Organisatie | Wassenaar |
---|---|
Organisatietype | Gemeente |
Officiële naam regeling | Verordening Werkgeverscommissie gemeenteraad Wassenaar |
Citeertitel | Verordening Werkgeverscommissie gemeenteraad Wassenaar |
Vastgesteld door | gemeenteraad |
Onderwerp | bestuur en recht |
Eigen onderwerp |
De citeertitel van deze regeling is gewijzigd.
Datum inwerkingtreding | Terugwerkende kracht tot en met | Datum uitwerkingtreding | Betreft | Datum ondertekening Bron bekendmaking | Kenmerk voorstel |
---|---|---|---|---|---|
27-04-2024 | artikel 2, 5, 7, 10, 13, toelichting | 23-04-2024 | Z/24/084434 | ||
02-08-2019 | 27-04-2024 | artikel 2, 4, toelichting | 16-07-2019 | Z/19/033852 | |
16-06-2018 | 18-04-2018 | 02-08-2019 | rectificatie (toevoeging weggevallen slotformule) | 29-03-2018 | Z/18/019878/075725 |
18-04-2018 | 16-06-2018 | nieuwe regeling | 29-03-2018 | Z/18/019878/075725 |
De gemeenteraad van Wassenaar,
gezien het voorstel van het presidium d.d. 6 maart 2018;
gelet op artikel 83, eerste lid, artikel 147, eerste lid, artikel 156, eerste lid van de Gemeentewet en afdeling 10.1.2 van de Algemene wet bestuursrecht;
Aan de onder I genoemde commissie de bevoegdheid te delegeren tot het nemen van rechtspositionele beschikkingen ten aanzien van het personeel in dienst van de gemeente Wassenaar aangesteld door of vanwege de raad die voortvloeien uit de Arbeidsvoorwaardenregeling gemeente Wassenaar en de hierop gebaseerde rechtspositionele voorschriften en de artikelen 107 tot en met 107e Gemeentewet, met uitzondering van de bevoegdheden als bedoeld in artikel 107, 107a, tweede lid, 107d, eerste lid en 107 e, eerste lid van de Gemeentewet.
Artikel 4 Taken secretaris en ondersteuning van de commissie
De griffier, zijn vervanger of een door de griffier in afstemming met de voorzitter van de werkgeverscommissie in het kader van ambtelijke bijstand aan te wijzen functionaris op het gebied van human resources, staat de werkgeverscommissie terzijde en draagt zorg voor het secretariaat. De griffier en de voorzitter van de werkgeverscommissie maken met het college afspraken over gewenste aanvullende ondersteuning.
De griffier draagt zorg voor het opstellen van een besluitenlijst van elke vergadering. De besluitenlijst wordt uiterlijk in de eerstvolgende vergadering van de werkgeverscommissie definitief vastgesteld of zoveel eerder als mogelijk middels onderlinge correspondentie tussen de leden van de werkgeverscommissie.
Artikel 7 Beslotenheid van vergaderingen
De vergaderingen van de werkgeverscommissie worden in het belang als bedoeld in artikel 5.1, tweede lid, onder e en vierde lid van de Wet open overheid in beslotenheid gehouden. Op de informatie die wordt besproken rust geheimhouding op grond van artikel 83, vierde lid jo. artikel 23, vierde lid van de Gemeentewet.
De werkgeverscommissie vergadert tenminste tweemaal per jaar en voorts zo vaak als door de voorzitter of één van de leden nodig wordt geacht.
De werkgeverscommissie brengt met inachtneming van het bepaalde in artikel 7, jaarlijks verslag uit aan de raad van haar werkzaamheden en bevindingen.
Artikel 11 Onvoorziene omstandigheden
In gevallen waarin deze verordening niet voorziet of bij twijfel over de toepassing ervan beslist de werkgeverscommissie op voorstel van de voorzitter.