Organisatie | Zoetermeer |
---|---|
Organisatietype | Gemeente |
Officiële naam regeling | Verordening van de gemeenteraad van de gemeente Zoetermeer houdende regels omtrent organisatie Organisatieverordening van de raad van Zoetermeer |
Citeertitel | Organisatieverordening van de raad van Zoetermeer |
Vastgesteld door | gemeenteraad |
Onderwerp | bestuur en recht |
Eigen onderwerp |
Deze regeling vervangt de Organisatieverordening van de raad van Zoetermeer.
Onbekend
Datum inwerkingtreding | Terugwerkende kracht tot en met | Datum uitwerkingtreding | Betreft | Datum ondertekening Bron bekendmaking | Kenmerk voorstel |
---|---|---|---|---|---|
01-04-2018 | nieuwe regeling | 05-03-2018 |
Artikel 1 De organisatie van de raad
De raad besluit tot het instellen van de volgende organen:
De instelling, samenstelling, werkterrein en werkwijze van raadscommissies worden geregeld in de verordening op de raadscommissies.
De instelling, samenstelling, werkterrein en werkwijze van het seniorenconvent worden geregeld in de verordening op het seniorenconvent.
De instelling, samenstelling, werkterrein en werkwijze van het presidium worden geregeld in de verordening op het presidium.
De instelling, samenstelling, werkterrein en werkwijze van de auditcommissie worden geregeld in de verordening op de auditcommissie.
Artikel 6 De vertrouwenscommissie
De instelling, samenstelling, werkterrein en werkwijze van de auditcommissie worden geregeld in de verordening vertrouwenscommissie gemeente Zoetermeer.
Artikel 7 De commissie klankbordgesprekken burgemeester – raad gemeente Zoetermeer
De instelling, samenstelling, werkterrein en werkwijze van de commissie klankbordgesprekken burgemeester – raad gemeente Zoetermeer worden geregeld in de verordening commissie klankbordgesprekken burgemeester – raad gemeente Zoetermeer.
Artikel 8 De werkgeverscommissie
De instelling, samenstelling, werkterrein en werkwijze van de werkgeverscommissie worden geregeld in de verordening op de werkgeverscommissie.
Artikel 9 De rekenkamercommissie
De instelling, samenstelling en werkwijze van de rekenkamercommissie worden geregeld in de verordening op de rekenkamercommissie.
De raad kan permanente en ad-hoc werkgroepen uit zijn midden instellen die een bepaald onderwerp van de raad behandelen. Van deze werkgroepen kunnen ook anderen dan raads- en commissieleden deel uitmaken. De werkgroepen worden voor maximaal één raadsperiode ingesteld. De vaststelling van de taak, functie, samenstelling en werkwijze van een werkgroep wordt bij raadsbesluit geregeld.
Aldus besloten in de openbare vergadering van de raad op 5 maart 2018.
De griffier,
drs. R. Blokland MCM
De voorzitter,
Ch. B. Aptroot
De organisatieverordening geeft een overzicht en een korte omschrijving van de organen en werkgroepen die door de raad zijn en kunnen worden ingesteld. De uitgebreide instelling, samenstelling, werkterrein en werkwijze van deze organen worden in aparte verordeningen geregeld. Daarnaast is een bepaling over de griffier en de griffie opgenomen.