Ziet u een fout in deze regeling? Meld het ons op regelgeving@overheid.nl!
Midden-Delfland

Gemeente Midden-Delfland - Aanwijzingsbesluit – Wet BAG

Wetstechnische informatie

Gegevens van de regeling
OrganisatieMidden-Delfland
OrganisatietypeGemeente
Officiële naam regelingGemeente Midden-Delfland - Aanwijzingsbesluit – Wet BAG
CiteertitelAanwijzingsbesluit Wet BAG
Vastgesteld doorcollege van burgemeester en wethouders
Onderwerpbestuur en recht
Eigen onderwerp

Opmerkingen met betrekking tot de regeling

Geen

Wettelijke grondslag(en) of bevoegdheid waarop de regeling is gebaseerd

artikel 2 van de Wet basisregistraties adressen en gebouwen

Overzicht van in de tekst verwerkte wijzigingen

Datum inwerkingtreding

Terugwerkende kracht tot en met

Datum uitwerkingtreding

Betreft

Datum ondertekening

Bron bekendmaking

Kenmerk voorstel

03-05-201824-04-2018Nieuwe regeling

24-04-2018

gmb-2018-93245

2018-13143

Tekst van de regeling

Intitulé

Gemeente Midden-Delfland - Aanwijzingsbesluit – Wet BAG

 

Burgemeester en wethouders van de gemeente Midden-Delfland;

 

Overwegende:

- dat in artikel 2 van de Wet Basisregistratie Adressen en Gebouwen (Wet BAG), die op 1 juli 2009 in werking is getreden, het houden van een adressenregister en een geautomatiseerde adressenregistratie alsmede een gebouwenregister en een geautomatiseerde gebouwenregistratie wordt opgedragen aan burgemeester en wethouders;

- dat het wenselijk is voor de uitoefening van deze taak een ambtelijk beheerder en een plaatsvervangend beheerder aan te wijzen;

- dat het voorts wenselijk is ambtenaren aan te wijzen die belast zijn met het opmaken van specifieke brondocumenten en voor het vaststellen van geometrie in het kader van de uitvoering van de Wet BAG;

 

Gelet op het bepaalde in de artikelen 2, 8 en 10 van de Wet BAG en het recentste mandaatstatuut van burgemeester en wethouders van de gemeente Midden-Delfland.

 

B E S L U I T E N

 

Aan te wijzen;

1. Als beheerder van de basisregistratie adressen en gebouwen:

• De BAG-beheerder (HR 21 medewerker gegevens III)

2. Als plaatsvervangend beheerder van de basisregistratie adressen en gebouwen:

• De Medewerker BWT B (HR 21 medewerker beleidsuitvoering II)

3. Als ambtenaar voor de vaststelling van de definitieve geometrie van panden en verblijfsobjecten, zoals bedoeld in artikel 8 van de Wet BAG:

• De Coördinator Geo-informatie en Kabels & Leidingen (HR 21 medewerker gegevens II)

• De BAG-beheerder (HR 21 medewerker gegevens III)

4. Als ambtenaren bevoegd tot het opmaken van een proces-verbaal van constatering zoals bedoeld in artikel 10, eerste lid, onder b van de Wet BAG:

• De BAG-beheerder (HR 21 medewerker gegevens III)

• De medewerker BWT B (HR 21 medewerker beleidsuitvoering II)

• De toezichthouder BWT (HR 21 medewerker handhaving II)

5. Als ambtenaren bevoegd tot het opmaken van ambtelijke verklaringen, strekkende tot het signaleren van een wijziging in de feitelijke situatie die van invloed is op één of meer in de basisregistratie adressen en gebouwen opgenomen gegevens en die niet voortvloeit uit een krachtens de Wet BAG aangewezen brondocument:

• De BAG-beheerder (HR 21 medewerker gegevens III)

• De medewerker BWT B (HR 21 medewerker beleidsuitvoering II)

• De toezichthouder BWT (HR 21 medewerker handhaving II)

 

Dit besluit treedt in werking, de dag na bekendmaking van dit besluit, werkt terug tot 24 april 2018, en vervangt het Aanwijzingsbesluit Wet BAG van 4 november 2014.

 

Schipluiden, 24 april 2018

De secretaris, de burgemeester,

M.A.I. Born A.J. Rodenburg