Ziet u een fout in deze regeling? Meld het ons op regelgeving@overheid.nl!
Breda

Besluit van het afdelingshoofd van de afdeling Publiekszaken van de gemeente Breda houdende regels omtrent de aanstelling aanwijzing toezichthouder BRP gemeente Breda

Wetstechnische informatie

Gegevens van de regeling
OrganisatieBreda
OrganisatietypeGemeente
Officiële naam regelingBesluit van het afdelingshoofd van de afdeling Publiekszaken van de gemeente Breda houdende regels omtrent de aanstelling aanwijzing toezichthouder BRP gemeente Breda
CiteertitelBesluit aanstelling aanwijzing toezichthouder BRP gemeente Breda
Vastgesteld doorgemandateerde functionaris
Onderwerpbestuur en recht
Eigen onderwerp

Opmerkingen met betrekking tot de regeling

Geen

Wettelijke grondslag(en) of bevoegdheid waarop de regeling is gebaseerd

artikel 4.2 van de Wet basisregistratie personen

Overzicht van in de tekst verwerkte wijzigingen

Datum inwerkingtreding

Terugwerkende kracht tot en met

Datum uitwerkingtreding

Betreft

Datum ondertekening

Bron bekendmaking

Kenmerk voorstel

01-02-201901-04-2017nieuwe regeling

14-01-2019

gmb-2019-22072

Tekst van de regeling

Intitulé

Besluit van het afdelingshoofd van de afdeling Publiekszaken van de gemeente Breda houdende regels omtrent de aanstelling aanwijzing toezichthouder BRP gemeente Breda

Burgemeester en wethouders van Breda;

 

Overwegende dat:

 

  • -

    op grond van artikel 4.2 van de Wet basisregistratie personen, het college van burgemeester en wethouders ambtenaren kan aanwijzen die zijn belast met het toezicht op de naleving van de verplichtingen van de burger ingevolge hoofdstuk 2, afdeling 1, paragraaf 5 van deze wet;

  • -

    de aanwijzing van toezichthouders uitsluitend is gericht op de naleving van de Wet basisregistratie personen binnen de gemeente Breda;

  • -

    de bevoegdheid tot het aanwijzen van toezichthouders ingevolge artikel 14 van het Schema A horend bij het Algemeen Mandaatbesluit Breda 2014 is opgedragen aan de afdelingshoofden, ieder voor zover het zijn eigen organisatorische eenheid betreft;

gelet op artikel 2.1 van de Collectieve arbeidsvoorwaardenregeling van de gemeente en artikel 4.2 Wet basisregistratie personen;

 

besluiten:

 

  • 1.

    De medewerkers Publiekszaken belast met “adresonderzoek” en bij eventuele wijziging van de gemeentelijke organisatie de medewerkers met een vergelijkbare functie en taakveld binnen de gemeentelijke organisatie, aan te wijzen als toezichthouders op de naleving van Wet Basisregistratie personen.

  • 2.

    Dit besluit treedt in werking op de dag na bekendmaking en werkt terug tot en met 1 april 2017.

     

Burgemeester en wethouders van Breda,

namens dezen,

M. Zegers

Afdelingshoofd Publiekszaken