Organisatie | Echt-Susteren |
---|---|
Organisatietype | Gemeente |
Officiële naam regeling | Verordening van de gemeenteraad van de gemeente Echt-Susteren houdende regels omtrent tarieven wegens dienstverlening aan derden Tarievenverordening 2018 |
Citeertitel | Tarievenverordening 2018 |
Vastgesteld door | gemeenteraad |
Onderwerp | financiën en economie |
Eigen onderwerp |
Deze regeling vervangt de Verordening op de heffing en invordering regelende tarieven wegens dienstverlening aan derden 2016.
De datum van ingang van de heffing is 1 januari 2018.
artikel 229, eerste lid, van de Gemeentewet
Datum inwerkingtreding | Terugwerkende kracht tot en met | Datum uitwerkingtreding | Betreft | Datum ondertekening Bron bekendmaking | Kenmerk voorstel |
---|---|---|---|---|---|
20-12-2017 | 01-01-2019 | nieuwe regeling | 14-12-2017 | 539449 |
De raad van de gemeente Echt-Susteren,
gezien het voorstel van burgemeester en wethouders van Echt-Susteren d.d. 24-10-2017 met BBV nummer 539382;
gelet op het bepaalde in artikel 229, eerste lid, aanhef en onderdeel a en b van de Gemeentewet;
de verordening op de heffing en invordering regelende tarieven wegens dienstverlening aan derden 2018.
Op basis van deze verordening worden rechten geheven voor het gebruik van voor de openbare dienst bestemde gemeentebezittingen of voor de openbare dienst bestemde werken of inrichtingen, die bij de gemeente in beheer of onderhoud zijn en voor het door of vanwege de gemeente verstrekte diensten.
Belastingplichtig is de aanvrager van het gebruik of de diensten, dan wel degene te wiens behoeve het gebruik of de diensten worden aangevraagd.
Artikel 3 Aanvragen dienstverlening
De door of vanwege de gemeente te verrichten diensten dienen zo mogelijk één maand voor het tijdstip waarop de diensten worden verlangd, schriftelijk te worden aangevraagd bij de teamleider van het team Beheer buiten van de afdeling Leefomgeving.
De tarieven opgenomen in de bij deze verordening behorende tabel zijn exclusief de wettelijk verschuldigde omzetbelasting.
Artikel 9 Nakoming verplichtingen
De verplichting bedoeld in de artikelen 47,49, en 50 van de Algemene wet inzake rijksbelastingen en in de artikelen 58 en 60 van de Invorderingswet 1990, dan wel bedoeld of van toepassing verklaard in de algemene maatregel van bestuur krachtens artikel 246a van de Gemeentewet, gelden mede jegens de door het college van burgemeester en wethouders aangewezen gemeenteambtenaren belast met de heffing of invordering van gemeentelijke belastingen.
Artikel 11 Inwerkingtreding en citeerartikel
De ‘Verordening op de heffing en invordering regelende tarieven wegens dienstverlening aan derden 2016’, vastgesteld bij raadsbesluit van 16 december 2015, wordt ingetrokken met ingang van de in het derde lid genoemde datum van ingang van de heffing, met dien verstande dat zij van toepassing blijft op de belastbare feiten die zich voor die datum hebben voorgedaan.
Aldus besloten in de openbare vergadering van de raad d.d. 14-12-2017.
De raad voornoemd,
mr. M.M.W.H.Y. Hermans
griffier
drs. J.W.M.M.J. Hessels
burgemeester