Ziet u een fout in deze regeling? Meld het ons op regelgeving@overheid.nl!
Midden-Groningen

Uitvoeringsregels Werktijden Midden-Groningen 2018

Wetstechnische informatie

Gegevens van de regeling
OrganisatieMidden-Groningen
OrganisatietypeGemeente
Officiële naam regelingUitvoeringsregels Werktijden Midden-Groningen 2018
CiteertitelUitvoeringsregels Werktijden Midden-Groningen 2018
Vastgesteld doorcollege van burgemeester en wethouders
Onderwerpbestuur en recht
Eigen onderwerp

Opmerkingen met betrekking tot de regeling

Geen

Wettelijke grondslag(en) of bevoegdheid waarop de regeling is gebaseerd

http://car-uwo.nl/car-uwo-integraal

Overzicht van in de tekst verwerkte wijzigingen

Datum inwerkingtreding

Terugwerkende kracht tot en met

Datum uitwerkingtreding

Betreft

Datum ondertekening

Bron bekendmaking

Kenmerk voorstel

10-02-201801-01-2018nieuwe regeling

02-01-2018

gmb-2018-28354

Tekst van de regeling

Intitulé

Uitvoeringsregels Werktijden Midden-Groningen 2018

Het college van burgemeester en wethouders gemeente Midden-Groningen;

Gelet op de CAR-UWO;

Besluit vast te stellen de Uitvoeringsregels werktijden Midden-Groningen 2018

 

De werktijdenregeling die vanaf 1 januari 2018 geldt, is vastgelegd in hoofdstuk 4 van de CAR-UWO. Deze kent een standaardregeling en een bijzondere regeling:

 

1. De standaardregeling.

- Je kunt zelf voor een groot deel je werktijden bepalen binnen het dagvenster 7.00- 22.00 uur.

- Je mag per dag niet langer werken dan maximaal 11 uur en per week maximaal 50 uren.

- De pauzeregelingen zijn vastgelegd in de arbeidstijdenwet en pauze is in je eigen tijd.

- Je hebt in ieder geval twee keer per jaar overleg met je leidinggevende over je werktijden. Je weet dat er rekening moet worden gehouden met de dienstverlening en de minimale bezetting per team.

- Als je in opdracht van je leidinggevende uren buiten het dagvenster van 7.00 – 22. 00 uur moet werken, geldt een buitendagvenstertoelage. Dit geldt alleen voor ambtenaren tot schaal 11.

 

2. De bijzondere regeling.

- Je hebt geen invloed op je arbeidspatroon en wordt ingeroosterd zodat een bepaalde dienstverlening gegarandeerd is. Het werkrooster wordt dus eenzijdig vastgesteld door het College van Burgemeester en Wethouders.

- Als je onregelmatig bent ingeroosterd buiten het dagvenster van 8.00 tot 18.00 uur en/of op zaterdag en/of zondag, dan ontvang je over die uren een toelage onregelmatige dienst. Dit is het uurloon van de ambtenaar tot maximaal schaal 6. Een toelage onregelmatige dienst geldt niet als je in één week slechts op één aaneengesloten periode van ten hoogste drie uur heeft gewerkt in de tijdvakken die gelden bij de toelage onregelmatige dienst zoals vermeld in de CAR-UWO.

- Als je in opdracht van je leidinggevende moet overwerken (meer uren moet werken dan je bent ingeroosterd), geldt een overwerkvergoeding. Dit geldt alleen voor ambtenaren tot schaal 11.

- Over de uren waarop een overwerkvergoeding wordt uitbetaald, kan niet tegelijk een toelage onregelmatige dienst worden uitbetaald.

 

Een nadere uitwerking van de werktijden onder de bijzondere regeling wordt in overleg met de BOR vastgesteld.

 

Ziekte

Als je ziek bent, word je voor het aantal uren ziekgemeld dat je op die dag normaal gesproken gewerkt zou hebben zoals die staan vermeld in het salarissysteem.

 

Bezoek aan arts, specialist

Het bezoek aan huisarts, tandarts, specialist, fysiotherapeut etc. vindt plaats in eigen tijd.

Bij veelvuldig medisch noodzakelijk artsen- of specialistenbezoek is in overleg met de teamleider een maatwerkoplossing mogelijk.

Tijdverantwoording

Je verantwoordt je gewerkte uren in een tijdschrijfsysteem. Daarbij kun je plus- en minuren maken. Plus- en minuren kun je niet verkopen of kopen. Die neem je op (of werk je extra) binnen een korte termijn.

 

Toepassing van de regeling

De algemeen directeur, de directieleden, de teamleiders en de teamleden in de teams zijn verantwoordelijk voor de juiste toepassing van de regeling.

In de mandaatregeling is vastgelegd wie beslist over maatwerksituaties.

In gevallen waarin deze regeling niet voorziet, beslist het College van Burgemeester en Wethouders.

 

3. inwerkingtreding en citeertitel

  • 1.

    Deze regeling treedt in werking de dag na bekendmaking en werkt terug tot en met 1 januari 2018.

  • 2.

    Deze regeling wordt aangehaald als ‘Uitvoeringsregels Werktijden Midden-Groningen 2018.

 

Aldus vastgesteld door het college van burgemeester en wethouders op 2 januari 2018,

De burgemeester,

De secretaris,

Aldus vastgesteld door de gemeenteraad van de gemeente Midden-Groningen op ..-..-2018,

De voorzitter,

De griffier,

met instemming van de commissie voor het BGO d.d. 25 oktober 2017.