Organisatie | Beekdaelen |
---|---|
Organisatietype | Gemeente |
Officiële naam regeling | Besluit van het college van burgemeester en wethouders van de gemeente Beekdaelen houdende regels omtrent de eigen organisatie Organisatiebesluit gemeente Beekdaelen |
Citeertitel | Organisatiebesluit gemeente Beekdaelen |
Vastgesteld door | college van burgemeester en wethouders |
Onderwerp | bestuur en recht |
Eigen onderwerp |
Deze regeling vervangt het organisatiebesluit gemeente Nuth 2016 en het organisatiebesluit gemeente Onderbanken 2015.
Datum inwerkingtreding | Terugwerkende kracht tot en met | Datum uitwerkingtreding | Betreft | Datum ondertekening Bron bekendmaking | Kenmerk voorstel |
---|---|---|---|---|---|
13-02-2019 | 01-01-2019 | 01-01-2019 | nieuwe regeling | 03-01-2019 | 230832 |
Hoofdstuk 1 Ambtelijke organisatie
Artikel 3 Omschrijving van de organisatie-eenheden
De organisatie-eenheden verrichten de navolgende hoofdtaken:
Strategische Projectregie stuurt strategische projecten aan die als zodanig door het college van burgemeester en wethouders zijn benoemd. Dergelijk projecten zijn: generiek van aard, afdelingsoverstijgend, hebben een hoge politieke, financiële en/of maatschappelijke impact, kennen vaak een afhankelijkheid van externe partijen en hebben een relatie met meerdere beleidsvelden.
Hoofdstuk 2 Management en afstemming met de gemeentelijke bestuursorganen en de ambtelijke organisatie
2.1. Gemeentesecretaris/directeur
Artikel 8 Verhouding tot de Burgemeester
De gemeentesecretaris/directeur bevordert samen met de burgemeester afstemming tussen de bestuursorganen en het ambtelijk apparaat. De gemeentesecretaris/directeur is de burgemeester behulpzaam bij de bevordering van de samenwerking en afstemming aangaande het functioneren van het college van burgemeester en wethouders als collegiaal bestuur.
Artikel 12 Verantwoordelijkheid Managementteam
Het Managementteam richt zich op:
Het beheersen (control) van de activiteiten in de organisatie op basis van tussen tijdse informatie over de voortgang, bijsturen van activiteiten, resultaten en middelen alsmede het achteraf verantwoorden van de wijze waarop maatschappelijke effecten zijn gerealiseerd en welke middelen daarvoor zijn ingezet;
Artikel 13 Overleg Managementteam
Het Managementteam overlegt enkele keren per jaar met het voltallige college van burgemeester en wethouders gericht op het creëren van eenheid van leiding. Onderwerpen van dit overleg zijn het bespreken van strategische beleidsontwikkelingen, de voortgang en uitvoering van strategische projecten, de ontwikkeling van het functioneren van de organisatie en de samenwerking tussen college van burgemeester en wethouders en de ambtelijke organisatie.
2.4. Concernstaf en Strategische Projectregie
Artikel 16 Strategische Projectregie
Het aanmerken van (strategische) projecten die vallen onder projectregie, het bestuurlijk en ambtelijk opdrachtgeverschap van (strategische) projecten, de werkwijze alsmede de verantwoordelijkheden en bevoegdheden van Projectregie. worden nader geregeld in een door het college van burgemeester en wethouders vast te stellen een leidraad Strategische Projectregie.