Organisatie | Grave |
---|---|
Organisatietype | Gemeente |
Officiële naam regeling | Reglement betreffende de werkwijze en bevoegdheden van het presidium van de raad. |
Citeertitel | Reglement betreffende de werkwijze en bevoegdheden van het presidium van de raad. |
Vastgesteld door | gemeenteraad |
Onderwerp | bestuur en recht |
Eigen onderwerp |
Het betreft een nieuw reglement
Reglement van orde voor de vergaderingen en andere werkzaamheden van de gemeenteraad, art. 3b
Geen.
Datum inwerkingtreding | Terugwerkende kracht tot en met | Datum uitwerkingtreding | Betreft | Datum ondertekening Bron bekendmaking | Kenmerk voorstel |
---|---|---|---|---|---|
21-07-2010 | 01-12-2013 | Nieuwe regeling | 20-07-2010 Graafsche Courant, 28 juli 2010 | Geen. | |
05-11-2003 | Nieuwe regeling | 23-09-2003 Onbekend | Geen. |
Het presidium van de raad vergadert tenminste eenmaal per vergadercyclus tenzij er in de betreffende periode geen vergadering van de commissies of raad is. De voorzitter kan een extra vergadering bijeen roepen voor spoedeisende zaken.
Het presidium stelt jaarlijks een jaarschema voor raads- en commissievergaderingen en andere activiteiten voor de raad en de commissies op en legt dit ter besluitvorming voor aan de raad.
Het presidium organiseert voor de raad of raadscommissies de hoorzittingen, werkbezoeken, excursies, workshops, cursussen en dergelijke, waartoe door de raad of de betrokken raadscommissie besloten is.
Het presidium is verantwoordelijk voor de aansturing van de griffier als ondersteuner van de raad en de raadscommissies. De dagelijkse aansturing is de verantwoordelijkheid van de voorzitter van het presidium.
Het presidium raamt jaarlijks tijdig voor opname in de begroting de uitgaven ten behoeve van de raad.
Het presidium evalueert de vergaderingen van de raad en de raadscommissies in technische zin en geeft blijk van zijn bevindingen aan eenieder die het aangaat.