Ziet u een fout in deze regeling? Meld het ons op regelgeving@overheid.nl!
Schagen

Vaststelling bodemkwaliteitskaart en Ontwerpnota bodembeheer

Wetstechnische informatie

Gegevens van de regeling
OrganisatieSchagen
OrganisatietypeGemeente
Officiële naam regelingVaststelling bodemkwaliteitskaart en Ontwerpnota bodembeheer
CiteertitelBodemkwaliteitskaart en Ontwerpnota Bodembeheer
Vastgesteld doorcollege van burgemeester en wethouders
Onderwerpruimtelijke ordening, verkeer en vervoer
Eigen onderwerpBodemkwaliteitskaart en Ontwerpnota Bodembeheer
Externe bijlagenBodemkaart Nota Bodembeheer

Opmerkingen met betrekking tot de regeling

Geen

Wettelijke grondslag(en) of bevoegdheid waarop de regeling is gebaseerd

Onbekend

Overzicht van in de tekst verwerkte wijzigingen

Datum inwerkingtreding

Terugwerkende kracht tot en met

Datum uitwerkingtreding

Betreft

Datum ondertekening

Bron bekendmaking

Kenmerk voorstel

13-04-2018Bodemkwaliteitskaart en Ontwerpnota Bodembeheer

03-04-2018

gmb-2018-75928

Tekst van de regeling

Intitulé

Vaststelling bodemkwaliteitskaart en Ontwerpnota bodembeheer

Vaststelling bodemkwaliteitskaart

Burgemeester en wethouders maken bekend dat zij in samenwerking met de gemeenten Hollands Kroon en Den Helder een nieuwe gezamenlijke bodemkwaliteitskaart hebben vastgesteld.

Op grond van de functies en de kwaliteit van de bodem kan toetsing van de hergebruiksmogelijkheden van grond en baggerspecie plaatsvinden.

Het besluit tot vaststelling van de bodemkwaliteitskaart treedt in werking daags na deze publicatie.

Het besluit en de bijbehorende stukken kunt u inzien als digitale bijlage bij deze publicatie.

Tegen het besluit staat ingevolge artikel 8:2 van de Algemene wet bestuursrecht geen bezwaar of beroep open.

Informatie

Telefonische informatie kunt u tijdens kantooruren (uitgezonderd woensdagen) verkrijgen via de Regionale Uitvoeringsdienst Noord-Holland Noord bij mevrouw S. Coesel – tel. 0888 1021300 of via scoesel@rudnhn.nl

Ontwerpnota bodembeheer

Burgemeester en wethouders maken bekend dat zij voornemens zijn om de gemeenteraad te adviseren de regionale nota bodembeheer vast te stellen.

Hergebruik van grond en baggerspecie is geregeld in het Besluit bodemkwaliteit. Het Besluit kent een landelijk beleidskader en geeft ook de mogelijkheid om lokaal gebiedsgericht beleid voor grondverzet vast te stellen.

Er wordt gestreefd naar zoveel mogelijk hergebruik van grond en baggerspecie, zodat minder materiaal hoeft te worden gestort en minder primaire grondstoffen nodig zijn.

Met gebiedsspecifiek beleid wordt gestuurd op het beschermingsniveau en de toepassingsmogelijkheden voor grond en baggerspecie binnen (delen van) het beheergebied. Hierbij wordt vastgehouden aan het basisprincipe van het Besluit; namelijk dat de kwaliteit van de grond die wordt toegepast in een gebied altijd geschikt moet zijn voor de functie die het gebied heeft.

De gemeenten gemeenten Den Helder, Hollands Kroon en Schagen willen hun huidig duurzaam bodembeheerbeleid nog beter vormgeven. In de nota bodembeheer is het te voeren grondstromenbeleid weergegeven en zijn regels en procedures voor dit beleid geformuleerd. De nota dient te worden vastgesteld door de gemeenteraad.

Inzage

De ontwerpnota en de bijbehorende stukken kunt u inzien als digitale bijlage bij deze publicatie. U kunt ook een afspraak maken voor fysieke inzage op het gemeentehuis, Laan 19 via 0224 – 210 400. U kunt vragen naar de heer Waal.  

Met betrekking tot het ontwerpbesluit vaststelling nota bodembeheer kan een ieder gedurende zes weken vanaf de datum van deze publicatie schriftelijk of mondeling zienswijzen indienen bij het college van burgemeester en wethouders.

 

Schriftelijke zienswijzen dienen te worden gezonden aan burgemeester en wethouders van de gemeente Schagen, per adres RUD NHN, Postbus 2095, 1620 EB HOORN. Voor het mondeling naar voren brengen van zienswijzen kunt u contact opnemen met onderstaande contactpersoon van de Regionale Uitvoeringsdienst Noord-Holland Noord (RUD NHN). Een verzoek om mondelinge zienswijzen in te dienen wordt liefst uiterlijk één week vóór afloop van de termijn tegemoet gezien.

 

Wij wijzen erop dat beroep tegen het te nemen besluit te zijner tijd in principe alleen kan worden ingediend door een belanghebbende indien overeenkomstig het bovenstaande tijdig zienswijzen naar aanleiding van het ontwerp van het besluit zijn ingebracht, tenzij kan worden aangetoond dat men belanghebbende is en redelijkerwijs niet in staat is geweest dit te doen.

 

Informatie

Informatie kunt u tijdens kantooruren (uitgezonderd woensdagen) verkrijgen via de Regionale Uitvoeringsdienst Noord-Holland Noord bij mevrouw S. IJsselmuiden-Coesel – tel. 0888 1021300 of via scoesel@rudnhn.nl