Nr | Knelpunt code | Typering knelpunt | Omschrijving knelpunt | gemeente |
1 | NKL16 | Kruispunt, verkeersveiligheid | Gevaarlijke VRI-oversteek van 8 rijbanen. | Alkmaar |
2 | NKL19 | Wegvak, vervoerswaarde | Deze woonstraten behoren tot de belangrijke school/woon-werkroutes tussen NS-station en Bergermeer/Bergen | Alkmaar |
3 | Nkop25 | Wegvak, comfort | Te smalle fietsstrook voor gebiedsontsluitingsweg. | Den Helder |
4 | ZKL254 | Kruispunt, verkeersveiligheid | Onnodige en onveilige fietsoversteken | Bloemendaal |
5 | ZKL252 | Ontbrekende schakel, bereikbaarheid | ontbrekende schakel tussen Heemstede/Vogelenzang en Zandvoort | Bloemendaal |
6 | GeV20 | Kruispunt, verkeersveiligheid | Geen eigen fietsoversteken over drukke Brinklaan. Extra gevaarlijk vanwege vrachtverkeer van/naar bedrijventerrein | Gooise Meren - Bussum |
7 | GeV22 | Kruispunt, verkeersveiligheid | Geen of weinig zicht komende van rotonde met Nieuwe Raadhuisstraat | Gooise Meren - Bussum |
8 | GeV19 | Kruispunt, verkeersveiligheid | Geen eigen fietsoversteken over drukke Brinklaan. | Gooise Meren - Naarden |
9 | GeV8 | Kruispunt, comfort | Te lange wachttijd en in noordoosthoek te smalle fietsvoorziening (en VRI-paal staat óp het fietspad) | Gooise Meren - Naarden |
10 | ZKL1 | Ontbrekende schakel, bereikbaarheid | Aanleg fietsbrug: >10.000 fietsers Haarlem-Noord ? Station ? Centrum. Ontvlecht bus- ,auto- en fietsstromen. Opgenomen in prioriteit regionaal fietsnetwerk. | Haarlem |
11 | ZKL10 | Wegvak, bereikbaarheid, verkeersveiligheid | Drukke fietsroute door centrum; drukke busroute | Haarlem |
12 | ZKL19 | Wegvak, bereikbaarheid, verkeersveiligheid | Fietsvoorziening ontbreekt | Haarlem |
13 | ZKL2 | Wegvak, bereikbaarheid, vervoerswaarde. | Aanleg fietsstraat Kennemerstraat: >10.000 fietsers Haarlem-Noord ? Station ? Centrum. Ontvlecht bus- ,auto- en fietsstromen. Opgenomen in prioriteit regionaal fietsnetwerk. | Haarlem |
14 | ZKL21 | Wegvak, comfort. | Vanwege te smal profiel zitten fiets- en autoverkeer elkaar in de weg. | Haarlem |
15 | ZKL22 | Wegvak, comfort. | Fietspaden te smal | Haarlem |
16 | ZKL23 | Wegvak, verkeersveiligheid. | Onveilige 50 km. weg vlakbij station vanwege fietsstroken en parkeervakken. | Haarlem |
17 | ZKL24 | Kruispunt, comfort | Lange wachttijden VRI | Haarlem |
18 | ZKL263 | Wegvak, bereikbaarheid, verkeersveiligheid | 50km weg zonder fietsvoorziening | Haarlem |
19 | ZKL278 | Wegvak, bereikbaarheid, verkeersveiligheid | 50km-weg zonder fietsvoorziening | Haarlem |
20 | ZKL28 | Ontbrekende schakel, bereikbaarheid. | Ontbrekende schakel tussen Garenkokerskade en Julianalaan | Haarlem |
21 | ZKL294 | Wegvak, bereikbaarheid, verkeersveiligheid | Ontbreken van geschikt fietspad voor twee richtingsfietsverkeer | Haarlem |
22 | ZKL296 | Wegvak, bereikbaarheid, verkeersveiligheid. | Paden structuur biedt te weinig capaciteit, mijdingsgedrag verkeerslichten. | Haarlem |
23 | ZKL297 | Wegvak, bereikbaarheid, verkeersveiligheid | Te smal fietspad voor tweerichtingsverkeer. Veel spookfietsgedrag en misbruik van VRI. | Haarlem |
24 | ZKL307 | Kruispunt, comfort | Lange wachttijden voor overstekende fietsers | Haarlem |
25 | ZKL4 | Wegvak, bereikbaarheid. | Fietsvoorziening ontbreekt. Drukke fietsroute van/naar centrum | Haarlem |
26 | ZKL5 | Wegvak, bereikbaarheid, verkeersveiligheid | Te smal voor auto en fiets. Ook voetganger heeft geen ruimte. | Haarlem |
27 | ZKL8 | Wegvak, verkeersveiligheid | Onveilige weg door te smalle fietsstroken naast te smalle parkeerhavens | Haarlem |
28 | ZKL204 | Kruispunt, comfort | Lange wachttijden bij zeer druk VRI-kruispunt. Belangrijke woon-werk/school en recreatieve verbinding. | Heemstede |
29 | ZKL206 | Wegvak, verkeersveiligheid | Tussen Aerdenhout, Vogelpark en Leidsevaartweg noordzijde twee maal zeer drukke N201 oversteken | Heemstede |
30 | ZKL207 | Wegvak, comfort, verkeersveiligheid | Fietsers naar station vermijden lange wachttijden bij kruispunt met Leidsevaartweg door aan zuidzijde fietspad te nemen. | Heemstede |
31 | ZKL208 | Kruispunt, verkeersveiligheid | Schoolroute. Gevaarlijke en complexe oversteek aan oostzijde van zeer drukke N201; complex vanwege ook nog eens in- en uitrijdend autoverkeer van Adriaan Pauwlaan. | Heemstede |
32 | ZKL213 | Wegvak, comfort | Zeer slecht tegelfietspad | Heemstede |
33 | GeV13 | Kruispunt | Zeer onveilige rotonde fietsoversteken over drukke Diependaalselaan, vooral vanwege 2 uitgaande rijstroken met optrekkend verkeer en daardoor afdekzicht; opstelruimtes zijn veel te krap (bijna 180 graden achterom kijken) en aan westzijde is midden eiland ook nog eens te klein om in twee fasen te kunnen oversteken. | Hilversum |
34 | GeV14 | Wegvak | Smalle, aanliggende tegelfietspaden (matig alternatief voor Diependaalselaan/Oostereind) | Hilversum |
35 | GeV27 | Wegvak | Voor 50 km. regime te smalle fietsstroken, zeker in combinatie met veel scholieren. | Hilversum |
36 | WFr1 | Wegvak | Fietsvoorziening ontbreekt | Hoorn |
37 | WFr11 | Kruispunt | Lange VRI-wachttijden bij oversteken | Hoorn |
38 | WFr13 | Kruispunt | Zeer lange VRI-wachttijden | Hoorn |
39 | Nkop21 | Ontbrekende schakel | ontbrekende schakel N245-Veilingweg is voor de betreffende gemeentes wel een actuele doelstelling | Schagen |
Toegevoegde knelpunten openstelling 2019 |
40 | Wfr 18 | Ontbrekende Schakel | Aanleg van een fietsverbinding tussen Risdam-noord en bedrijventerrein Westfrisia zorgt voor een veel veiligere en snellere route, met name voor woonwerk fietsers. | Hoorn |
41 | NKL 15 | Ontbrekende Schakel | Geen fietsvoorziening | Alkmaar |
42 | NKL 117 | Wegvak, verkeersveiligheid | Gebiedsontsluitingsweg zonder fietspad | Langedijk |
43 | NKL 30 | Ontbrekende Schakel | Langs Uitvalsweg ontbreekt 80 meter fietspad tussen Dorpstraat en fietspad van/naar Broekhornbrug. Op deze cruciale verbinding tussen Heerhugowaard (o.a. NS-station) en Langedijk is het voor fietsers nu 450 meter. | Langedijk |