Organisatie | Amersfoort |
---|---|
Organisatietype | Gemeente |
Officiële naam regeling | Beleidsregel van het college van burgemeester en wethouders van de gemeente Amersfoort houdende regels omtrent uitkering Beleidsregel Niet-uitkeringsgerechtigden en personen met een uitkering op grond van de Algemene nabestaandenwet |
Citeertitel | Beleidsregel NUG |
Vastgesteld door | college van burgemeester en wethouders |
Onderwerp | algemeen |
Eigen onderwerp |
Deze regeling vervangt de Beleidsregel niet-uitkeringsgerechtigden en personen met een uitkering op grond van de algemene nabestaandenwet 2016.
Datum inwerkingtreding | Terugwerkende kracht tot en met | Datum uitwerkingtreding | Betreft | Datum ondertekening Bron bekendmaking | Kenmerk voorstel |
---|---|---|---|---|---|
01-12-2018 | nieuwe regeling | 20-11-2018 |
Burgemeester en wethouders van gemeente Amersfoort;
gelezen de nota met nummer 5888851, d.d. 20 november 2018;
overwegende dat het gewenst is nadere regels te stellen over het beleid ten aanzien van niet-uitkeringsgerechtigden en personen met een uitkering op grond van de Algemene nabestaandenwet;
gelet op artikel 10 van de Participatiewet, de Algemene wet bestuursrecht en de Verordening re-integratie Participatiewet;
Beleidsregel Niet-uitkeringsgerechtigden en personen met een uitkering op grond van de Algemene nabestaandenwet
Burgemeester en wethouders vergoeden maximaal € 4.000,- per traject gericht op arbeidsinschakeling. In individuele gevallen kan worden besloten tot een hoger bedrag dan € 4.000,- per traject.
Een traject is kosteloos voor een nug’ger met een gezinsinkomen tot en met 180% van het wettelijk minimumloon. Bij een gezinsinkomen boven 180% van het wettelijk minimumloon betaalt de nug’ger het traject zelf, met dien verstande dat maximaal zes gesprekken met de trajectleider van Arbeidsintegratie kosteloos zijn.
LOONKOSTENSUBSIDIE EN/OF BEGELEIDING OP DE WERKPLEK
De loonwaarde van de werknemer wordt jaarlijks of, indien het college dit nodig acht zoveel te eerder, opnieuw vastgesteld.
Artikel 11 Gemeentelijk aanvraagformulier
De nug’ger maakt uitsluitend gebruik van het gemeentelijke aanvraagformulier. Onvolledig ingevulde formulieren worden niet in behandeling genomen. Aanvragen worden ingediend bij burgemeester en wethouders, ter attentie van het hoofd van de afdeling Arbeidsintegratie (DIR/WIZ/AI), Postbus 3000, 3800 DA Amersfoort.
Het college kan in bijzondere gevallen van de bepalingen in deze beleidsregel afwijken, indien toepassing van de beleidsregel tot onbillijkheden van overwegende aard leidt.