Ziet u een fout in deze regeling? Meld het ons op regelgeving@overheid.nl!
Bloemendaal

Mandaat-, aanwijzings- en uitvoeringsbesluit Wet BAG Bloemendaal en Heemstede 2019

Wetstechnische informatie

Gegevens van de regeling
OrganisatieBloemendaal
OrganisatietypeGemeente
Officiële naam regelingMandaat-, aanwijzings- en uitvoeringsbesluit Wet BAG Bloemendaal en Heemstede 2019
CiteertitelMandaat-, aanwijzings- en uitvoeringsbesluit Wet BAG Bloemendaal en Heemstede 2019.
Vastgesteld doorcollege van burgemeester en wethouders
Onderwerpbestuur en recht
Eigen onderwerpMandaat-, aanwijzings- en uitvoeringsbesluit Wet BAG Bloemendaal en Heemstede 2019

Opmerkingen met betrekking tot de regeling

Geen

Wettelijke grondslag(en) of bevoegdheid waarop de regeling is gebaseerd

  1. artikel 2, eerste lid, van de Wet basisregistratie adressen en gebouwen
  2. artikel 10 van de Wet basisregistratie adressen en gebouwen
  3. artikel 10:3, eerste lid, van de Algemene wet bestuursrecht
  4. artikel 10:9 van de Algemene wet bestuursrecht
  5. artikel 10:12 van de Algemene wet bestuursrecht
Overzicht van in de tekst verwerkte wijzigingen

Datum inwerkingtreding

Terugwerkende kracht tot en met

Datum uitwerkingtreding

Betreft

Datum ondertekening

Bron bekendmaking

Kenmerk voorstel

06-02-201905-02-201915-04-2021Nieuwe regeling

05-02-2019

gmb-2019-35345

2018016891

Tekst van de regeling

Intitulé

Mandaat-, aanwijzings- en uitvoeringsbesluit Wet BAG Bloemendaal en Heemstede 2019

Het college van burgemeester en wethouders van de gemeente Bloemendaal en het college van burgemeester en wethouders van de gemeente Heemstede;

 

overwegende:

  • -

    dat in artikel 2, eerste lid, van de Wet basisregistraties adressen en gebouwen (hierna: de Wet) het houden van een geautomatiseerde basisregistratie adressen en gebouwen (hierna: basisregistratie) wordt opgedragen aan het college van burgemeester en wethouders;

  • -

    dat het wenselijk is voor de uitoefening van taken en bevoegdheden namens het college van burgemeester en wethouders, gericht op het (bij)houden van de basisregistratie, een team van ambtenaren aan te wijzen als ambtelijk beheerder;

  • -

    dat het voorts wenselijk is een team van ambtenaren aan te wijzen dat belast is met het opmaken van specifieke brondocumenten respectievelijk het vaststellen van geometrie in het kader van de uitvoering van de Wet;

gelet op de artikelen 2, eerste lid, en 10, van de Wet en de artikelen 10:3, eerste lid, 10:9 en 10:12 van de Algemene wet bestuursrecht;

besluiten vast te stellen:

 

Mandaat-, aanwijzings- en uitvoeringsbesluit Wet BAG Bloemendaal en Heemstede 2019

Artikel 1 De beheerder van de basisregistratie adressen en gebouwen

  • 1.

    Ingevolge artikel 2, eerste lid, van de Wet, als beheerder van de basisregistratie adressen en gebouwen aan te wijzen: de medewerkers binnen het Team Informatisering belast met het Geo informatiebeheer.

  • 2.

    De beheerder van de basisregistratie adressen en gebouwen mandaat c.q. machtiging te verlenen de volgende taken en bevoegdheden namens het college van burgemeester en wethouders uit te voeren:

    • a.

      het ingevolge artikel 10 van de Wet bijhouden van de basisregistratie op basis van brondocumenten, in overeenstemming met de artikelen 11 en 13 van de Wet;

    • b.

      het, ingevolge artikel 14 van de Wet zorgdragen voor een goede beschikbaarheid, werking en beveiliging van de basisregistratie, in overeenstemming met de systeembeschrijving als bedoeld in de artikel 17 van de Wet;

    • c.

      het ingevolge artikel 31 van de Wet langs elektronische weg verstrekken dan wel wijzigen van gegevens aan de Dienst voor het kadaster en de openbare registers (hierna: de Dienst);

    • d.

      het ingevolge artikel 32, eerste lid, onder a, van de Wet op verzoek aan eenieder verlenen van inzage in de basisregistratie, alsmede het aan eenieder verstrekken van de in de basisregistratie opgenomen gegevens, in overeenstemming met het overige bepaalde in artikel 32, van de Wet;

    • e.

      het ontvangen, doorgeleiden en afhandelen van meldingen zoals bedoeld in artikel 37 en verzoeken zoals bedoeld in artikel 38 van de Wet, inclusief de verwerking daarvan zoals bedoeld in de artikelen 39, 40 en 41 van de Wet;

    • f.

      het ingevolge artikel 42 van de Wet jaarlijks controleren van de inrichting en de werking van de basisregistratie alsmede de verwerking van gegevens in de basisregistratie en het zenden van een afschrift van de resultaten van deze controle aan de minister van Binnenlandse Zaken en Koninkrijksrelaties;

Artikel 2 Ambtenaren bevoegd tot vaststelling geometrische gegevens

Als ambtenaren bevoegd tot de vaststelling van geometrische gegevens van panden en verblijfsobjecten, zoals bedoeld in artikel 8 van de Wet aan te wijzen: de medewerkers binnen het Team Informatisering belast met het Geo informatiebeheer.

Artikel 3 Ambtenaren bevoegd tot het opmaken van documenten, in welke vorm dan ook

Als ambtenaren bevoegd tot het opmaken van documenten, in welke vorm dan ook, zoals bedoeld in artikel 10, aanhef en onder b, van de Wet, aan te wijzen: de medewerkers binnen het Team Informatisering belast met het Geo informatiebeheer.

Artikel 4 Intrekking oude regelingen

Het Bloemendaalse Mandaatbesluit uitvoering Wet BAG Bloemendaal 2014 en het Heemsteedse Aanwijzings- en uitvoeringsbesluit Wet BAG 2017 worden ingetrokken.

Artikel 5 Inwerkingtreding

Dit besluit treedt, voor zover nodig met terugwerkende kracht, op 5 februari 2019 in werking.

Artikel 6 Citeertitel

Dit besluit wordt aangehaald als: Mandaat-, aanwijzings- en uitvoeringsbesluit Wet BAG Bloemendaal en Heemstede 2019.

 

Vastgesteld door het college van burgemeester en wethouders van de gemeente Bloemendaal op 5 februari 2019

De burgemeester,

drs. E.J.Roest

De secretaris,

drs. W.A.Atsma

 

Vastgesteld door het college van burgemeester en wethouders van de gemeente Heemstede op 5 februari 2019

De burgemeester

mr. A.C.Nienhuis

De secretaris

mw. H.W. deVos