Organisatie | Voorschoten |
---|---|
Organisatietype | Gemeente |
Officiële naam regeling | Procedureregeling functiewaardering griffie gemeente Voorschoten 2018 |
Citeertitel | Procedureregeling functiewaardering griffie gemeente Voorschoten 2018 |
Vastgesteld door | gedelegeerde functionaris |
Onderwerp | bestuur en recht |
Eigen onderwerp |
De procedureregeling is vastgesteld door de werkgeverscommissie die voor de gemeenteraad de rol van werkgever van de griffier en het griffiepersoneel vervult.
Datum inwerkingtreding | Terugwerkende kracht tot en met | Datum uitwerkingtreding | Betreft | Datum ondertekening Bron bekendmaking | Kenmerk voorstel |
---|---|---|---|---|---|
30-01-2019 | Nieuwe regeling | 15-03-2018 |
De Werkgeverscommissie van de gemeente Voorschoten,
overwegende dat burgemeester en wethouders van de gemeenten Voorschoten en Wassenaar, voor de toen aanstaande medewerkers van de Werkorganisatie Duivenvoorde aansluiting hebben gezocht bij het sectorale functiewaarderingssysteem HR21 en ter zake een licentieovereenkomst hebben gesloten;
overwegende dat het noodzakelijk is ook voor het personeel van de griffie een procedure vast te stellen voor de waardering van functies;
In deze regeling wordt verstaan onder:
het samenstel van feitelijke taken en/of werkzaamheden dat de functiehouder op basis van een vastgestelde (generieke) functiebeschrijving dient uit te voeren.
de functiebeschrijving die een resultaatgerichte weergave is van aard, overwegend karakter, niveau en complexiteit van taken.
de op grond van artikel 107 en 107e, tweede lid van de Gemeentewet door of vanwege de raad benoemde functionarissen.
het vaststellen van de functieschaal passend bij een functiebeschrijving.
de griffier van de gemeente Voorschoten, zoals door de raad benoemd.
het besluit waarmee de werkgeverscommissie aan de functiehouder bekend maakt welke functie zij op hem/haar van toepassing verklaart.
de commissie als bedoeld in de Verordening werkgeverscommissie gemeente Voorschoten.
Artikel 3 Voorbereiding indelingsadvies, indelingsbesluit, bezwaar en beroep
De functiehouder wordt in de gelegenheid gesteld binnen vier weken zijn/haar zienswijze over de indeling van de functie in de functiebeschrijving zowel schriftelijk als mondeling aan de werkgeverscommissie kenbaar te maken. Als de functiehouder zijn/haar zienswijze mondeling naar voren wil brengen, kan dit ten overstaan van de medewerker P&O. Van hetgeen mondeling naar voren is gebracht, wordt een verslag gemaakt.
Na het verstrijken van de termijn als bedoeld in het vierde lid, maakt de werkgeverscommissie, schriftelijk en gemotiveerd aan de functiehouder bekend in welke functiebeschrijving de functie van de functiehouder is ingedeeld en welke de gevolgen zijn voor de inschaling, het salaris en/of bezoldiging. Deze mededeling is een besluit als bedoeld in artikel 1:3 van de Algemene wet bestuursrecht.
Artikel 4 Nieuwe en gewijzigde taken
Indien aan een functiehouder, door of namens, de werkgeverscommissie, structureel nieuwe of gewijzigde taken worden opgedragen, dan heroverweegt de werkgeverscommissie, na en met inachtneming van het advies van de griffier, de indeling in de functiebeschrijving. Deze heroverweging kan leiden tot wijziging van het functieboek.
Artikel 5 Wijziging functiebeschrijvingen
Bij wijziging van de structuur, taken of doelstellingen van de organisatie wordt, onder verantwoordelijkheid van de werkgeverscommissie, door of namens de bestuurder bezien of de vastgestelde functiebeschrijvingen volledig en/of toereikend zijn. Zo nodig leidt dit tot een wijziging van het functieboek.