Ziet u een fout in deze regeling? Meld het ons op regelgeving@overheid.nl!
Druten

Benoeming ombudsman en ontslagverlening

Wetstechnische informatie

Gegevens van de regeling
OrganisatieDruten
OrganisatietypeGemeente
Officiële naam regelingBenoeming ombudsman en ontslagverlening
CiteertitelBenoeming ombudsman en ontslagverlening
Vastgesteld doorgemeenteraad
Onderwerpbestuur en recht
Eigen onderwerpbestuur en recht

Opmerkingen met betrekking tot de regeling

Geen

Wettelijke grondslag(en) of bevoegdheid waarop de regeling is gebaseerd

  1. artikel 81q van de Gemeentewet
  2. artikel 81p van de Gemeentewet
Overzicht van in de tekst verwerkte wijzigingen

Datum inwerkingtreding

Terugwerkende kracht tot en met

Datum uitwerkingtreding

Betreft

Datum ondertekening

Bron bekendmaking

Kenmerk voorstel

01-01-2019Nieuwe regeling

22-11-2018

gmb-2018-267190

Tekst van de regeling

Intitulé

Benoeming ombudsman en ontslagverlening

De Raad van de gemeente Druten,

 

Overwegende dat

 

de gemeentelijke ombudsman met ingang van 1 oktober 2018 haar ontslag heeft ingediend;

 

daarmee de functie van ombudsman vacant is geworden;

 

het op grond van de artikelen 81p en 81q, eerste lid, van de Gemeentewet verplicht is om een ombudsman te benoemen;

 

mevrouw mr. M.J. van Dasselaar bereid is gevonden om deze functie te gaan vervullen;

 

Gelezen het voorstel van het college van dinsdag 6 november 2018;

 

Gelet op het bepaalde in de Gemeentewet;

Besluit:

  • 1.

    Mevrouw mr. M.J. van Dasselaar te benoemen als ombudsman voor de periode 1 januari 2019 t/m 31 december 2024.

  • 2.

    Mevrouw dr. J.G.M. Assen met ingang van 1 oktober 2018 eervol ontslag te verlenen.

     

Aldus besloten in de openbare vergadering van donderdag 22 november 2018;

de raadsgriffier,

mw. S.A. van derLugt

de voorzitter,

drs. L.J.E.M. vanRiswijk