Organisatie | Druten |
---|---|
Organisatietype | Gemeente |
Officiële naam regeling | Aanwijzingsbesluit cameratoezicht Markt |
Citeertitel | Aanwijzingsbesluit cameratoezicht Markt |
Vastgesteld door | burgemeester |
Onderwerp | openbare orde en veiligheid |
Eigen onderwerp | Openbare orde en veiligheid |
Geen
nvt
Datum inwerkingtreding | Terugwerkende kracht tot en met | Datum uitwerkingtreding | Betreft | Datum ondertekening Bron bekendmaking | Kenmerk voorstel |
---|---|---|---|---|---|
30-11-2018 | 02-12-2020 | Nieuwe regeling | 26-11-2018 |
gelet op het bepaalde in artikel 151c Gemeentewet en artikel 2.10.1 van de Algemene Plaatselijke Verordening 2010 van de gemeente Druten;
dat onder meer door de omvang van deze groepen jongeren, het middelengebruik, het schelden en schreeuwen, het crossen met auto’s op het marktplein, het veroorzaken van geluidsoverlast door muziek en crossen en het beschijnen van winkels met de koplampen, zij overlast gevend zijn en bedreigend op bewoners, passanten en ondernemers overkomen;
Bijlage 1 Bezwaarschrift-bijsluiter
Hoe maakt u bezwaar tegen dit besluit?
Bent u het niet eens met dit besluit? Dan kunt u daartegen bezwaar maken. Dat doet u door een brief te schrijven aan de instantie die het besluit heeft genomen. In dit geval is dat de burgemeester.
U stuurt uw bezwaar aan de burgemeester van Druten, Postbus 1, 6650 AA Druten.
Let op: uw bezwaarschrift per e-mail indienen is niet mogelijk!
De brief waarmee u bezwaar maakt heet bezwaarschrift.
In uw bezwaarschrift moet het volgende staan:
Vergeet u niet het bezwaarschrift te ondertekenen en stuur zo mogelijk een kopie mee van het besluit waartegen u bezwaar maakt.
U heeft zes weken de tijd om bezwaar te maken. Deze termijn begint op de dag na de bekendmaking van het besluit. Uw bezwaar moet vóór het einde van de termijn bij ons binnen zijn.
Wanneer u bezwaar maakt, blijft het besluit - in ieder geval totdat een beslissing op het bezwaarschrift is genomen - in stand. Om te voorkomen dat er onherstelbare gevolgen ontstaan, kunt u de voorzieningenrechter van de Rechtbank Gelderland om een voorlopige voorziening vragen. Dat is een tijdelijke oplossing, die geldt totdat op uw bezwaar is beslist. Een verzoek om een voorlopige voorziening wordt op korte termijn behandeld. U stuurt uw schriftelijke verzoek aan de voorzieningenrechter van de Rechtbank Gelderland, Afdeling Bestuursrecht, Postbus 9030, 6800 EM Arnhem.
Voor een voorlopige voorziening betaalt u een vergoeding: griffierecht. Een natuurlijk persoon betaalt bij de rechtbank € 46,-- voor zaken die betrekking hebben op uitkering, huursubsidie of belastingzaken. Voor de overige zaken betaalt een natuurlijk persoon € 168, -. Een rechtspersoon (vereniging, stichting, NV, BV) betaalt altijd € 333, -. Deze bedragen gelden vanaf 1 januari 2016.
Het is ook mogelijk om digitaal een verzoekschrift in te dienen bij genoemde rechtbank via http://loket.rechtspraak.nl/bestuursrecht. Daarvoor moet u wel beschikken over een elektronische handtekening (DigiD). Kijk op de genoemde site voor de precieze voorwaarden.
Heeft u nog vragen? Neem dan gerust contact op met de secretaris van de bezwaarschriftencommissie van de gemeente Druten, te bereiken via 14 0487.