Ziet u een fout in deze regeling? Meld het ons op regelgeving@overheid.nl!
Voerendaal

Ondermandaatbesluit Directeur gemeente Voerendaal oktober 2018

Wetstechnische informatie

Gegevens van de regeling
OrganisatieVoerendaal
OrganisatietypeGemeente
Officiële naam regelingOndermandaatbesluit Directeur gemeente Voerendaal oktober 2018
CiteertitelOndermandaatbesluit Directeur gemeente Voerendaal oktober 2018
Vastgesteld doorgemandateerde functionaris
Onderwerpbestuur en recht
Eigen onderwerpBestuur

Opmerkingen met betrekking tot de regeling

Geen

Wettelijke grondslag(en) of bevoegdheid waarop de regeling is gebaseerd

  1. artikel 10:3 van de Algemene wet bestuursrecht
  2. artikel 10:9 van de Algemene wet bestuursrecht
Overzicht van in de tekst verwerkte wijzigingen

Datum inwerkingtreding

Terugwerkende kracht tot en met

Datum uitwerkingtreding

Betreft

Datum ondertekening

Bron bekendmaking

Kenmerk voorstel

01-11-201831-10-2019nieuwe regeling

25-10-2018

gmb-2018-232180

Zaaknr. 49612

Tekst van de regeling

Intitulé

Ondermandaatbesluit Directeur gemeente Voerendaal oktober 2018

De Directeur van de gemeente Voerendaal;

 

overwegende dat aan hem op 18 september 2018 door burgemeester en wethouders en de burgemeester van de gemeente Voerendaal mandaat is verleend;

 

overwegende dat bovengenoemd mandaatbesluit de mogelijkheid biedt ondermandaat te verlenen;

 

overwegende dat in het kader van de functionele integratie tussen de gemeenten Voerendaal en Simpelveld de bedrijfsvoeringstaken van beide gemeenten zijn ondergebracht bij een gezamenlijke afdeling Bedrijfsvoering;

 

overwegende dat de gezamenlijke afdeling Bedrijfsvoering wordt aangestuurd door een afdelingshoofd, in dienst van de gemeente Simpelveld;

 

overwegende dat burgemeester en wethouders van de gemeente Simpelveld hebben ingestemd met ondermandaatverlening door het college en de burgemeester van de gemeente Voerendaal aan het afdelingshoofd Bedrijfsvoering, in dienst van de gemeente Simpelveld;

 

gelet op afdeling 10.1.1 van de Algemene wet bestuursrecht;

 

besluit:

 

1. ondermandaat te verlenen aan de functionarissen, zoals vermeld in de kolom “Ondermandaat” in de bij dit besluit behorende “BEVOEGDHEDENLIJST ONDERMANDAAT GEMEENTE VOERENDAAL OKTOBER 2018” tot het nemen van de besluiten of het verrichten van de handelingen, zoals vermeld in genoemde bevoegdhedenlijst;

 

2. te bepalen dat:

 

a. de in lid 1 genoemde functionarissen, mits en voor zover noodzakelijk ter uitvoering van de krachtens het betreffend ondermandaat genomen besluiten:

- gevolmachtigd zijn privaatrechtelijke rechtshandelingen te verrichten (vgl 3:60 BW, 160 sub e Gemeentewet); indien deze handelingen tevens betrekking hebben op de budgetbevoegdheid (zie punt 0.0.1. van de bevoegdhedenlijst) dan dient daarbij tevens het bepaalde in de budgethoudersregeling in acht te worden genomen;

- gemachtigd zijn tot het verrichten van handelingen die noch een besluit noch een privaatrechtelijke rechtshandeling zijn en de gemeente daarbij buiten rechte te vertegenwoordigen;

 

b. bij de uitoefening van een gemandateerde bevoegdheid alle ter zake door het bevoegde bestuursorgaan vastgestelde nadere regels en beleidsregels in acht dienen te worden genomen;

 

c. bij twijfel of het mandaatbesluit van toepassing is, overleg wordt gepleegd met de leidinggevende en/of de verantwoordelijke portefeuillehouder;

 

d. de mandaatverlening niet geldt indien:

 

- de besluitvorming een aangelegenheid betreft die de gemandateerde functionaris rechtstreeks of middellijk persoonlijk aangaat,

- afgeweken wordt van een advies waarvan de inwinning is voorgeschreven, in welke gevallen het voorstel wordt voorgelegd aan het bevoegde bestuursorgaan;

 

e. de ondertekening van een krachtens onderrmandaat genomen besluit als volgt geschiedt:

 

BURGEMEESTER EN WETHOUDERS VAN VOERENDAAL,

Voor dezen,

(Functie gemandateerde)

 

(Handtekening)

 

 

(Naam gemandateerde)

 

OF

 

DE BURGEMEESTER VAN VOERENDAAL,

Voor dezen,

(Functie gemandateerde)

 

(Handtekening)

 

 

(Naam gemandateerde)

 

f. bij afwezigheid van een gemandateerde functionaris, de functionaris die het onder(-onder)mandaat heeft verleend in zijn/haar plaats treedt;

 

g. bij afwezigheid van de Directeur diens plaatsvervanger in zijn/haar plaats treedt;

 

h. de Directeur in alle gevallen als plaatsvervanger van de gemandateerde functionaris kan optreden;

 

3. het ondermandaatbesluit van 16 maart 2017 in te trekken.

 

Dit besluit treedt in werking op de dag na bekendmaking van dit besluit.

 

Het besluit ligt vanaf 1 november 2018 gedurende 6 weken ter inzage bij het Klantcontactcentrum.

 

Ingevolge de Algemene wet bestuursrecht kan een belanghebbende gedurende 6 weken na de datum van bekendmaking tegen dit besluit bezwaar maken bij de Directeur van de gemeente Voerendaal, Postbus 23000, 6367 ZG Voerendaal. De indiener van een bezwaarschrift kan tevens de voorzieningenrechter van de rechtbank Limburg verzoeken een voorlopige voorziening te treffen als onverwijlde spoed, gelet op de betrokken belangen, dat vereist. Er kan ook digitaal een verzoek om voorlopige voorziening worden ingediend bij genoemde rechtbank via http://loket.rechtspraak.nl/bestuursrecht. Daarvoor moet verzoeker wel beschikken over een elektronische handtekening (DigiD). Op de genoemde site zijn de precieze voorwaarden opgenomen.

 

Aldus besloten op 25 oktober 2018.

De Directeur,

H.H.M. Timmermans

Bijlage Bevoegdhedenlijst ondermandaat gemeente Voerendaal oktober 2018