Organisatie | Deurne |
---|---|
Organisatietype | Gemeente |
Officiële naam regeling | Besluit van het college van burgemeester en wethouders en de burgemeester van de gemeente Deurne houdende regels omtrent mandaat Mandaatreglement gemeente Deurne 2016 |
Citeertitel | Mandaatreglement gemeente Deurne 2016 |
Vastgesteld door | college van burgemeester en wethouders |
Onderwerp | bestuur en recht |
Eigen onderwerp | |
Externe bijlagen | bijlage I Algemeen deel bijlage II Bedrijfsvoering bijlage III Ruimte & Samenleving bijlage IV Team Leefomgeving bijlage V KCC staf en 1e lijn bijlage VI KCC staf en 2e lijn bijlage VIa KCC Vastgoed bijlage VII BOR Beheer & Realisatie bijlage VIII BOR Onderhoud & Toezicht bijlage X Externe mandaten divers bijlage Xa ODZOB bijlage Xb Gemeente Helmond I bijlage Xc Gemeente Helmond II bijlage Xd Werkbedrijf Atlant bijlage Xe Peelgemeenten bijlage XI Heffings- en inv.amt. |
Deze regeling is tevens vastgesteld door de burgemeester.
Deze regeling vervangt het Mandaatreglement gemeente Deurne 2013.
Deze versie betreft een rectificatie omdat in de oorspronkelijke bekendmaking per abuis niet de volledige tekst van bijlage I bekend was gemaakt.
Datum inwerkingtreding | Terugwerkende kracht tot en met | Datum uitwerkingtreding | Betreft | Datum ondertekening Bron bekendmaking | Kenmerk voorstel |
---|---|---|---|---|---|
09-01-2019 | 28-05-2020 | nieuwe regeling | 15-03-2016 | ||
05-12-2018 | 01-01-2015 | 09-01-2019 | nieuwe regeling | 15-03-2018 | |
30-11-2018 | 01-01-2015 | 05-12-2018 | nieuwe regeling | 15-03-2016 |
Burgemeester en wethouders respectievelijk de burgemeester van de gemeente Deurne, ieder voorzover het zijn bevoegdheden betreft:
Gelet op de Gemeentewet en titel 10.1 van de Algemene wet bestuursrecht;
Overwegende dat het voor een goede en efficiënte organisatie van de gemeentelijke administratie gewenst is nadere regels te stellen in het kader van op grond van artikel 10:3 van de Algemene wet bestuursrecht verleende mandaten;
Overwegende dat daar waar van mandaat gesproken wordt hetzelfde geldt voor vertegenwoordiging en volmachten;
Vast te stellen het navolgende mandaatreglement gemeente Deurne 2016:
Vervanging ten aanzien van de uitoefening van bevoegdheden vindt naar “boven” toe plaats door de leidinggevende van de betreffende medewerker, met dien verstande dat afdelingshoofden elkaar onderling vervangen. Bevoegdheden kunnen niet worden uitgeoefend door personen die ondergeschikt zijn aan de gemandateerde of de subgemandateerde.
Bij de uitoefening van het mandaat houdt de gemandateerde rekening met de wens van het college van burgemeester en wethouders respectievelijk de burgemeester om indien er sprake is van één van de volgende gevallen, geen gebruik te van het mandaat maar de beslissing aan het college danwel de burgemeester voor te leggen:
Mandaat wordt niet verleend aan met naam en toenaam genoemde personen, maar aan de betreffende functie conform het functieboek HR21, zodat iedere persoon die deze functie vervult de gemandateerde bevoegdheid kan uitoefenen. Het college en de burgemeester kunnen aan de HR21 functieaanduiding waaraan mandaat is verleend een meer aansprekende functieaanduiding verbinden.
3. Ondertekening en vervanging
Ondertekening van in mandaat genomen besluiten gebeurt als volgt:
Bij afwezigheid van de gemandateerde vindt ondertekening plaats volgens de algemeen geldende vervangingsregels zoals genoemd onder punt 1.4. Degene die aldus ondertekent, tekent i.a met zijn of haar handtekening terwijl de functiebenaming en naam van de eigenlijk gemandateerde blijven staan. Ten behoeve van de controle van deze wijze van ondertekening zal een ondertekeningslijst worden aangelegd.
Aldus vastgesteld door burgemeester en wethouders respectievelijk de burgemeester, ieder voorzover het hun bevoegdheden betreft in hun vergadering van 15 maart 2016,
Deurne, 15 maart 2016,
De secretaris,
(Mr. G.J.C. Kusters)
De burgemeester,
(H.J. Mak)
Voor zover het de bevoegdheid van de burgemeester betreft:
Deurne, 15 maart 2016,
De burgemeester,
(H.J. Mak)