Organisatie | Servicepunt71 |
---|---|
Organisatietype | Regionaal samenwerkingsorgaan |
Officiële naam regeling | Besluit van het bestuur van de gemeenschappelijke regeling Servicepunt71 houdende regels omtrent de organisatie Organisatiebesluit Servicepunt71 |
Citeertitel | Organisatiebesluit Servicepunt71 |
Vastgesteld door | algemeen bestuur |
Onderwerp | bestuur en recht |
Eigen onderwerp |
Geen
Onbekend
Datum inwerkingtreding | Terugwerkende kracht tot en met | Datum uitwerkingtreding | Betreft | Datum ondertekening Bron bekendmaking | Kenmerk voorstel |
---|---|---|---|---|---|
28-02-2018 | 08-02-2019 | nieuwe regeling | 07-12-2017 |
Artikel 1 Structuur en aansturing van de organisatie
Artikel 2 Taken en doelstellingen van de eenheden
De service-eenheid ICT levert ICT producten en diensten van hoogwaardige kwaliteit op een effectieve, efficiënte en transparante wijze. Deze producten worden geleverd tegen bedrijfseconomisch aanvaardbare en toetsbare verrekentarieven. De service-eenheid ICT streeft naar standaardisatie en uniformering. Binnen de afgesproken kaders is er oog voor de individuele behoeften van de afnemers.
De service-eenheid Inkoop stelt de afnemers van Servicepunt71 in staat om rechtmatig en zo doelmatig en doeltreffend mogelijk aan te besteden en in te kopen, binnen de juridische en beleidsmatige kaders. Daarbij ondersteunt inkoop waar mogelijk de maatschappelijke doelstellingen van de klantorganisaties zoals social return en duurzaamheid. De service-eenheid Inkoop draagt in belangrijke mate bij aan het realiseren van de overeengekomen financiële taakstelling van gemeenten en Servicepunt71 op de inkoopbudgetten.
De service-eenheid Financiën levert hoogwaardige financiële producten en diensten aan de afnemers van Servicepunt71. De dienstverlening bestaat uit het voeren van de administratie, coördinatie van en advisering over budgetcyclusproducten, administratieve organisatie en interne controle en overige financiële producten en diensten.
De service-eenheid Juridische Zaken heeft als doel vanuit een efficiënt werkende organisatie hoogwaardige juridische producten en diensten te leveren aan haar afnemers binnen de daarvoor gestelde (wettelijke) kaders. De service-eenheid biedt haar afnemers brede en diepgaande juridische deskundigheid. De dienstverlening bestaat uit juridische adviestaken, secretariaat commissie beroep en bezwaarschriften, procesvertegenwoordiging en klachtencoördinatie.
Artikel 3 Functies en verantwoordelijkheden
De eenheidsmanager is verantwoordelijk voor het integraal leidinggeven aan de eenheid en mede verantwoordelijk voor de doorontwikkeling en innovatie van de lange termijn visieontwikkeling en strategische bedrijfsvoering van de organisatie. Uitvoering vindt plaats binnen de context van wet- en regelgeving en/of bestuurlijke en ambtelijk vastgestelde kaders, doelstellingen en beleid.
De concerncontroller rapporteert aan de directeur; indien de concerncontroller inzake de inhoud van een rapportage verschilt van inzicht met de directeur en beiden na onderling overleg niet tot overeenstemming kunnen komen, is de concerncontroller bevoegd rechtstreeks te rapporteren aan het bestuur en aan het SGB.