Ziet u een fout in deze regeling? Meld het ons op regelgeving@overheid.nl!
Alphen aan den Rijn

DIRECTIEREGLEMENT

Wetstechnische informatie

Gegevens van de regeling
OrganisatieAlphen aan den Rijn
OrganisatietypeGemeente
Officiële naam regelingDIRECTIEREGLEMENT
CiteertitelDirectiereglement Rijn en Braassem
Vastgesteld doorgemandateerde functionaris
Onderwerpbestuur en recht
Eigen onderwerp

Opmerkingen met betrekking tot de regeling

Gaat onder meer om ondermandaat aan directie van de gemeenschappelijke regeling

Wettelijke grondslag(en) of bevoegdheid waarop de regeling is gebaseerd

  1. artikel 10:1 van de Algemene wet bestuursrecht
  2. artikel 10:9 van de Algemene wet bestuursrecht
Overzicht van in de tekst verwerkte wijzigingen

Datum inwerkingtreding

Terugwerkende kracht tot en met

Datum uitwerkingtreding

Betreft

Datum ondertekening

Bron bekendmaking

Kenmerk voorstel

01-03-2018Nieuwe regeling

22-02-2018

gmb-2018-43123

Tekst van de regeling

Intitulé

DIRECTIEREGLEMENT

 

Het bestuur van de Bedrijfsvoeringsorganisatie Rijn en Braassem;

 

Overwegende dat het op basis van artikel 9, vierde lid, van de Gemeenschappelijke Regeling bedrijfsvoeringsorganisatie Rijn en Braassem (hierna: “regeling”) verplicht is een directiereglement vast te stellen betreffende de taak en de bevoegdheid van de directie van de bedrijfsvoeringsorganisatie Rijn en Braassem

 

Besluit vast te stellen het volgende:

 

directiereglement

A. Bevoegdheid en taken directie

Gelet op de taken van de bedrijfsvoeringsorganisatie Rijn en Braassem (hierna: “bedrijfsvoeringsorganisatie”) als bedoeld in artikel 4 van de regeling, als ook gelet op het mandaat verleend aan de bedrijfsvoeringsorganisatie middels dienstverlening overeenkomsten met de gemeente Kaag en Braassem op 31-1-2018 en de gemeente Alphen aan den Rijn op 1-2-2018, heeft de directie tot taak zorg te dragen voor:

a. het voeren van de dagelijkse bedrijfsvoering voor de ondersteunende taken op het gebied van informatisering en automatisering, voor de financiële taken, voor de personele- en organisatorische zaken, alsook voor de facilitaire zaken ten behoeve van de bedrijfsvoeringsorganisatie;

b. het aangaan van overeenkomsten op het gebied van informatisering en automatisering ten behoeve van de bedrijfsvoeringsorganisatie binnen het voor de bedrijfsvoeringsorganisatie beschikbare budget;

c. de voorbereiding van de vergaderingen van het bestuur van de bedrijfsvoeringsorganisatie;

 

B. Inlichtingen

De directie geeft gevraagd en ongevraagd alle inlichtingen aan het bestuur over de namens het bestuur van de bedrijfsvoeringsorganisatie uitgeoefende taken en bevoegdheden.

 

C. Ondermandaat

De directeur is bevoegd om de aan hem gemandateerde bevoegdheden onder te mandateren aan medewerkers van de gemeente Alphen aan den Rijn.

 

D. Citeertitel

Deze mandaatregeling wordt aangehaald als: “Directiereglement Rijn en Braassem”

 

E. Vaststelling, wijziging en inwerkingtreding

1. Dit directiereglement is vastgesteld door het bestuur van de bedrijfsvoeringsorganisatie in haar vergadering van 22 februari 2018

2. Dit directiereglement treedt in werking op de eerste dag, volgend op de dag van de bekendmaking ervan.

3. Dit reglement kan worden gewijzigd door een daartoe strekkend besluit van het bestuur van de bedrijfsvoeringsorganisatie.

 

Het bestuur van de bedrijfsvoeringsorganisatie Rijn en Braassem,

Alphen aan den Rijn, 22 februari 2018

Bestuurder, Bestuurder,

de heer C.J. van Velzen, de heer M.H. du Chatinier

Bestuurder, Bestuurder;

Mevrouw Y. Peters-Adrian, de heer H. Hoek