Organisatie | Noaberkracht Dinkelland Tubbergen |
---|---|
Organisatietype | Regionaal samenwerkingsorgaan |
Officiële naam regeling | Besluit van het bestuur van de gemeenschappelijke regeling Noaberkracht houdende regels omtrent klachtenbehandeling Regeling behandeling klachten Dinkelland Tubbergen Noaberkracht |
Citeertitel | Regeling behandeling klachten Dinkelland Tubbergen Noaberkracht |
Vastgesteld door | algemeen bestuur |
Onderwerp | bestuur en recht |
Eigen onderwerp |
Deze regeling tevens vastgesteld door de gemeente Dinkelland en de gemeente Tubbergen.
Deze regeling vervangt de Interne klachtenregeling gemeente Dinkelland, de Verordening behandeling klachten gemeente Dinkelland 2004, de Verordening behandeling klachten gemeente Dinkelland 2004 en de Regeling klachtenbehandeling Tubbergen.
Onbekend
Datum inwerkingtreding | Terugwerkende kracht tot en met | Datum uitwerkingtreding | Betreft | Datum ondertekening Bron bekendmaking | Kenmerk voorstel |
---|---|---|---|---|---|
08-11-2018 | nieuwe regeling | 11-09-2018 |
De raden, de colleges van burgemeester en wethouders en de burgemeesters van Dinkelland en Tubbergen en het bestuur van Noaberkracht Dinkelland Tubbergen, ieder voor zover het zijn bevoegdheden betreft, besluiten vast te stellen de
Regeling behandeling klachten gemeente Dinkelland, gemeente Tubbergen en bedrijfsvoeringsorganisatie Noaberkracht Dinkelland Tubbergen
Hoofdstuk 1. Algemene bepalingen
In deze regeling wordt verstaan onder:
klacht: een uiting van ongenoegen over de wijze waarop een bestuursorgaan van de gemeente, dan wel van de bedrijfsvoeringsorganisatie van de gemeente, of een persoon werkzaam onder verantwoordelijkheid van deze organen, zich in een bepaalde aangelegenheid jegens een natuurlijk persoon of een rechtspersoon heeft gedragen.
ambtenaar: hij die door of vanwege de gemeente of de bedrijfsvoeringsorganisatie is aangesteld om in openbare dienst werkzaam te zijn, alsmede hij met wie een arbeidsovereenkomst naar burgerlijk recht is aangegaan, dan wel hij die onder verantwoordelijkheid van de gemeente of de bedrijfsvoeringsorganisatie werkzaamheden verricht.
Hoofdstuk 2. Behandeling klachten
Na de afhandeling van de klacht door het bestuursorgaan wordt door de burgemeester of de voorzitter van de bedrijfsvoeringsorganisatie zo spoedig mogelijk onderzoek gedaan naar de doeltreffendheid van de klachtbehandeling en de effecten hiervan voor de organisatie en voor degene over wiens gedraging is geklaagd.
De klachtbehandelaar alsmede een ieder die uit hoofde van zijn functie kennis draagt van de inhoud van documenten betreffende klachten neemt daaromtrent vertrouwelijkheid in acht.
Artikel 3.3 Onvoorziene situaties
In gevallen waarin deze regeling niet voorziet en de klacht is gerelateerd aan Dinkelland, dan wel Tubbergen, beslissen burgemeester en wethouders van de desbetreffende gemeente. In overige gevallen beslist het bestuur van de bedrijfsvoeringsorganisatie.
Artikel 3.4 Citeertitel en inwerkingtreding
Op het moment dat deze regeling in werking treedt vervalt de Interne klachtenregeling gemeente Dinkelland van 8 april 2003, de Verordening behandeling klachten gemeente Dinkelland 2004 van 11 maart 2004 en de Regeling klachtenbehandeling Tubbergen, met dien verstande dat de lopende klachtprocedures nog onder de werking van de oude klachtenregeling vallen.
Aldus vastgesteld door de raad van Dinkelland d.d. 16 oktober 2018
Aldus vastgesteld door de raad van Tubbergen d.d. 29 oktober 2018
Aldus vastgesteld door burgemeester en wethouders van de gemeente Dinkelland d.d. 4 september 2018
Aldus vastgesteld door burgemeester en wethouders van de gemeente Tubbergen d.d. 4 september 2018
Aldus vastgesteld door de burgemeester van de gemeente Dinkelland d.d. d.d.4 september 2018
Aldus vastgesteld door de burgemeester van de gemeente Tubbergen d.d. 4 september 2018
Aldus vastgesteld door het bestuur van Noaberkracht d.d. 11 september 2018