Organisatie | modulaire gemeenschappelijke regeling Rijk van Nijmegen |
---|---|
Organisatietype | Regionaal samenwerkingsorgaan |
Officiële naam regeling | Normenkader 2017 |
Citeertitel | Normenkader 2017 |
Vastgesteld door | algemeen bestuur |
Onderwerp | financiën en economie |
Eigen onderwerp | Normenkader 2017 |
Geen
artikel 213 van de Gemeentewet
Datum inwerkingtreding | Terugwerkende kracht tot en met | Datum uitwerkingtreding | Betreft | Datum ondertekening Bron bekendmaking | Kenmerk voorstel |
---|---|---|---|---|---|
28-11-2017 | 07-12-2018 | Gewijzigde publicatie 2017 | 27-11-2017 | Besluit algemeen bestuur d.d. 27 november 2017 |
Naast genoemde onderzoeken heeft MGR Rijk van Nijmegen rekening te houden met meerdere wetten in formele zin. Deze zijn van buitenaf opgelegd en derhalve niet beinvloedbaar door het Algemeen Bestuur, het Dagelijks Bestuur of de Directie, noch enige ander persoon of orgaan welke direct of indirect bij MGR Rijk van Nijmegen is betrokken. Deze wetten vallen automatisch onder het normenkader waarbinnen MGR Rijk van Nijmegen opereert. Onderstaand worden de belangrijkste genoemd:
Indien nieuwe of gewijzigde wetgeving wordt afgekondigd welke relevant is voor de activiteiten van de organisatie wordt het toetsingskader hiermee uitgebreid of aangepast.
Mede op basis van dit normenkader worden jaarlijks, met het verlenen van de controleopdracht naar de accountant, goedkeurings- en rapportagetoleranties gehanteerd.
Deze toleranties gelden zowel voor de getrouwheid als voor de rechtmatigheid.
Dientengevolge is aan de accountant de opdracht verstrekt om bij fouten en/of onzekerheden van € 50.000 of hoger bevindingen hierover te rapporteren in het ‘Rapport van bevindingen naar aanleiding van de accountantscontrole”.