Ziet u een fout in deze regeling? Meld het ons op regelgeving@overheid.nl!
Gennep

Ondermandaatbesluit secretaris

Wetstechnische informatie

Gegevens van de regeling
OrganisatieGennep
OrganisatietypeGemeente
Officiële naam regelingOndermandaatbesluit secretaris
CiteertitelOndermandaatbesluit secretaris
Vastgesteld doorgemandateerde functionaris
Onderwerpbestuur en recht
Eigen onderwerp

Opmerkingen met betrekking tot de regeling

Geen

Wettelijke grondslag(en) of bevoegdheid waarop de regeling is gebaseerd

Onbekend

Overzicht van in de tekst verwerkte wijzigingen

Datum inwerkingtreding

Terugwerkende kracht tot en met

Datum uitwerkingtreding

Betreft

Datum ondertekening

Bron bekendmaking

Kenmerk voorstel

19-09-2018nieuwe regeling

12-09-2018

gmb-2018-197036

Tekst van de regeling

Intitulé

Ondermandaatbesluit secretaris

De secretaris van de gemeente Gennep;

 

gelet op het Mandaatbesluit college van de gemeente Gennep 2018 van 11 september 2018;

 

besluit vast te stellen het Ondermandaatbesluit secretaris.

 

Artikel 1. Ondermandaat

 

  • 1.

    De secretaris verleent ondermandaat, machtiging en volmacht aan de medewerkers van de gemeente Gennep voor alle aan de secretaris, afdelingsmanagers en teamcoördinatoren bij het Mandaatbesluit college van de gemeente Gennep 2018 van 11 september 2018 verleende bevoegdheden.

  • 2.

    De bevoegdheid om krachtens ondermandaat, volmacht en machtiging, besluiten te nemen omvat tevens:

    • a.

      de bevoegdheid tot het stellen van voorschriften en beperkingen;

    • b.

      het verrichten van voorbereidingshandelingen;

    • c.

      het verrichten van uitvoeringshandelingen.

 

Artikel 2. Uitzonderingen algemeen

 

Het in artikel 1 bepaalde geldt niet voor:

 

  • a.

    het uitoefenen van bevoegdheden op grond van de CAR/UWO en de op grond daarvan vastgestelde regelingen;

  • b.

    het aangaan van overeenkomsten met dien verstande dat budgethouders bevoegd zijn overeenkomsten te sluiten met een financieel belang tot € 10.000,-- voor werken en tot € 2.500,-- voor leveringen en diensten.

 

Artikel 3. Uitzonderingen afdeling Inwoners

 

Het in artikel 1 bepaalde geldt niet voor:

 

  • a.

    het nemen van besluiten op grond van het Besluit bijstandsverlening zelfstandigen;

  • b.

    het nemen van besluiten tot woningaanpassing op grond van de Wet maatschappelijke ondersteuning waarbij de kosten van de woningaanpassing hoger zijn van € 15.000 inclusief btw;

  • c.

    het nemen van besluiten op grond van 284 eerste en vierde lid van de Faillissementswet;

  • d.

    het uitoefenen van de bevoegdheden op grond van de artikelen D1, E4, J4, J7, Y32, Y33 en Y 33a van de Kieswet;

  • e.

    het beslissen op verzoeken op grond van de artikelen 3 en 4 van de Zondagswet;

  • f.

    het nemen van besluiten op grond van de Verordening kinderopvang gemeente Gennep;

  • g.

    het nemen van besluiten op grond van de Wet op het primair onderwijs, de Wet op het voortgezet onderwijs en de Wet educatie beroepsonderwijs;

  • h.

    het nemen van besluiten op grond van de Verordening voorzieningen huisvesting onderwijs;

  • i.

    het nemen van besluiten op grond van de Algemene subsidieverordening en de daarop gebaseerde subsidieregelingen;

  • j.

    het beslissen over aan subsidieontvangers te verstrekken voorschotten.

 

Artikel 4. Uitzonderingen afdeling Omgeving

 

Het in artikel 1 bepaalde geldt niet voor:

 

  • a.

    het nemen van besluiten ten aanzien van het opleggen van lasten onder dwangsom en onder bestuursdwang;

  • b.

    het nemen van besluiten rond het invorderen van dwangsommen;

  • c.

    het nemen van besluiten op grond van de Wet voorkeursrecht gemeenten;

  • d.

    beslissen op aanvragen op grond van artikel 6.1 Wet ruimtelijke ordening (tegemoetkoming in planschade);

  • e.

    het uitoefenen van bevoegdheden op grond van de Wet milieubeheer;

  • f.

    het uitoefenen van bevoegdheden op grond van de Wet geluidhinder, het Besluit grenswaarden industrieterreinen en het Besluit grenswaarden langs wegen;

  • g.

    het doen van aanschrijvingen op grond van artikel 3a, 13 en 14 van de Woningwet;

  • h.

    het nemen van besluiten op grond van de Beheersverordening begraafplaatsen gemeente Gennep;

  • i.

    het nemen van besluiten op grond van de Telecommunicatiewet;

  • j.

    het nemen van besluiten op grond van de Verordening aansluitvoorwaarden riolering gemeente Gennep;

  • k.

    het nemen van besluiten op grond van de Regeling deelneming in garanties woninggebonden subsidies;

  • l.

    het nemen van besluiten op grond van de Verordening Starterslening;

  • m.

    het nemen van besluiten op grond van de subsidieverordening gemeentelijke monumenten Gennep 2010

 

Artikel 5. Inwerkingtreding

 

Dit besluit treedt in werking op het tijdstip waarop het Mandaatbesluit college gemeente Gennep 2018 in werking treedt.

 

Artikel 6. Citeertitel

 

Dit besluit wordt aangehaald als: Ondermandaatbesluit secretaris.

 

 

Aldus besloten op 12 september 2018.

De secretaris,

Mevrouw J.M. Nijland