Organisatie | Amsterdam |
---|---|
Organisatietype | Gemeente |
Officiële naam regeling | Besluit van het dagelijks bestuur en de voorzitter van stadsdeel West van de gemeente Amsterdam houdende regels omtrent WEST - mandaat (Algemeen Mandaat Besluit stadsdeel West) |
Citeertitel | WEST - Algemeen Mandaat Besluit stadsdeel West |
Vastgesteld door | college van burgemeester en wethouders |
Onderwerp | bestuur en recht |
Eigen onderwerp |
Deze regeling is tevens vastgesteld door de voorzitter van stadsdeel West.
Onbekend
Datum inwerkingtreding | Terugwerkende kracht tot en met | Datum uitwerkingtreding | Betreft | Datum ondertekening Bron bekendmaking | Kenmerk voorstel |
---|---|---|---|---|---|
05-11-2020 | 01-11-2020 | bijlage 1 | 27-10-2020 | ||
10-08-2019 | 05-11-2020 | bijlage 1 | 04-06-2019 | ||
09-10-2018 | 25-05-2018 | 10-08-2019 | nieuwe regeling | 02-10-2018 |
Voor alle bevoegdheden in het Mandatenregister geldt de beperking dat het dagelijks bestuur (DB) hiervan slechts gebruik kan maken voor zover dit plaatsvindt binnen de door de (oorspronkelijk) bevoegde bestuursorganen vastgestelde stedelijke kaders, vastgelegd in verordeningen, reglementen, beleidsregels, beleidsnota’s, beleidsvisies, budgetten etc.
Het DB kan in aanvulling op een stedelijk kader zelf beleid vaststellen voor zover dat beleid betrekking heeft op de wijze waarop uitvoering wordt gegeven aan de aan hen opgedragen taken en bevoegdheden. Als in het stedelijk kader uitputtend is vastgelegd hoe het DB het beleid dient uit te voeren, dan bestaat deze beleidsvrijheid niet.
In aanvulling op de beperking die onder 1. opgenomen is, geldt voor de gemandateerde bevoegdheden het volgende. Bij mandaat blijft het bestuursorgaan dat de bevoegdheid mandateert voor de bevoegdheid verantwoordelijk. Dit betekent dat het bestuursorgaan dat het mandaat verleent ook altijd de bevoegdheid houdt om deze zelf uit te oefenen. Verder kunnen bij mandaat instructies worden gegeven of voorwaarden worden gesteld. Dit kunnen instructies en voorwaarden zijn die in algemene zin bij het verlenen van het mandaat t.a.v. de bevoegdheid worden meegegeven, maar ook instructies of voorwaarden in concrete situaties. Deze kunnen bovendien zowel schriftelijk als mondeling worden gegeven. Het bestuursorgaan dat de bevoegdheid in mandaat uitoefent dient zich ook aan de gestelde instructies en voorwaarden te houden.
De behandeling van en de beslissing op bezwaarschriften gericht tegen besluiten die o.g.v. een gedelegeerde bevoegdheid zijn genomen of o.b.v. een bevoegdheid die door het College van Burgemeester en wethouders (College) aan het DB is gemandateerd, vindt door het DB plaats overeenkomstig de Regeling bezwaar en beroep van het College.
Het DB betrekt het oorspronkelijk bevoegde bestuursorgaan bij de besluitvorming indien tegen een door het DB genomen beslissing op een bezwaarschrift beroep of hoger beroep wordt ingesteld bij de bestuursrechter en het bestuursorgaan betrokken was o.g.v. de overwegingen onder 3. Verder betrekt het DB het oorspronkelijk bevoegde bestuursorgaan bij de besluitvorming indien zij voornemens is tegen een uitspraak van de bestuursrechter hoger beroep dan wel incidenteel hoger beroep in te stellen. Het beroep en het hoger beroep worden in overeenstemming met de Dienst Juridische Zaken (DJZ) door het DB behandeld.
De bevoegdheid om te beslissen op bezwaarschriften ingediend tegen besluiten die zijn genomen o.g.v. een bevoegdheid die door de burgemeester aan de voorzitter van het DB is gemandateerd, is in beginsel niet gemandateerd. In de Regeling bezwaar en beroep van het College wordt nader geregeld in welke situaties welk bestuursorgaan verantwoordelijk is voor de voorbereiding van de beslissing op bezwaar en de beslissing op bezwaar zelf.
Het DB is bevoegd de gedelegeerde bevoegdheden te mandateren, waarbij ondermandaat aan anderen is toegestaan. Het DB is bevoegd om voor de gemandateerde bevoegdheden ondermandaat te verlenen. De mandaatnemer is bevoegd de aan hem gemandateerde bevoegdheden onder te mandateren aan anderen. Het voorgaande geldt ook als sprake is van volmacht en machtiging.
De mandaatverlening omvat in ieder geval de bevoegdheid om, ter zake van de bevoegdheden opgenomen in dit Mandatenregister, te weigeren, in te trekken, te wijzigen, voorschriften of voorwaarden te stellen, niet in behandeling te nemen, te verzoeken om aanvullende gegevens te verstrekken e.e.a. voor zover niet reeds opgenomen in het Mandatenregister en mits niet uitdrukkelijk uitgesloten of beperkt is.
Het college van burgemeester en wethouders van Amsterdam,
namens hen,
het dagelijks bestuur van stadsdeel West,
E.M. Overzier,
Secretaris
F. Ulichki,
voorzitter
De burgemeester van Amsterdam,
namens haar,
de voorzitter van het dagelijks bestuur van stadsdeel West,
F. Ulichki
Mandatenregister stadsdeel West
Behorende bij het Algemeen Mandaat Besluit stadsdeel West van 27 maart 2018
Algemene bepalingen en beperkingen
Voor alle bevoegdheden in dit Mandatenregister geldt de beperking dat het dagelijks bestuur hiervan slechts gebruik kan maken voor zover dit plaatsvindt binnen de door de (oorspronkelijk) bevoegde bestuursorganen vastgestelde stedelijke kaders, vastgelegd in verordeningen, reglementen, beleidsregels, beleidsnota’s, beleidsvisies, budgetten etc.
Het dagelijks bestuur kan in aanvulling op een stedelijk kader zelf beleid vaststellen voor zover dat beleid betrekking heeft op de wijze waarop uitvoering wordt gegeven aan de aan hen opgedragen taken en bevoegdheden. Als in het stedelijk kader uitputtend is vastgelegd hoe het dagelijks bestuur het beleid dient uit te voeren, dan bestaat deze beleidsvrijheid niet.
In aanvulling op de beperking die onder 1. opgenomen is, geldt voor de gemandateerde bevoegdheden het volgende. Bij mandaat blijft het bestuursorgaan dat de bevoegdheid mandateert voor de bevoegdheid verantwoordelijk. Dit betekent dat het bestuursorgaan dat het mandaat verleent ook altijd de bevoegdheid houdt om deze zelf uit te oefenen. Verder kunnen bij mandaat instructies worden gegeven of voorwaarden worden gesteld. Dit kunnen instructies en voorwaarden zijn die in algemene zin bij het verlenen van het mandaat ten aanzien van de bevoegdheid worden meegegeven, maar ook instructies of voorwaarden in concrete situaties. Deze kunnen bovendien zowel schriftelijk als mondeling worden gegeven. Het bestuursorgaan dat de bevoegdheid in mandaat uitoefent dient zich ook aan de gestelde instructies en voorwaarden te houden.
De behandeling van en de beslissing op bezwaarschriften gericht tegen besluiten die op grond van een gedelegeerde bevoegdheid zijn genomen of op basis van een bevoegdheid die door het college aan het dagelijks bestuur is gemandateerd, vindt door het dagelijks bestuur plaats overeenkomstig de Regeling bezwaar en beroep (college en burgemeester).
Het dagelijks bestuur betrekt het oorspronkelijk bevoegde bestuursorgaan bij de besluitvorming indien tegen een door het dagelijks bestuur genomen beslissing op een bezwaarschrift beroep of hoger beroep wordt ingesteld bij de bestuursrechter en het bestuursorgaan betrokken was op grond van de overwegingen onder 3. Verder betrekt het dagelijks bestuur het oorspronkelijk bevoegde bestuursorgaan bij de besluitvorming indien zij voornemens is tegen een uitspraak van de bestuursrechter hoger beroep dan wel incidenteel hoger beroep in te stellen. Het beroep en het hoger beroep worden in overeenstemming met de DJZ door het dagelijks bestuur behandeld.
De bevoegdheid om te beslissen op bezwaarschriften ingediend tegen besluiten die zijn genomen op grond van een bevoegdheid die door de burgemeester aan de voorzitter van het dagelijks bestuur is gemandateerd, is in beginsel niet gemandateerd. In de Regeling bezwaar en beroep (college en burgemeester) wordt nader geregeld in welke situaties welk bestuursorgaan verantwoordelijk is voor de voorbereiding van de beslissing op bezwaar en de beslissing op bezwaar zelf.
Het dagelijks bestuur is bevoegd de gedelegeerde bevoegdheden te mandateren, waarbij ondermandaat aan anderen is toegestaan.
Het dagelijks bestuur is bevoegd om voor de gemandateerde bevoegdheden ondermandaat te verlenen. De mandaatnemer is bevoegd de aan hem gemandateerde bevoegdheden onder te mandateren aan anderen. Het voorgaande geldt ook als sprake is van volmacht en machtiging.
De mandaatverlening omvat in ieder geval de bevoegdheid om, ter zake van de bevoegdheden opgenomen in dit Mandaatregister, te weigeren, in te trekken, te wijzigen, voorschriften of voorwaarden te stellen, niet in behandeling te nemen, te verzoeken om aanvullende gegevens te verstrekken e.e.a. voor zover niet reeds opgenomen in het Mandaatregister en mits niet uitdrukkelijk uitgesloten of beperkt is.
Mandaat geldt niet voor stedelijke gebieden, projecten en belangen, zoals nader aangegeven op bij dit register behorende kaart bijlage B. Deze kaart wordt twee keer per jaar geactualiseerd en ter vaststelling voorgelegd aan het college. Een uitzondering hierop vormen de taken en bevoegdheden op grond van de Wet algemene bepalingen omgevingsrecht met betrekking tot woonboten en bedrijfsvaartuigen waar een ligplaatsvergunning voor is vereist. Als een ligplaatsvergunningen is vereist, is het dagelijks bestuur wel bevoegd.
Algemene beperking: delegatie en mandaat zijn beperkt tot situaties die zich geheel binnen de grenzen van een stadsdeel voordoen.
Algemene beperking: als op grond van onderdeel 7 (Milieu en duurzaamheid) de bevoegdheden o.g.v. de Wabo en milieuregelgeving bij het college blijven, dan blijven de bevoegdheden genoemd in dit onderdeel ook bij het college.
als sprake is van een inrichting waarvoor op 1 januari 2013 een vergunning benodigd is op grond van artikel 2.1, lid 1, onder e Wabo,worden de bevoegdheden tot het beslissen op aanvragen om een omgevingsvergunning niet gemandateerd.
mandaat geldt tot 1 januari 2017 en voor de periode hierna die nodig is voor de afhandeling van subsidiebeschikkingen |
uitvoeren van de Algemene Inspraak-verordening bij het verlenen van inspraak van beleidsvoornemens van het DB |
Voor alle taken en bevoegdheden die op grond van de takenlijst en dit register zijn gemandateerd geldt dat de bevoegdheid om toezicht te houden of te handhaven onderdeel van het mandaat is tenzij anders is bepaald.
Mandaat en delegatie geldt niet voor stedelijke gebieden, projecten en belangen, zoals nader aangegeven op bij dit register behorende kaart bijlage B. Deze kaart wordt twee keer per jaar geactualiseerd en ter vaststelling voorgelegd aan het college.
Verder geldt in het algemeen de beperking voor de bevoegdheden in dit hoofdstuk dat vergunningverlening, toezicht en handhaving alleen geldt in relatie tot de overige (gedelegeerde en) gemandateerde bevoegdheden met de daarbij vastgelegde beperkingen en met dien verstande dat de handhavingscapaciteit van het dagelijks bestuur en de organisatieonderdelen flexibel ten behoeve van stedelijke handhavingsprioriteiten zal worden ingezet conform de bestuurlijk afspraken.
aanwijzen van wegen of weg-gedeelten waar het verboden is alcohol-houdende drank te nuttigen of bij zich te hebben in aan gebroken flesjes, blikjes e.d. alsmede het aanwijzen van plaatsen en tijden waarop het verbod niet geldt | |||||||
beslissen op aan-vragen voor het verkrijgen van een ontheffing voor slapen op of aan de weg | |||||||
aanwijzen van wegen en tijden waarop het verbod om fietsen te ver- | |||||||
mededeling doen van het oprichten c.a. van een inrich-ting voor het aan-bieden van nacht-verblijf en het vast-stellen van een modelnachtregister | |||||||
vaststellen model-verkoopregister; waarmerken op-koopregister; ont-vangen mededeling van een handelaar dat hij van het op-kopen zijn beroep of gewoonte maakt; verlengen van de termijn waarbij het verboden is een door opkoop ver-worven zaak over te dragen of daaraan wijzigingen aan te brengen | art. 2 uitvoerings-besluit ex art. 437, eerste lid, Wetboek van Strafrecht | ||||||
beslissen op aan-vragen voor het ver-krijgen van een ver-gunning of vrijstel-ling voor het hou-den van een open-bare inzameling (collectevergunning) | |||||||
aanwijzen van wegen of gedeelten daarvan, waarop het verboden is geschreven of gedrukte stukken of afbeeldingen te verspreiden, aan te bieden of bekend te maken alsmede het beslissen op aan-vragen voor het verkrijgen van een ontheffing van dit verbod | |||||||
beslissen op aan-vragen voor het verkrijgen van een loterijvergunning | |||||||
beslissen op aan-vragen voor het verkrijgen van een vergunning voor een evenement en het stellen van een andere termijn voor het indienen van een aanvraag | dezelfde verhouding centraal-decentraal: aanscherping criteria evenementenbeleid, dit in verband met spanning lokale rust versus stedelijke uitstraling. Soms ook in verband met gevaarzetting. Na aanscherping criteria discussie over mate en wijze van handhaven | ||||||
dezelfde verhouding centraal-decentraal: aanscherping criteria evenementenbeleid, dit in verband met spanning lokale rust versus stedelijke uitstraling. Soms ook in verband met gevaarzetting. Na aanscherping criteria discussie over mate en wijze van handhaven | |||||||
periodes waarvoor beperkingen worden gesteld aan het aantal te houden evenementen | dezelfde verhouding centraal-decentraal: aanscherping criteria evenementenbeleid, dit in verband met spanning lokale rust versus stedelijke uitstraling. Soms ook in verband met gevaarzetting. Na aanscherping criteria discussie over mate en wijze van handhaven | ||||||
aanwijzen van plaatsen waarvoor de vergunningplicht voor het houden van evenementen niet geldt | nadere regels en aan-vullende criteria ten behoeve van stedelijke regie | ||||||
verbinden van voor-schriften en beperkingen aan een evenementen-vergunning alsmede het bepalen dat een borgsom wordt betaald in het belang van deze voorschriften een en ander voor zover het evenement binnen één stads-deel plaats vindt | nadere regels en aan-vullende criteria ten behoeve van stedelijke regie | ||||||
beslissen op aan-vragen voor het verkrijgen van een vergunning voor een voor publiek toegankelijk evenement in een gebouw of vaartuig | nadere regels en aan-vullende criteria ten behoeve van stedelijke regie | ||||||
aanwijzen van wegen en tijden waar niet als straat-artiest mag worden opgetreden of waar geen muziek ten gehore mag worden gebracht en het beslissen op aanvragen voor het verkrijgen van een vergunning als straatartiest of voor het ten gehore brengen van muziek | |||||||
beslissen op aan-vragen voor het verkrijgen van een exploitatievergun-ning voor een horecabedrijf | nadere regels en aan-vullende criteria stedelijke regie (horecahandhaving en alcoholbeleid) |
| |||||
beperken van de openingstijden van horecabedrijven en het ingeval van bijzondere omstan-digheden of van bijzondere horeca bedrijven verruimen van de openings-tijden |
| ||||||
wijzigen of intrek-ken van een exploitatie-vergunning voor een horecabedrijf | nadere regels en aan-vullende criteria ten behoeve van stedelijke regie | ||||||
beslissen op aan-vragen voor het verkrijgen van een vergunning voor de ingebruikneming van de weg ten behoeve van een terras alsmede het aanwijzen van wegen waar geen terras mag worden geëxploiteerd alsmede het vast-stellen van beleids-regels ten aanzien van de ingebruik-neming van de weg ten behoeve van een terras | nadere regels en aan-vullende criteria ten behoeve van stedelijke regie | ||||||
beslissen op een aanvraag voor een vergunning voor een prostitutie-bedrijf | aan de voorzitter van het dagelijks bestuur in stads-deel Centrum voor alle dagelijks besturen met nadere regels en aan-vullende criteria ten behoeve van stedelijke regie | ||||||
aan de voorzitter van het dagelijks bestuur in stads-deel Centrum voor alle dagelijks besturen met nadere regels en aan-vullende criteria ten behoeve van stedelijke regie | |||||||
aan de voorzitter van het dagelijks bestuur in stads-deel Centrum voor alle dagelijks besturen met nadere regels en aan-vullende criteria ten behoeve van stedelijke regie | |||||||
beslissen op een aanvraag voor een vergunning voor een escortbedrijf |
| aan de voorzitter van het dagelijks bestuur in stads-deel Centrum voor alle dagelijks besturen met nadere regels en aan-vullende criteria ten behoeve van stedelijke regie | |||||
beslissen op een aanvraag voor een vergunning voor een escortbedrijf dat niet in een voor publiek toegankelijk gebouw is gevestigd | aan de voorzitter van het dagelijks bestuur in stads-deel Centrum voor alle dagelijks besturen met nadere regels en aan-vullende criteria ten behoeve van stedelijke regie | ||||||
aan de voorzitter van het dagelijks bestuur in stads-deel Centrum voor alle dagelijks besturen met nadere regels en aan-vullende criteria ten behoeve van stedelijke regie | |||||||
intrekken van een vergunning voor een escortbedrijf dat niet in een voor publiek toegankelijk gebouw is gevestigd | aan de voorzitter van het dagelijks bestuur in stads-deel Centrum voor alle dagelijks besturen met nadere regels en aan-vullende criteria ten behoeve van stedelijke regie | ||||||
aan de voorzitter van het dagelijks bestuur in stads-deel Centrum voor alle dagelijks besturen met nadere regels en aan-vullende criteria ten behoeve van stedelijke regie | |||||||
aan de voorzitter van het dagelijks bestuur in stads-deel Centrum voor alle dagelijks besturen met nadere regels en aan-vullende criteria ten behoeve van stedelijke regie | |||||||
meedelen dat de wijze van tentoon-stellen, aanbieden of aanbrengen van zaken, opschriften, aankondigingen, gedrukte of geschreven stukken, afbeel-dingen van erotisch -pornografische aard de openbare orde of het leefklimaat in gevaar brengt | aan de voorzitter van het dagelijks bestuur in stads-deel Centrum voor alle dagelijks besturen met nadere regels en aan-vullende criteria ten behoeve van stedelijke regie | ||||||
verlenen van een gedoogverklaring inzake de verkoop van softdrugs aan horecabedrijven bedoeld in het besluit van de BM van 4 april 1995, nr. 953306 | nadere regels en aan-vullende criteria ten behoeve van stedelijke regie (in ieder geval maatwerk bij te verplaatsen en te sluiten coffeeshops; nauwe samen werking transformatie en transitie en uitvoering nieuwe screening Bibob) | ||||||
vaststellen van een formulier voor de aanvraag voor een gedoogverklaring als bedoeld in Y.30 | nadere regels en aan-vullende criteria ten behoeve van stedelijke regie | ||||||
beslissen op aan-vragen voor het verkrijgen van een ontheffing voor het houden van open-bare vermakelijk-heden op zondag voor 13.00 uur | nadere regels en aan-vullende criteria ten behoeve van stedelijke regie | ||||||
beslissen op aan-vragen voor het verkrijgen van een vergunning voor het uitoefenen van een horecabedrijf of slijtersbedrijf (incl. het verbinden van voorschriften en het beperken tot het verstrekken van zwak-alcoholische drank) | nadere regels en aan-vullende criteria ten behoeve van stedelijke regie (in kader van scherper alcoholbeleid) | ||||||
beslissen op aan-vragen voor het verkrijgen van een ontheffing van de bij of krachtens art. 4 Drank- en Horecawet gestelde regels met het oog op bijzondere gelegenheden van zeer tijdelijke aard voor een aaneen-gesloten periode van ten hoogste twaalf dagen | nadere regels en aan-vullende criteria ten behoeve van stedelijke regie | ||||||
raadplegen van het register als bedoeld in art. 8, lid 5 Drank- en Horecawet bij het verlenen van een vergunning op grond van art. 3, bij het verlenen van een ontheffing op grond van art. 35 en bij een melding als bedoeld in art. 30a Drank- en Horeca wet | nadere regels en aan-vullende criteria ten behoeve van stedelijke regie | ||||||
de natuurlijke persoon of de rechtspersoon die een bedrijf exploi-teert als bedoeld in art. 18, tweede lid, of art. 19, tweede lid, onder a, en die in een periode van 12 maanden drie maal art. 20, eerste lid, heeft over-treden, de bevoegd-heid ontzeggen zwak-alcohol-houdende drank te verkopen vanaf de locatie waar bedoeld gedrag heeft plaats-gevonden | nadere regels en aan-vullende criteria ten behoeve van stedelijke regie | ||||||
opleggen van een last onder bestuurs-dwang ter hand-having van een krachtens art. 19a Drank- en Horeca wet opgelegde ontzegging | nadere regels en aan-vullende criteria ten behoeve van stedelijke regie | ||||||
in ontvangst nemen van de melding van een wens van de vergunninghouder als bedoeld in art. 30a, lid 1 Drank- en Horecawet, bevestigen van de melding en het weigeren van de wijziging van het aanhangsel | nadere regels en aan-vullende criteria ten behoeve van stedelijke regie | ||||||
intrekken van een vergunning als bedoeld in art. 3 Drank- en Horeca wet | nadere regels en aan-vullende criteria ten behoeve van stedelijke regie | ||||||
schorsen van een vergunning voor een periode van ten hoogste 12 weken in de gevallen bedoeld in art. 31, lid 2 en 3 Drank- en Horeca wet | |||||||
beslissen op aan-vragen voor het verkrijgen van een ontheffing ten aanzien van het verstrekken van zwak-alcohol-houdende drank bij een in de beschik-king aangewezen bijzondere gelegen-heid van zeer tijde-lijke aard voor een aaneengesloten periode van ten hoogste twaalf dagen en de moge-lijkheid om voor jaarlijks terug-kerende identieke bijzondere gelegen-heden van zeer tijdelijke aard, besluiten één ontheffing te verlenen, mits de verstrekking van zwak-alcohol-houdende drank telkenmale geschiedt onder | nadere regels en aan-vullende criteria ten behoeve van stedelijke regie | ||||||
toegang ontzeggen aan andere personen dan hen, die wonen in de ruimte, waarin in strijd met de Drank- en Horecawet alcoholhoudende drank wordt verstrekt | nadere regels en aan-vullende criteria ten behoeve van stedelijke regie | ||||||
opleggen van een bestuurlijke boete ter zake van over-treding binnen het stadsdeel van het bij of krachtens de art. 3, 4, 9, lid 3, lid 4 en lid 5, 12 tot en met 19, 20, lid 1 t/m 4, 22 lid 1, lid 2, 24 en 25, behoudens het gestelde in lid 3, 25a t/m 25d, 29, | nadere regels en aan-vullende criteria ten behoeve van stedelijke regie | ||||||
afwijken van art. 3 en 4 van het Besluit eisen inrichtingen Drank- en Horeca-wet, indien er sprake is van een lokaliteit die geves-tigd is in een beschermd monument als bedoeld in art. 1.1 Erfgoedwet | nadere regels en aan-vullende criteria ten behoeve van stedelijke regie | ||||||
toepassen van bestuursdwang ter handhaving van de bij art. 5:20, lid 1, Awb gestelde verplichting | nadere regels en aan-vullende criteria ten behoeve van stedelijke regie | ||||||
beslissen op aan-vragen voor het verkrijgen van een vergunning voor het aanwezig hebben van een speel-automaat met inachtneming van hetgeen in de art. 2 en 3, lid 1 en lid 2 van de Verordening kansspeel-automaten en speelautomaten-hallen, incl. het verbinden van voorschriften en beperkingen aan een vergunning, het weigeren en intrekken van een vergunning | nadere regels en aan-vullende criteria ten behoeve van stedelijke regie | ||||||
afhandelen melding klein kansspel en verbieden klein kansspel | |||||||
nadere regels en aan-vullende criteria ten behoeve van stedelijke regie | |||||||
beslissen op aan-vragen voor het verkrijgen van een vergunning voor de exploitatie van een speelautomatenhal (incl. wijzigen en intrekken) | nadere regels en aan-vullende criteria ten behoeve van stedelijke regie | ||||||
opvragen van straf-registergegevens en het vragen van inlichtingen uit de algemene documentatie-registers op grond van de art. 9 tot en met 13 van de wet en van art. 13 Besluit justitiële gegevens ten behoeve van: - het nemen van besluiten op grond van de Wet op de kansspelen; - ten behoeve van het nemen van besluiten op grond van de Drank- en Horecawet - ten behoeve van het nemen van besluiten voor het exploiteren van een horecabedrijf, een prostitutie- | art. 9 t/m 13 Wet justitiële en straf-vorderlijke gegevens, art. 13 Besluit justitiële en straf-vorderlijke gegevens | nadere regels en aan-vullende criteria ten behoeve van stedelijke regie als het mandaat betrekking heeft op prostitutie-bedrijven of seks-inrichtingen geldt het mandaat alleen voor de voorzitter van het dagelijks bestuur in stadsdeel Centrum | |||||
opvragen van straf-registergegevens en het vragen van inlichtingen uit de algemene docmentatie-registers op grond van art. 9 tot en met 13 van de wet en art. 15 van het Besluit justitiële gegevens ten behoeve van: - art. 7, eerste en tweede lid Wet Bibob juncto art. 3, eerste lid Wet Bibob en de APV (het nemen van besluit voor het exploiteren van een horeca bedrijf, een prostitutie-bedrijf, een seks-inrichting of een speel automaten-hal); - art. 27, derde lid Drank- en Horecawet juncto art. 3 Wet Bibob; - art.l 31, tweede en derde lid Drank en Horecawet juncto art. 3 Wet Bibob; - art. 30c, eerste lid onder c, art. 30e, derde lid, art. 30f, derde lid art. 30k, vierde lid Wet op de Kansspelen juncto art.l 3 Wet Bibob. | art. 9 t/m 13 Wet justitiële en straf-orderlijke gegevens, art. 13 en 15 Besluit justitiële en straf-vorderlijke gegevens | nadere regels en aan-vullende criteria ten behoeve van stedelijke regie | |||||
opvragen van strafregister-gegevens en het vragen van inlichtingen uit de algemene documentatie-registers op grond van art. 9 tot en met 13 van de wet en art. 15 van het Besluit justitiële gegevens ten behoeve van: - art. 2.20, lid 1 en 2 Wabo juncto art. 5.19, lid 4, onder b Wabo | art. 9 t/m 13 Wet justitiële en straf-vorderlijke gegevens, art. 13 en 15 Besluit justitiële en straf-vorderlijke gegevens | nadere regels en aan-vullende criteria ten behoeve van stedelijke regie |
| ||||
vragen van politie gegevens in verband met de beoordeling van het levensgedrag als bedoeld in de art: | nadere regels en aan-vullende criteria ten behoeve van stedelijke regie | ||||||
vragen van politie gegevens op grond van art. 4:3, eerste lid, onder l Besluit politie gegevens in verband met de beoordeling op grond van de Wet Bibob als bedoeld in - art. 7, eerste en tweede lid Wet Bibob juncto art. 3, eerste lid Wet Bibob en art. 4 Besluit Bibob; - art. 27, derde en vierde lid Drank- en Horecawet juncto art. 3 Wet Bibob; - art. 31, tweede lid Drank- en Horecawet juncto artikel 3 Wet Bibob | nadere regels en aan-vullende criteria ten behoeve van stedelijke regie | ||||||
vragen van politie gegevens op grond van art. 4:3, eerste lid, onder l Besluit politiegegevens in verband met de beoordeling op grond van de Wet Bibob als bedoeld in | art. 4:3, lid 1, aanhef en onder l van het Besluit politie-gegevens | ||||||
aanwijzen van ambtenaren voor het in ontvangst nemen van het proces-verbaal met de verzegelde pakken, bedoeld in art. N 2 en art. N 9 Kieswet | betreft overige verkiezingen en referenda; wellicht nadere regels en aanvullende criteria ten behoeve van stedelijke regie | ||||||
aanwijzen van ambtenaren voor het in ontvangst nemen en af-tekenen van ondersteunings-verklaringen | betreft overige verkiezingen en referenda; wellicht nadere regels en aanvullende criteria ten behoeve van stedelijke regie | ||||||
behandelen van aanvragen voor het verkrijgen van een vervangende stempas | betreft overige verkiezingen en referenda; wellicht nadere regels en aanvullende criteria ten behoeve van stedelijke regie | ||||||
verkorten van de aanmeldingstermijn voor een optocht, het geven van voor-schriften en het verbieden van een optocht | |||||||
beslissen op aan-vragen voor het verkrijgen van een geschiktheids-verklaring voor een pand als prostitutie bedrijf |