Organisatie | Woudrichem |
---|---|
Organisatietype | Gemeente |
Officiële naam regeling | Regeling organieke functiewaardering gemeente Woudrichem |
Citeertitel | Regeling organieke functiewaardering gemeente Woudrichem 2002 |
Vastgesteld door | college van burgemeester en wethouders |
Onderwerp | bestuur en recht |
Eigen onderwerp |
Geen.
Collectieve Arbeidsvoorwaardenregeling gemeente Woudrichem, art. 3:1
Geen.
Datum inwerkingtreding | Terugwerkende kracht tot en met | Datum uitwerkingtreding | Betreft | Datum ondertekening Bron bekendmaking | Kenmerk voorstel |
---|---|---|---|---|---|
05-11-2002 | 01-06-2001 | Betreft geen wijziging doch herstel textuele omissies | 05-11-2002 Onbekend | Geen. | |
05-11-2002 | 01-06-2001 | Vervangt de Regeling organieke functiewaardering gemeente Woudrichem d.d. 30 mei 1997 | 05-11-2002 Onbekend | Geen. |
REGELING ORGANIEKE FUNCTIEWAARDERINGBURGEMEESTER EN WETHOUDERS VAN WOUDRICHEM:Overwegende, dat het in het kader van een goed personeelsbeleid aanbeveling verdient om de regeling voor het waarderen van functies, vastgesteld bij hun besluit van 30 mei 1997, te herzien;Gelet op het verhandelde in de vergadering van de commissie voor georganiseerd overleg d.d.;Gelet op artikel 3:1 van de Collectieve Arbeidsvoorwaardenregeling gemeente Woudrichem;besluiten:vast te stellen de navolgendeRegeling organieke functiewaardering gemeente Woudrichem
Artikel 3 De functiebeschrijving
Naar aanleiding van deze gesprekken past de sectordirecteur zo nodig de concept-functiebeschrijving aan. Daarna levert de sectordirecteur het (definitieve) concept na ondertekening in bij het hoofd van dienst, tezamen met de eventuele (schriftelijke) opmerkingen van de direct leidinggevende en de betrokken ambtena(a)r(en). Deze laatste(n) tekent (tekenen) het concept voor “gezien”.
Artikel 5 Bezwaar tegen de vastgestelde functiebeschrijving
Indien de ambtenaar die de functie vervult het niet eens is met de vastgestelde functiebeschrijving, waarvan de functionaris conform artikel 3, lid 6 op de hoogte is gesteld, kan de ambtenaar ingevolge de Algemene wet bestuursrecht binnen 6 weken na de dag van bekendmaking van de vaststelling van de beschrijving van de organieke functie waarin hij is geplaatst bezwaar maken bij het college van burgemeester en wethouders. Bezwaar kan worden gemaakt tegen mogelijk in de functiebeschrijving opgenomen weergave van de (hoofd)taken, van de functie-inhoud en van (bezwarende) werkomstandigheden. Deze leggen het bezwaar voor aan de bezwarencommissie bedoeld in artikel 8. De artikelen 8 en 9 zijn in dat geval zoveel als mogelijk van overeenkomstige toepassing. In dat geval bestaat de taak van de bezwarencommissie uit:
Artikel 6 De analyse en de waardering
Er is een waarderingscommissie, bestaande uit:- een vertegenwoordiger namens de werkgever;- een vertegenwoordiger namens de vakcentrale;- een onafhankelijk voorzitter die door de vertegenwoordigers van de werkgever en de vakcentrale wordt aangewezen;Aan de commissie worden zonder stemrecht toegevoegd een functiedeskundige en een secretaris.
Burgemeester en wethouders stellen het niveau van de organieke functie vast, rekening houdend met het uitgebrachte advies als bedoeld in lid 1. Burgemeester en wethouders kunnen gemotiveerd van het waarderingsadvies afwijken. Tevens stellen burgemeester en wethouders met behulp van de conversietabel het daarbij behorende salarisniveau vast.
Tegen de beslissing bedoeld in artikel 6, lid 4 kan de ambtenaar ingevolge de Algemene wet bestuursrecht binnen 6 weken na de dag van bekendmaking van de vaststelling van de waardering van de organieke functie waarin hij is geplaatst bezwaar maken bij het college van burgemeester en wethouders. Deze leggen het bezwaar voor aan de bezwarencommissie bedoeld in artikel 8.
Artikel 7 Bezwaar tegen de vastgestelde functiewaardering
Ten minste 10 dagen voor de behandeling van een bezwaarschrift worden alle daarop betrekking hebbende stukken door de secretaris van de bezwarencommissie aan de leden toegezonden. De stukken worden tevens toegezonden aan de indiener van het bezwaarschrift en aan diens raadsman indien deze door hem is aangewezen Voor de overige in artikel 6, lid 4 bedoelde functionarissen worden te stukken ten minste één week voor het horen ter inzage gelegd, indien zijn door de bezwarencommissie voor de hoorzitting worden uitgenodigd.
De bezwarencommissie hoort niet alleen de indiener van het bezwaarschrift en het bestuursorgaan, maar ook indien zijn zulks wenselijk acht en/of op verzoek:- de andere ambtena(a)r(en) die de functie uitvoert/uitvoeren c.q. moet/moeten uitvoeren;- de direct leidinggevende;- de sectordirecteur;- het hoofd van dienst;- één of meer informanten.
De bezwarencommissie zal de functie in de volle omvang bezien; zij zal zich niet beperken tot het gezichtspunt waartegen bezwaar is ingediend. Indien wordt overwogen te adviseren de waardering voor een niet-bestreden gezichtspunt te verlagen, stelt zij in elk geval de indiener van het bezwaarschrift en de betrokken ambtena(a)r(en) in de gelegenheid hierover hun zienswijze naar voren te brengen. Tevens stelt zij de indiener van het bezwaarschrift in de gelegenheid het bezwaarschrift in te trekken.
De bezwarencommissie draagt er zorg voor dat het advies zo tijdig wordt vastgesteld en uitgebracht dat burgemeester en wethouders kunnen beslissen binnen de termijn bedoeld in artikel 7:10 van de Algemene wet bestuursrecht. Zij stelt haar advies bij meerderheid van stemmen vast. Indien het advies niet unaniem is, wordt ook het minderheidsadvies vermeld.
Artikel 8 Mogelijkheid tot het maken van bezwaar
Er is een bezwarencommissie, gebaseerd op artikel 7:13 van de Algemene wet bestuursrecht, waarvan de leden door burgemeester en wethouders worden benoemd. De bezwarencommissie is samengesteld uit:- een lid, voorgedragen door burgemeester en wethouders;- een lid, voorgedragen door de contrales van overheidspersoneel;- een gezamenlijk door de vorige leden voor te dragen derde lid, zijn de een deskundige en tevens voorzitter.- Het lidmaatschap van de bezwarencommissie is onverenigbaar met het lidmaatschap van de waarderingscommissie. Het secretariaat van de bezwarencommissie wordt vervuld door een P&O-functionaris.
Artikel 9 Vaststelling van de waardering na bezwaar
De beslissing als bedoeld in lid 1 wordt aan de indiener van het bezwaarschrift schriftelijk bekendgemaakt en aan de overige in artikel 6, lid 4 genoemde personen medegedeeld, met overlegging van het uitgebrachte advies van de bezwarencommissie. Eveneens wordt deze beslissing in voorkomende gevallen bekend gemaakt aan de raadsman van de indiener van het bezwaarschrift.