Ziet u een fout in deze regeling? Meld het ons op regelgeving@overheid.nl!
Dordrecht

BEKENDMAKING

Wetstechnische informatie

Gegevens van de regeling
OrganisatieDordrecht
OrganisatietypeGemeente
Officiële naam regelingBEKENDMAKING
Citeertitel
Vastgesteld doorcollege van burgemeester en wethouders
Onderwerpbestuur en recht
Eigen onderwerp
Externe bijlagenHandboek vervanging archiefbescheiden Handboek vervanging personeelsdossiers Kwaliteitshandboek van de Drechtsteden org.

Opmerkingen met betrekking tot de regeling

Deze bekendmaking is abusievelijk tevens geconsolideerd, terwijl bekendmaking volstond.

Wettelijke grondslag(en) of bevoegdheid waarop de regeling is gebaseerd

N.v.t.

Overzicht van in de tekst verwerkte wijzigingen

Datum inwerkingtreding

Terugwerkende kracht tot en met

Datum uitwerkingtreding

Betreft

Datum ondertekening

Bron bekendmaking

Kenmerk voorstel

14-08-201814-08-2018nieuwe regeling

20-06-2018

gmb-2018-169498

Tekst van de regeling

Intitulé

BEKENDMAKING

Het college van Burgemeester en Wethouders heeft in zijn vergadering van 20 juni 2017 de volgende documenten vastgesteld:

 

  • 1.

    Handboek vervanging archiefbescheiden Drechtsteden

  • 2.

    Handboek vervanging personeelsdossiers Drechtsteden

  • 3.

    Kwaliteitshandboek van de Drechtsteden organisaties.

 

Daarnaast is besloten dat de papieren documenten die gearchiveerd moeten worden, de zogenaamde "archiefbescheiden", vervangen kunnen worden door een digitaal exemplaar, waarbij dit digitale exemplaar de status van het originele papieren document overneemt. In de Archiefwet wordt dit omschreven als "vervanging".

Dit besluit treedt in werking op de achtste dag na de bekendmaking.

 

Bezwaar

Als u het niet eens bent met dit besluit, kunt u binnen zes weken na de datum van inwerkingtreding ervan schriftelijk bezwaar maken bij het bestuursorgaan dat het besluit heeft genomen. U dient uw bezwaarschrift te richten aan:

Het college van Burgemeester en Wethouders / de Burgemeester van Dordrecht,

Postbus 8, 3300 AA Dordrecht.

Op grond van artikel 6:5 van de Algemene wet bestuursrecht moet het bezwaarschrift ondertekend zijn. Verder moet het ten minste bevatten: uw naam en adres, de datum, de omschrijving van het besluit waartegen u bezwaar maakt en de reden van uw bezwaar. Wilt u ook het telefoonnummer vermelden, waarop u overdag te bereiken bent?

Het indienen van een bezwaarschrift houdt de werking van het besluit niet tegen. In spoedeisende gevallen kunt u de voorzieningenrechter van de Rechtbank Rotterdam, Postbus 50951, 3007 BM Rotterdam, verzoeken een voorlopige voorziening te treffen.

U kunt het verzoekschrift ook digitaal indienen bij genoemde rechtbank via http://loket.rechtspraak.nl/bestuursrecht. Daarvoor moet u wel beschikken over een elektronische handtekening (DigiD). Kijk op de genoemde site voor de precieze voorwaarden.

Voor de behandeling van het een verzoek om voorlopige voorziening brengt de Rechtbank een bedrag aan griffierecht in rekening.