de gemeente West Betuwe,

de burgemeester,

H.W.C.G. Keereweer