1.Activiteiten die vallen onder noemer collectief vervoer, waarbij het vervoer laagdrempelig is en geschikt is voor mensen met een beperking, een chronisch psychisch probleem en mensen met een psychosociaal probleem en zoveel als mogelijk georganiseerd wordt met vrijwilligers. 2.Activiteiten die vallen onder de noemer algemeen maatschappelijk werk, waarbij: ·Activiteiten bestaan uit het verstrekken van informatie en advies over het hulpaanbod bij psychosociale problemen; ·Activiteiten bestaan uit professionele maatschappelijke (1e lijns-) ondersteuning voor elke inwoner uit Oostzaan met psychosociale problemen; ·Activiteiten bestaan uit doorverwijzing van mensen met diepgaander en langdurige problematiek naar specialistische hulp; ·Spreekuren worden gehouden in Oostzaan. 3.Activiteiten die vallen onder de noemer slachtofferhulp, waarbij: ·Activiteiten bijdragen aan het vergroten van de psychosociale redzaamheid van slachtoffers van een (mogelijk) strafbaar feit of verkeersongevallen of hun sociale omgeving; ·Activiteiten bestaan uit het organiseren van preventie-activiteiten; ·Het opvangen van en het bieden van hulp en begeleiding aan inwoners die slachtoffer van een misdrijf zijn en hun sociale omgeving. 4.Activiteiten die vallen onder de noemer vluchtelingenhulp, waarbij: ·De activiteiten zich richten op inwoners van Oostzaan met een vluchtelingen- of migrantenverleden, en hun gezinsleden; ·De activiteiten bestaan uit een aanbod van informatie, advies, begeleiding en doorverwijzing bij vragen op het vlek van maatschappelijke voorzieningen, verblijfsstatus en daaraan gerelateerde juridische zaken en op sociaal-emotioneel vlak; 5.Activiteiten die vallen onder de noemer servicepunt Oostzaan, waarbij: ·In het servicepunt worden in ieder geval de volgende diensten aangeboden: onafhankelijke cliëntondersteuning en coördinatie van praktische ondersteuning bij het regelen van hulp en preventief en vriendschappelijk huisbezoek. ·De coördinator van het servicepunt neemt plaats in het netwerkoverleg met de OVER-gemeenten, de Stichting Maatschappelijke Dienstverlening, de Stichting Hulpdienst Oostzaan en de consulenten Wmo. ·Het servicepunt is klantvriendelijk en deskundig. 6.Activiteiten die vallen onder de noemer beheer en onderhoud regionale digitale sociale kaart, waarbij: ·De gemeenten in de regio Zaanstreek-Waterland gezamenlijk kunnen beschikken over een actuele gebruiksvriendelijke sociale kaart, die via websites van gemeenten (frontoffices) informatie kan geven over instellingen actief op het gebied van wonen, welzijn, zorg, werk, opvoeding, onderwijs, arbeid en gezondheid. |