Organisatie | Moerdijk |
---|---|
Organisatietype | Gemeente |
Officiële naam regeling | VERORDENING Cliëntenparticipatie Werkplein Hart van West-Brabant |
Citeertitel | |
Vastgesteld door | gemeenteraad |
Onderwerp | financiën en economie |
Eigen onderwerp |
Geen
Datum inwerkingtreding | Terugwerkende kracht tot en met | Datum uitwerkingtreding | Betreft | Datum ondertekening Bron bekendmaking | Kenmerk voorstel |
---|---|---|---|---|---|
01-01-2018 | nieuwe regeling | 01-11-2018 |
Hoofdstuk 1 Algemene bepalingen
De leden worden benoemd door het Algemeen Bestuur. De cliëntenraad bestaat uit ten minste 7 tot maximaal 13 leden. Hiervan worden 6 leden geworven uit en aangewezen door de lokale cliëntenraden/adviesraden zodat iedere gemeente in de cliëntenraad vertegenwoordigd is. De overige leden worden geworven onder de cliënten van het Werkplein waarbij zoveel als mogelijk wordt gestreefd naar een evenredige verdeling over de 6 deelnemende gemeenten.
Hoofdstuk 2 Taken en bevoegdheden
Artikel 5 Taken van het Werkplein
Artikel 6 Ondersteuning cliëntenraad
Het Algemeen Bestuur zorgt voor adequate ondersteuning van de cliëntenraad.
verstrekt de informatie, bedoeld onder 6.5, op een zodanig tijdstip dat daadwerkelijk invloed mogelijk is op de beleidsvorming en besluitvorming, en indien van toepassing, ziet het erop toe dat de cliëntenraad wordt geïnformeerd over de redenen van afwijking van het door de cliëntenraad gevraagd of ongevraagd gegeven advies;
ten laste van het budget kunnen kosten worden gebracht die verband houden met deskundigheidsbevordering, het inwinnen van advies, achterbanraadpleging, onkosten en organisatiekosten. Als de kosten niet uit het budget kunnen worden gedekt, is vooraf toestemming vereist van de directeur van het Werkplein;
Artikel 7 Taken en bevoegdheden van de cliëntenraad
De cliëntenraad brengt gevraagd en ongevraagd advies uit in verband met door het Algemeen Bestuur voorgenomen beleid inzake uitvoering van de wet.
De voor advisering relevante stukken worden uiterlijk 4 weken en 10 dagen voordat het Algemeen Bestuur voornemens is het beleid vast te stellen, ter beschikking gesteld aan de leden van de cliëntenraad.
Het advies als bedoeld in het eerste lid wordt uiterlijk tien werkdagen voordat het Algemeen Bestuur voornemens is het beleid vast te stellen uitgebracht.
De cliëntenraad heeft geen bevoegdheden in zaken betreffende individuele klachten, bezwaarschriften, andere zaken met betrekking tot een individuele persoon.
Contacten tussen de cliëntenraad en het Algemeen Bestuur lopen via de voorzitter en de ambtelijk secretaris.
Wanneer de cliëntenraad uit eigen beweging advies uitbrengt gebeurt dit via de voorzitter.
Jaarlijks voor 1 april brengt de cliëntenraad aan het Algemeen Bestuur verslag uit van de activiteiten en bevindingen over het voorgaande jaar.
Artikel 10 Taken van de ambtelijk secretaris