Organisatie | Alphen aan den Rijn |
---|---|
Organisatietype | Gemeente |
Officiële naam regeling | DIRECTIEREGLEMENT |
Citeertitel | Directiereglement Rijn en Braassem |
Vastgesteld door | gemandateerde functionaris |
Onderwerp | bestuur en recht |
Eigen onderwerp |
Gaat onder meer om ondermandaat aan directie van de gemeenschappelijke regeling
Datum inwerkingtreding | Terugwerkende kracht tot en met | Datum uitwerkingtreding | Betreft | Datum ondertekening Bron bekendmaking | Kenmerk voorstel |
---|---|---|---|---|---|
01-03-2018 | Nieuwe regeling | 22-02-2018 |
Het bestuur van de Bedrijfsvoeringsorganisatie Rijn en Braassem;
Overwegende dat het op basis van artikel 9, vierde lid, van de Gemeenschappelijke Regeling bedrijfsvoeringsorganisatie Rijn en Braassem (hierna: “regeling”) verplicht is een directiereglement vast te stellen betreffende de taak en de bevoegdheid van de directie van de bedrijfsvoeringsorganisatie Rijn en Braassem
A. Bevoegdheid en taken directie
Gelet op de taken van de bedrijfsvoeringsorganisatie Rijn en Braassem (hierna: “bedrijfsvoeringsorganisatie”) als bedoeld in artikel 4 van de regeling, als ook gelet op het mandaat verleend aan de bedrijfsvoeringsorganisatie middels dienstverlening overeenkomsten met de gemeente Kaag en Braassem op 31-1-2018 en de gemeente Alphen aan den Rijn op 1-2-2018, heeft de directie tot taak zorg te dragen voor:
a. het voeren van de dagelijkse bedrijfsvoering voor de ondersteunende taken op het gebied van informatisering en automatisering, voor de financiële taken, voor de personele- en organisatorische zaken, alsook voor de facilitaire zaken ten behoeve van de bedrijfsvoeringsorganisatie;
b. het aangaan van overeenkomsten op het gebied van informatisering en automatisering ten behoeve van de bedrijfsvoeringsorganisatie binnen het voor de bedrijfsvoeringsorganisatie beschikbare budget;
c. de voorbereiding van de vergaderingen van het bestuur van de bedrijfsvoeringsorganisatie;
De directie geeft gevraagd en ongevraagd alle inlichtingen aan het bestuur over de namens het bestuur van de bedrijfsvoeringsorganisatie uitgeoefende taken en bevoegdheden.
De directeur is bevoegd om de aan hem gemandateerde bevoegdheden onder te mandateren aan medewerkers van de gemeente Alphen aan den Rijn.
E. Vaststelling, wijziging en inwerkingtreding
1. Dit directiereglement is vastgesteld door het bestuur van de bedrijfsvoeringsorganisatie in haar vergadering van 22 februari 2018
2. Dit directiereglement treedt in werking op de eerste dag, volgend op de dag van de bekendmaking ervan.
3. Dit reglement kan worden gewijzigd door een daartoe strekkend besluit van het bestuur van de bedrijfsvoeringsorganisatie.