Ziet u een fout in deze regeling? Meld het ons op regelgeving@overheid.nl!
Amersfoort

Besluit van de afdelingsmanager leefomgeving van de gemeente Amersfoort houdende regels omtrent Ondermandaat afdeling leefomgeving gemeente Amersfoort

Wetstechnische informatie

Gegevens van de regeling
OrganisatieAmersfoort
OrganisatietypeGemeente
Officiële naam regelingBesluit van de afdelingsmanager leefomgeving van de gemeente Amersfoort houdende regels omtrent Ondermandaat afdeling leefomgeving gemeente Amersfoort
CiteertitelOndermandaat afdeling leefomgeving gemeente Amersfoort.
Vastgesteld doorgemandateerde functionaris
Onderwerpbestuur en recht
Eigen onderwerp

Opmerkingen met betrekking tot de regeling

Deze regeling vervangt het Ondermandaatbesluit van de afdeling Leefomgeving gemeente Amersfoort (publicatiedatum 20 oktober 2015).

Wettelijke grondslag(en) of bevoegdheid waarop de regeling is gebaseerd

http://decentrale.regelgeving.overheid.nl/cvdr/xhtmloutput/Historie/Amersfoort/CVDR609557/CVDR609557_1.html

Overzicht van in de tekst verwerkte wijzigingen

Datum inwerkingtreding

Terugwerkende kracht tot en met

Datum uitwerkingtreding

Betreft

Datum ondertekening

Bron bekendmaking

Kenmerk voorstel

12-07-2018nieuwe regeling

14-05-2018

gmb-2018-148353

5807254

Tekst van de regeling

Intitulé

Besluit van de afdelingsmanager leefomgeving van de gemeente Amersfoort houdende regels omtrent Ondermandaat afdeling leefomgeving gemeente Amersfoort  

Met dit besluit verleent de Afdelingsmanager Leefomgeving ondermandaat van de hem toekomende bevoegdheden op grond van het Bevoegdhedenbesluit gemeente Amersfoort 2018 (publicatiedatum 18 april 2018).

 

In dit ondermandaatbesluit wordt aangesloten bij dat bevoegdhedenbesluit en eventuele (toekomstige) aanpassingen daarop. Dit betekent onder meer dat onder het verlenen van ondermandaat tevens het geven van een volmacht of machtiging wordt verstaan. Het ondermandaat wordt verleend conform onderstaande matrix aan medewerkers van de afdeling en ambtenaren met een bijzondere functie.

 

Dit ondermandaatbesluit treedt inwerking op de eerste dag na die van bekendmaking. Op dat tijdstip wordt het voorgaande ondermandaatbesluit van de afdeling Leefomgeving gemeente Amersfoort (publicatiedatum 20 oktober 2015) ingetrokken.

 

BEVOEGDHEDEN

FUNCTIETITEL/FUNCTIENAAM

1. Het nemen van besluiten en het sluiten van overeen­komsten waarmee een direct financieel belang is gemoeid,

tot maximaal € 25.000

tot maximaal € 15.000

tot maximaal € 5.000

   

 Team manager

 Coördinator Archeologie

 Taakbeheerder

2. Het nemen van aanwijzingsbesluiten en het beslissen op aanvragen voor ontheffingen voor wat geregeld is over cross­terreinen, honden en paarden in de APV Amersfoort (bij bestuurlijk of maatschappelijk gevoelige aanvragen na akkoord van de afdelingsmanager

 Team manager

3. Het aanvragen van een vergunning om een gemeentelijke houtopstand te vellen of te doen vellen op grond van de APV Amersfoort (bij bestuurlijk of maatschappelijk gevoelige aanvragen na akkoord van de afdelingsmanager)

 Team manager

 Wijkbeheerder

4. Het beslissen of kap onverwijld nodig is vanwege acuut gevaar of vergelijkbaar spoedeisend belang

 Team manager

 Wijkbeheerder (bij afwezigheid

van Afdelings-/Team manager)

5. Het nemen van instemmingbesluiten op grond van de Telecommunicatiewet en de Telecommunicatieverordening

 Team manager

 Vergunningverlener kabels en

  leidingen

6. Het beslissen op een aanvraag voor het leggen van kabels en leidingen in de openbare ruimte

 Team manager

 Vergunningverlener kabels en

leidingen

7. Het besluiten tot het verhuren en in gebruik geven van groenstroken passend binnen het door de raad vastgestelde beleid, tot maximaal € 25.000

 Team manager

8. Het besluiten tot het sluiten van gebruiksovereenkomsten, onder andere zelfbeheercontracten, ten aanzien van het beheer van gemeentelijke eigendommen, tot maximaal € 25.000

 Team manager

9. Het beslissen op een aanvraag voor een ontheffing van het verbod voor onder andere het rijden of parkeren met een voertuig in groenvoorzieningen, als bedoeld in de APV Amersfoort

 Team manager

10. Het aanwijzen van medewerkers en het ondertekenen van legitimatiebewijzen in verband met het toezicht op de naleving van de APV Amersfoort, betrekking hebbend op de werkzaamheden van de afdeling

 Team manager

11. Het inzetten van bestuursrechtelijke handhavinginstrumenten bij constatering van een overtreding van de regelgeving, betrekking hebbend op het werkterrein van de afdeling, tot maximaal € 25.000

 Team manager

12. Het beslissen op een aanvraag voor subsidie betrekking hebbend op het werkterrein van de afdeling, tot maximaal € 25.000

 Team manager

13. Het aanvragen van een subsidie betrekking hebbend op het werkterrein van de afdeling, tot maximaal € 25.000

 Team manager

14. Het aanvragen van vergunningen in het kader van reguliere werkzaamheden of projecten, betrekking hebbend op het werkterrein van de afdeling (bij bestuurlijk of maatschappelijk gevoelige aanvragen na akkoord van de afdelingsmanager)

 Team manager

15. Het nemen van besluiten met betrekking tot archeologische monumentenzorg, al of niet op basis van een aanvraag voor een omgevingsvergunning (bij bestuurlijk of maatschappelijk gevoelige aanvragen na akkoord van de afdelingsmanager)

 Coördinator Archeologie

16. Het nemen van besluiten als depothouder met betrekking tot het overdragen en bewaren van vondsten in het gemeentelijk depot

 Coördinator Archeologie

17. Het voeren van correspondentie van feitelijke aard over onderwerpen behorend tot het werkterrein van de afdeling

 Medewerker

18. Alle bevoegdheden ten aanzien van personele aangelegenheden, behoudens de bevoegdheden genoemd in bijlage 6 van het “Bevoegdhedenbesluit gemeente Amersfoort 2018”

 Team manager

DATUM:14 mei 2018

PLAATS: Amersfoort

S.T. van Nijen

AFDELINGSMANAGER LEEFOMGEVING