Ziet u een fout in deze regeling? Meld het ons op regelgeving@overheid.nl!
Mook en Middelaar

Reglement Personeelsbeoordeling gemeente Mook en Middelaar 2017

Wetstechnische informatie

Gegevens van de regeling
OrganisatieMook en Middelaar
OrganisatietypeGemeente
Officiële naam regelingReglement Personeelsbeoordeling gemeente Mook en Middelaar 2017
CiteertitelReglement Personeelsbeoordeling gemeente Mook en Middelaar 2017
Vastgesteld doorcollege van burgemeester en wethouders
Onderwerpbestuur en recht
Eigen onderwerp

Opmerkingen met betrekking tot de regeling

Geen

Wettelijke grondslag(en) of bevoegdheid waarop de regeling is gebaseerd

N.v.t.

Overzicht van in de tekst verwerkte wijzigingen

Datum inwerkingtreding

Terugwerkende kracht tot en met

Datum uitwerkingtreding

Betreft

Datum ondertekening

Bron bekendmaking

Kenmerk voorstel

22-02-2018

24-01-2017

gmb-2018-37220

Tekst van de regeling

Intitulé

Reglement Personeelsbeoordeling gemeente Mook en Middelaar 2017

 

Burgemeester en wethouders van Mook en Middelaar;

 

overwegende dat het uit een oogpunt van goed personeelsbeleid wenselijk is om nadere regels te stellen ten behoeve van het beoordelen van medewerkers indien daar uit het oogpunt van het functioneren of vanwege voorgenomen besluitvorming omtrent de rechtspositie van een medewerker aanleiding toe bestaat;

 

gelet op de verkregen instemming van de Ondernemingsraad d.d. 17 januari 2017;

mede gelet op de CAR/UWO;

 

besluiten vast te stellen het “Reglement Personeelsbeoordeling gemeente Mook en Middelaar 2017”

Artikel 1 Begripsomschrijvingen

Voor de toepassing van deze regeling wordt verstaan onder:

  • a.

    beoordelingsgesprek: een gesprek waarin de leidinggevende een oordeel geeft over het functioneren van de medewerker gedurende het tijdvak waar de beoordeling betrekking op heeft;

  • b.

    werkgever: gemeente Mook en Middelaar;

  • c.

    medewerker: de medewerker als bedoeld in artikel 1:1 van de CAR/UWO;

  • d.

    dienstverband: aanstelling of arbeidsovereenkomst van de medewerker met werkgever;

  • e.

    beoordelaar: de hiërarchisch leidinggevende die de personeelsbeheerstaak heeft met betrekking tot de medewerker, te weten:

    • het afdelingshoofd voor het personeel dat onder zijn leiding valt;

    • de gemeentesecretaris voor de afdelingshoofden;

    • de burgemeester voor de gemeentesecretaris;

    • de werkgeverscommissie van de gemeenteraad voor de griffier.

  • f.

    informant: degene die inlichtingen van feitelijke aard omtrent de functievervulling van de medewerker kan verstrekken;

  • g.

    functie: de positie en het daarmee samenhangende takenpakket en de competenties van de medewerker op grond van het generieke functieprofiel;

  • h.

    competenties: vaardigheden en bekwaamheden, blijkende uit houding en gedrag;

  • i.

    aandachtsgebieden: de specifieke functie-inhoud op hoofdlijnen, zoals die tussen medewerker en leidinggevende zijn afgesproken.

Artikel 2 Beoordelingsgesprek

  • 1.

    De beoordelaar voert een beoordelingsgesprek met de medewerker indien een besluit betreffende de rechtspositie van de medewerker genomen moet worden of indien het functioneren van de medewerker daartoe aanleiding geeft. Aan een dergelijk voornemen gaat een resultaatsgesprek vooraf. Een beoordeling vindt ook plaats als de medewerker daar zelf om verzoekt.

  • 2.

    De beoordeling wordt schriftelijk vastgelegd middels het formulier dat als bijlage bij dit reglement is gevoegd.

  • 3.

    Het oordeel op elk van de op het beoordelingsformulier vermelde gezichtspunten wordt beschrijvend geformuleerd en samengevat in de score Goed, Voldoet of Onvoldoende.

  • 4.

    De beoordelaar kan, al dan niet op verzoek van de medewerker, ten behoeve van het beoordelingsgesprek, inlichtingen van derden inwinnen. De beoordelaar deelt de medewerker mede wie de informant(en) is (zijn) en welke informatie hij van deze derden heeft ontvangen.

  • 5.

    De beoordeling wordt tevens gebruikt als uitgangspunt voor het eerstvolgende planningsgesprek.

  • 6.

    De medewerker tekent het beoordelingsformulier voor akkoord danwel voor gezien. Desgewenst kan hij binnen twee weken na het gehouden beoordelingsgesprek eventuele bedenkingen omtrent het door zijn beoordelaar uitgebrachte oordeel gemotiveerd kenbaar maken aan de gemeentesecretaris.

  • 7.

    De gemeentesecretaris stelt namens het college de beoordeling als bedoeld in lid 2 van dit artikel – al dan niet gewijzigd - vast. Na vaststelling van de beoordeling is bezwaar en beroep daartegen mogelijk.

Artikel 3 Onvoorziene gevallen

In die gevallen waarin deze regeling niet, niet geheel of niet naar billijkheid voorziet, dan wel in waarin naar het oordeel van het college redelijkerwijs afgeweken dient te worden van deze regeling, kan het college een nadere voorziening treffen.

Artikel 4 Citeertitel en inwerkingtreding

Deze regeling kan worden aangehaald als “Reglement Personeelsbeoordeling gemeente Mook en Middelaar 2017” en treedt in werking met ingang van de dag volgende op die van haar bekendmaking.

Aldus besloten in de vergadering van 24 januari 2017.

Burgemeester en wethouders voornoemd,

De secretaris,

J.M.G. Smits - de Kinkelder

De burgemeester,

mr. drs. W. Gradisen