Organisatie | Amsterdam |
---|---|
Organisatietype | Gemeente |
Officiële naam regeling | Besluit van het dagelijks bestuur van de bestuurscommissie van stadsdeel Nieuw-West van de gemeente Amsterdam houdende regels omtrent mandaat |
Citeertitel | Algemeen Mandaatbesluit stadsdeel Nieuw-West |
Vastgesteld door | college van burgemeester en wethouders |
Onderwerp | bestuur en recht |
Eigen onderwerp | Mandaten |
Externe bijlagen | Bijlage 1 Bijlage 2 Bijlage 3 |
Deze regeling is vastgesteld door het dagelijks bestuur van stadsdeel Nieuw-West.
Datum inwerkingtreding | Terugwerkende kracht tot en met | Datum uitwerkingtreding | Betreft | Datum ondertekening Bron bekendmaking | Kenmerk voorstel |
---|---|---|---|---|---|
20-10-2020 | 01-01-2020 | bijlage 1, 2, 3 | 13-10-2020 | ||
07-09-2018 | 21-03-2018 | 20-10-2020 | bijlagen A, 1, 2, 3 | 29-08-2018 | NW18-02314 - INT-18-00459 |
07-04-2018 | 21-03-2018 | 07-09-2018 | nieuwe regeling | 27-03-2018 | 2018/INT/00200 |
Het dagelijks bestuur van de bestuurscommissie van stadsdeel Nieuw-West besluit:
Algemeen Mandaatbesluit stadsdeel Nieuw-West
Het dagelijks bestuur en de voorzitter van de bestuurscommissie van stadsdeel Nieuw-West, ieder voor zover het hun bevoegdheid betreft,
de Gemeenteraad op 30 november 2017 de Verordening op het lokaal bestuur in Amsterdam (de Verordening) heeft vastgesteld met de daarbij behorende bijlage 2 (Takenlijst) en bijlage 3 (Bevoegdhedenregister), welke in werking is getreden op 21 maart 2018;
de Gemeenteraad op 30 november 2017 de Verordening op de bestuurscommissies met de daarbij behorende bijlage 2 (Takenlijst) en bijlage 3 (Bevoegdhedenregister) heeft ingetrokken met ingang van 21 maart 2018;
ingevolge artikel 9 van de Verordening alle bevoegdheden zoals gegeven in bijlage 3, het Bevoegdhedenregister, zijn opgedragen aan het dagelijks bestuur of de voorzitter van de bestuurscommissies;
ingevolge artikel 42 lid 1 van de Verordening de leden van het dagelijks bestuur die waren benoemd op grond van de Verordening op de bestuurscommissies, worden benoemd tot waarnemers, totdat het college de leden van het dagelijks bestuur benoemt op grond van de Verordening;
ingevolge artikel 42 lid 2 van de Verordening de taken en bevoegdheden worden opgedragen aan de waarnemers en hun eventuele vervangers;
ingevolge artikel 42 lid 3 van de Verordening de waarnemers en hun eventuele vervangers ondermandaat kunnen verlenen;
het voor een continue en ongestoorde bedrijfsvoering van belang is om van deze bevoegdheid gebruik te maken;
Gelet op artikel 42 lid 3 van de Verordening op het lokaal bestuur in Amsterdam, de Algemene wet bestuursrecht Titel 10.1 en het Burgerlijk Wetboek Boek 3 Titel 3;