Organisatie | Papendrecht |
---|---|
Organisatietype | Gemeente |
Officiële naam regeling | UITVOERINGSBESLUIT PLAKKEN EN KLADDEN EX ARTIKEL 2:42 ALGEMENE PLAATSELIJKE VERORDENING |
Citeertitel | Uitvoeringsbesluit plakken en kladden |
Vastgesteld door | college van burgemeester en wethouders |
Onderwerp | openbare orde en veiligheid |
Eigen onderwerp |
Geen
https://zoek.officielebekendmakingen.nl/gmb-2018-134508.html
Datum inwerkingtreding | Terugwerkende kracht tot en met | Datum uitwerkingtreding | Betreft | Datum ondertekening Bron bekendmaking | Kenmerk voorstel |
---|---|---|---|---|---|
03-07-2018 | 29-10-2020 | nieuwe regeling | 19-06-2018 |
Het college van de gemeente Papendrecht;
gelet op artikel 2:42 van de Algemene plaatselijke verordening (hierna APV);
het wenselijk is om voor het aanbrengen van meningsuitingen en bekendmakingen, niet zijnde handelsreclame, vaste plaatsen in de gemeente aan te wijzen;
het wenselijk is voor het aanbrengen van handelsreclame een aantal plaatsen aan te wijzen waarvoor geen vergunning van ons college nodig is;
dat de gemeenteraad op 7 juni 2018 de Algemene plaatselijke verordening Papendrecht heeft vastgesteld en het in verband daarmee wenselijk is in dit kader een nieuw besluit te nemen;
Voor het aanbrengen van handelsreclame zonder vergunning van het college alsmede voor meningsuitingen en bekendmakingen niet zijnde handelsreclame worden aangewezen de driehoekszuilen op de volgende plaatsen binnen de gemeente;
Hieraan worden de volgende voorschriften verbonden:
Alle kosten voortvloeiend uit het aanbrengen en verwijderen van de meningsuitingen en bekendmakingen zijn voor rekening van de aanbrenger;
Schade welke als gevolg van het gebruik van de gelegenheid aan de aanplakzuilen ontstaat, dient door de aanbrenger vergoed te worden;
Een meningsuiting of bekendmaking mag steeds gedurende een aaneengesloten periode van vier weken aangebracht zijn;
Het aanplakbiljet mag maximaal een afmeting hebben van 40 x 60 cm;
Kleine aanplakbiljetten moeten zodanig worden aangebracht, dat overgebleven ruimte ook nog door anderen kan worden gebruikt;
Het gebruik dient zodanig te geschieden dat andere reclame daarmee niet onzichtbaar worden gemaakt, tenzij deze andere reclame al langer dan een aaneengesloten periode van 4 weken is aangebracht. De gebruiker dient zelf na te gaan of deze periode al is verstreken (voor zover mogelijk);