Ziet u een fout in deze regeling? Meld het ons op regelgeving@overheid.nl!
Tubbergen

Besluit van het college van burgemeester en wethouders van de gemeente Tubbergen houdende regels omtrent Wet BAG, Wet BGT en Wet BRO Aanwijzingsbesluit Wet BAG, Wet BGT en Wet BRO

Wetstechnische informatie

Gegevens van de regeling
OrganisatieTubbergen
OrganisatietypeGemeente
Officiële naam regelingBesluit van het college van burgemeester en wethouders van de gemeente Tubbergen houdende regels omtrent Wet BAG, Wet BGT en Wet BRO Aanwijzingsbesluit Wet BAG, Wet BGT en Wet BRO
CiteertitelAanwijzingsbesluit Wet BAG, Wet BGT en Wet BRO
Vastgesteld doorcollege van burgemeester en wethouders
Onderwerpbestuur en recht
Eigen onderwerp

Opmerkingen met betrekking tot de regeling

Deze regeling vervangt het Aanwijzingsbesluit Wet BAG 2013.

Wettelijke grondslag(en) of bevoegdheid waarop de regeling is gebaseerd

  1. artikel 2 van de Wet basisregistratie adressen en gebouwen
  2. artikel 6 van de Wet basisregistraties adressen en gebouwen
  3. artikel 8 van de Wet basisregistratie adressen en gebouwen
  4. artikel 10 van de Wet basisregistratie adressen en gebouwen
  5. artikel 11 van de Wet basisregistratie adressen en gebouwen
  6. artikel 13 van de Wet basisregistratie adressen en gebouwen
  7. artikel 14 van de Wet basisregistratie adressen en gebouwen
  8. artikel 31 van de Wet basisregistratie adressen en gebouwen
  9. artikel 37 van de Wet basisregistratie adressen en gebouwen
  10. artikel 38 van de Wet basisregistratie adressen en gebouwen
  11. artikel 39 van de Wet basisregistratie adressen en gebouwen
  12. artikel 40 van de Wet basisregistratie adressen en gebouwen
  13. artikel 41 van de Wet basisregistratie adressen en gebouwen
  14. artikel 2 van de Regeling basisregistratie adressen en gebouwen
  15. artikel 3 van de Regeling basisregistratie adressen en gebouwen
  16. artikel 11 van het Besluit basisregistratie adressen en gebouwen
  17. artikel 12 van het Besluit basisregistratie adressen en gebouwen
  18. artikel 13 van het Besluit basisregistratie adressen en gebouwen
  19. artikel 1 van de Wet basisregistratie grootschalige topografie
  20. artikel 10 van de Wet basisregistratie grootschalige topografie
  21. artikel 11 van de Wet basisregistratie grootschalige topografie
  22. artikel 12 van de Wet basisregistratie grootschalige topografie
  23. artikel 13 van de Wet basisregistratie grootschalige topografie
  24. artikel 14 van de Wet basisregistratie grootschalige topografie
  25. artikel 15 van de Wet basisregistratie grootschalige topografie
  26. artikel 23 van de Wet basisregistratie grootschalige topografie
  27. artikel 25 van de Wet basisregistratie grootschalige topografie
  28. artikel 26 van de Wet basisregistratie grootschalige topografie
  29. artikel 27 van de Wet basisregistratie grootschalige topografie
  30. artikel 28 van de Wet basisregistratie grootschalige topografie
  31. artikel 1 van de Wet basisregistratie ondergrond
  32. artikel 9 van de Wet basisregistratie ondergrond
  33. artikel 24 van de Wet basisregistratie ondergrond
  34. artikel 27 van de Wet basisregistratie ondergrond
  35. artikel 29 van de Wet basisregistratie ondergrond
  36. artikel 30 van de Wet basisregistratie ondergrond
  37. artikel 32 van de Wet basisregistratie ondergrond
  38. artikel 33 van de Wet basisregistratie ondergrond
  39. afdeling 10.1.1 van de Algemene wet bestuursrecht
Overzicht van in de tekst verwerkte wijzigingen

Datum inwerkingtreding

Terugwerkende kracht tot en met

Datum uitwerkingtreding

Betreft

Datum ondertekening

Bron bekendmaking

Kenmerk voorstel

12-07-201801-07-2018nieuwe regeling

04-07-2018

gmb-2018-149176

Tekst van de regeling

Intitulé

Besluit van het college van burgemeester en wethouders van de gemeente Tubbergen houdende regels omtrent Wet BAG, Wet BGT en Wet BRO Aanwijzingsbesluit Wet BAG, Wet BGT en Wet BRO

 

Het college van burgemeester en wethouders van de gemeente Tubbergen en het college van burgemeester en wethouders van de gemeente Dinkelland,

 

ieder voor zover het zijn bevoegdheden betreft,

 

overwegende dat burgemeester en wethouder ambtenaren aanwijzen die belast zijn met het opmaken van specifieke brondocumenten respectievelijk het vaststellen van geometrie in het kader van de uitvoering van de Wet BAG, Wet BGT en de Wet BRO;

 

gelet op de artikelen 2, 6, 7, 8, 9, 10, 11, 13, 14, 14A, 15, 31, 37, 38 tot en met 41 van de Wet basisregistratie adressen en gebouwen;

 

gelet op de artikelen 2 en 3 van de Regeling basisregistratie adressen en gebouwen;

 

gelet op de artikelen 11, 12 en 13 van het Besluit basisregistratie adressen en gebouwen;

 

gelet op de artikelen 1, 10 tot en met 15, 23 en 25 tot en met 28 van de Wet basisregistratie grootschalige topografie;

 

gelet op de artikelen 1, 9, 24 27, 28, 29, 30, 31, 32, 33, 36, en 37 van de Wet basisregistratie ondergrond

 

en gelet op afdeling 10.1.1. van de Algemene wet bestuursrecht.

 

besluiten:

 

 

  • I.

    vast te stellen het navolgende

 

Aanwijzingsbesluit Wet BAG, Wet BGT en Wet BRO

 

Artikel 1 Definitie

Onder ambtenaar wordt in dit besluit verstaan de medewerker die in dienst is van het openbare lichaam Noaberkracht Dinkelland Tubbergen.

 

Artikel 2 Ambtenaren belast met vaststelling definitieve geometrie

Als ambtenaren aangewezen voor de vaststelling van de definitieve geometrie van panden en verblijfsobjecten, zoals bedoeld in artikel 8 van de Wet basisregistratie adressen en gebouwen; het bijhouden en wijzigen van de basisregistratie grootschalige topografie zoals bedoeld in de artikelen 10 tot en met 15, 23, 25 tot en met 28 van de Wet basisregistratie grootschalige topografie; en het verwerken van brondocumenten die geleverd worden aan Onze Minister als bedoeld in artikel 9 van de Wet basisregistratie ondergrond, aan te wijzen:

  • a.

    Medewerker gegevens II ; werkzaam als gegevensbeheerder

  • b.

    Medewerker gegevens III ; werkzaam als geomedewerker

  • c.

    Medewerker gegevens IV / Adviseur IV ; werkzaam als adviseur basisregistraties/geo informatie

     

Artikel 3 Ambtenaren bevoegd tot het opmaken van een proces-verbaal van constatering zoals bedoeld in art. 10, eerste lid, onder b van de Wet basisregistraties adressen en gebouwen

Als ambtenaren bevoegd tot het opmaken van processen-verbaal van constatering, zoals bedoeld in artikel 10, eerste lid, onder b van de Wet basisregistraties adressen en gebouwen, aan te wijzen naar analogie van de functiebeschrijvingen als bedoeld in artikel:

  • a.

    Medewerker gegevens II ; werkzaam als gegevensbeheerder

  • b.

    Medewerker gegevens III ; werkzaam als geomedewerker

  • c.

    Medewerker gegevens IV / Adviseur IV ; werkzaam als adviseur basisregistraties/geo-informatie

     

Artikel 4 Ambtenaren bevoegd tot het opmaken van schriftelijke verklaringen strekkende tot het signaleren van wijzigingen in de feitelijke situatie die van invloed zijn op de gebouwenregistratie en die niet in een ander krachtens de Wet basisregistraties adressen en gebouwen aangewezen brondocument zijn opgenomen

Als ambtenaren bevoegd tot het opmaken van schriftelijke verklaringen, strekkende tot het signaleren van een wijziging in de feitelijke situatie die van invloed is op een of meer in de gebouwenregistratie opgenomen gegevens en die niet voortvloeit uit een krachtens de Wet basisregistraties adressen en gebouwen aangewezen brondocument, aan te wijzen:

  • a.

    Medewerker gegevens II ; werkzaam als gegevensbeheerder

  • b.

    Medewerker gegevens III ; werkzaam als geomedewerker

  • c.

    Medewerker gegevens IV / Adviseur IV ; werkzaam als adviseur basisregistraties/geo-informatie.

     

Artikel 5 Intrekking en Citeertitel

  • a.

    Het Aanwijzingsbesluit Wet BAG, vastgesteld door de colleges van burgemeester en wethouders van Tubbergen en Dinkelland op 26 maart 2013 wordt ingetrokken.

  • b.

    Deze regeling aanhalen als ‘Aanwijzingsbesluit Wet BAG, Wet BGT en Wet BRO.’

 

 

 

 

  • III.

    Dit besluit treedt in werking met terugwerkende kracht per 1 juli 2018.

 

Aldus vastgesteld in de vergaderingen van de colleges van burgemeester en wethouders van Dinkelland en Tubbergen op 4 juli 2018.

Burgemeester en wethouders van Tubbergen,

de secretaris

drs. ing. G.B.J. Mensink

de burgemeester,

drs. ing. W.A.M. Haverkamp – Wenker

Burgemeester en wethouders van Dinkelland,

de secretaris

E.M. Grobben

de burgemeester,

J.G.J. Joosten