Organisatie | Werkorganisatie Druten-Wijchen |
---|---|
Organisatietype | Regionaal samenwerkingsorgaan |
Officiële naam regeling | Aanwijzings- en benoemingsbesluit informatiebeheer Werkorganisatie Druten-Wijchen |
Citeertitel | Aanwijzings- en benoemingsbesluit informatiebeheer Werkorganisatie Druten-Wijchen 2018 |
Vastgesteld door | algemeen bestuur |
Onderwerp | bestuur en recht |
Eigen onderwerp |
Geen
artikel 40 van de Archiefwet 1995
Datum inwerkingtreding | Terugwerkende kracht tot en met | Datum uitwerkingtreding | Betreft | Datum ondertekening Bron bekendmaking | Kenmerk voorstel |
---|---|---|---|---|---|
01-01-2018 | 01-01-2020 | Nieuwe regeling | 08-01-2018 |
Het bestuur van de Werkorganisatie Druten Wijchen;
in de hoedanigheid van zorgdrager voor de archiefbescheiden op basis van artikel 40 van de Archiefwet 1995 en artikel 25 van de Gemeenschappelijke Regeling Werkorganisatie Druten Wijchen;
gelet op artikel 40 van de Archiefwet 1995 en artikel 25 van de Gemeenschappelijke Regeling Druten Wijchen;
In artikel 40, eerste en tweede lid, van de Archiefwet 1995 (hierna: Archiefwet) en artikel 25 van de Gemeenschappelijke regeling Werkorganisatie Druten Wijchen is de zorgplicht voor de archiefbescheiden van de gemeentelijke organen bij het bestuur (zorgdrager) gelegd.
Dit besluit betreft een aantal besluiten die het bestuur moet nemen om aan hun zorgtaak op grond van de Archiefwet en de Gemeenschappelijke Regeling Druten Wijchen te voldoen.
Onderdeel I betreft de benoeming van de gemeentearchivaris overeenkomstig artikel 25, zevende lid, van de Gemeenschappelijke Regeling Druten Wijchen.
Onderdeel II betreft een uitwerking van de bevoegdheid van het bestuur om een gemeentelijke archiefbewaarplaats aan te wijzen (artikel 25 lid 4 van de Gemeenschappelijke Regeling Druten Wijchen).
Bent u het niet eens met ons besluit?
Heeft u vragen over dit besluit of bent u het er niet mee eens? Belt u dan eerst met de medewerker van de Werkorganisatie die uw situatie behandelt. We nemen dan het besluit met u door. Wilt u daarna toch een bezwaarschrift indienen? Dan kunt binnen zes weken na vaststelling van dit besluit bezwaar maken. Hoe u dit doet, leest u hieronder.
Bent u het niet eens met ons besluit? Dan kunt u hier bezwaar tegen maken. U doet dit door een brief te sturen naar de Werkorganisatie Druten-Wijchen. Zo’n brief heet een bezwaarschrift. Let erop dat uw brief binnen zes weken na het besluit door de Werkorganisatie ontvangen moet zijn.
In uw brief moet het volgende staan:
Dagelijks bestuur Werkorganisatie Druten-Wijchen
Wilt u dat het besluit niet meteen wordt uitgevoerd?
Ook al maakt u bezwaar, dan kan het besluit toch meteen uitgevoerd worden. Wilt u dat gewacht wordt met het uitvoeren van het besluit totdat er over uw bezwaarschrift is beslist? Dan kunt u de rechter vragen om een voorlopige uitspraak te doen. Dit heet een voorlopige voorziening. Let op: u kunt dit alleen aan de rechter vragen als u ook een bezwaarschrift heeft opgestuurd naar de Werkorganisatie Druten-Wijchen. Ook moet er sprake zijn van spoed wanneer u dit wilt vragen aan de rechter.
Hoe vraagt u dit aan de rechter?
U kunt dit op twee manieren aan de rechter vragen om een voorlopige uitspraak te doen:
U stuurt digitaal een verzoek naar de rechtbank via http://loket.rechtspraak.nl/bestuursrecht -> digitaal procederen -> rechtbanken sector bestuursrecht.
U betaalt griffierecht als u vraagt om een voorlopige voorziening. U kunt aan de rechtbank vragen hoe hoog dit bedrag is.