Organisatie | Mook en Middelaar |
---|---|
Organisatietype | Gemeente |
Officiële naam regeling | Mandaatbesluit Mook en Middelaar 2019 |
Citeertitel | Mandaatbesluit Mook en Middelaar 2019 |
Vastgesteld door | college van burgemeester en wethouders |
Onderwerp | bestuur en recht |
Eigen onderwerp | |
Externe bijlage | Hoofdstuk III Mandaatregister |
Hoofdstuk III Mandaatregister gewijzigd vastgesteld op 20 augustus 2019.
Datum inwerkingtreding | Terugwerkende kracht tot en met | Datum uitwerkingtreding | Betreft | Datum ondertekening Bron bekendmaking | Kenmerk voorstel |
---|---|---|---|---|---|
10-09-2019 | gewijzigde mandaatregeling | 20-08-2019 | |||
01-01-2019 | 10-09-2019 | 18-12-2018 |
Het college van burgemeester en wethouders van Mook en Middelaar, de burgemeester van Mook en Middelaar en de heffings- en invorderingsambtenaar van Mook en Middelaar;
Voor zover het ieders bevoegdheden betreft;
Overwegende, dat het gewenst is om te komen tot vervanging van het Algemeen Mandaat- en Volmachtsbesluit gemeente Mook en Middelaar 2013;
Gelet op het bepaalde in de Gemeentewet en titel 10.1, afdeling 10.1.1. van de Algemene wet bestuursrecht;
Artikel 2 Algemene voorwaarden
De uitoefening van de bevoegdheden uit het register vindt plaats conform het daarover gestelde bij of krachtens wetten, besluiten, verordeningen, regelingen, beleidsregels, aanwijzingen en richtlijnen, hoe ook genaamd, van Europese, rijks-, provinciale en gemeentelijke wetgevers of andere bestuursorganen.
Bij bevoegdheden met financiële consequenties moet de desbetreffende begroting en in voorkomende gevallen de budgethoudersregeling voorzien in de budgetten en toestemming. De uitoefening van de bevoegdheden bij of krachtens dit besluit gebeurt volgens de uitgangspunten van de bestaande intergemeentelijke, bestuurlijke en administratieve organisatie inzake bestuurlijke relaties, de voorlichting, competentieverdeling, primaten, toekenning, financiële organisatie, de archieven, de informatievoorziening en de wijze van openbare kennisgeving (publicatie).
als een direct leidinggevende het te nemen besluit heeft voorbereid, ligt het mandaat bij de gemeentesecretaris. In het geval waarin de gemeentesecretaris een te nemen besluit heeft voorbereid, ligt het mandaat, met in achtneming van de (specifieke) voorwaarden in de laatste kolom van het bij dit besluit behorende register, bij het college of de burgemeester.
In geval van afwezigheid van de functionaris aan wie bij of krachtens dit besluit bevoegdheden
zijn toegekend, oefent zijn/haar vervanger deze bevoegdheden uit conform de binnen de organisatie geldende vervangingsregeling. |
Artikel 6 Volmacht en machtiging
Het mandaatregister bevat ook bepalingen over volmacht en machtiging aan functionarissen/ medewerkers die werkzaam zijn onder verantwoordelijkheid van het bestuursorgaan. Dit besluit is van overeenkomstige toepassing op volmacht en machtiging.
De ondertekening moet uitdrukken dat het besluit is genomen krachtens (afdoenings)-mandaat. Daarbij geldt de volgende formulering: burgemeester en wethouders van Mook en Middelaar c.q. de burgemeester van Mook en Middelaar c.q. de heffings- of invorderingsambtenaar, namens deze, gevolgd door de handtekening, naam en de functieaanduiding van de gemandateerde.
Als het een besluit betreft waarvoor alleen een ondertekeningsmandaat is afgegeven, dient dit duidelijk in het besluit naar voren te komen. Hierbij geldt de volgende formulering: Overeenkomstig het door het college van burgemeester en wethouders van Mook en Middelaar c.q. de burgemeester van Mook en Middelaar, genomen besluit, namens deze, gevolgd door de handtekening, naam en de functieaanduiding van de gemandateerde.
De in dit besluit opgenomen mandaten gelden als gewijzigd of vervallen op het moment dat de hierin genoemde wetten, regelingen, beschikkingen en verordeningen zijn gewijzigd, ingetrokken of vervallen. Als in plaats daarvan een andere wet, regeling, beschikking of verordening komt met daarin in de kern soortgelijke bevoegdheden, dan blijft de mandatering voor die bevoegdheden onverminderd en onder dezelfde voorwaarden van kracht.
Artikel 9 Bekendmaking, inwerkingtreding en citeertitel
Het Mandaatbesluit Mook en Middelaar 2019 vervangt het bij besluit van 10 maart 2015 vastgestelde Algemeen Mandaat- en Volmachtbesluit 2013 (incl. aanvulling Wmo en jeugd 2015) met uitzondering van de externe mandaten alsmede alle nadien genomen individuele mandaatbesluiten voor zover deze niet in het bij dit besluit behorende mandaatregister zijn opgenomen.
Aldus vastgesteld door respectievelijk het college van burgemeester en wethouders, de burgemeester en de heffings- en invorderingsambtenaar van de gemeente Mook en Middelaar op 18 december 2018. Hoofdstuk III Mandaatregister gewijzigd vastgesteld op 20 augustus 2019.
BURGEMEESTER EN WETHOUDERS VAN MOOK EN MIDDELAAR;
De gemeentesecretaris,
Mw. J.M.G. Smits-de Kinkelder
De burgemeester,
Dhr. mr. drs. W. Gradisen
BURGEMEESTER VAN MOOK EN MIDDELAAR;
De burgemeester,
mr. drs. W. Gradisen
De ambtenaar zoals bedoeld in artikel 231, tweede lid, onderdeel b en c van de Gemeentewet, aangewezen bij besluit van 18 juli 2017,
DE HEFFINGS- EN INVORDERINGSAMBTENAAR VAN MOOK EN MIDDELAAR:
Dhr. drs. J.P.P. van den Heuvel
Hoofd afdeling Bedrijfsvoering