Organisatie | Goes |
---|---|
Organisatietype | Gemeente |
Officiële naam regeling | Privacyreglement Cameratoezicht in de werkomgeving gemeente Goes |
Citeertitel | Privacyreglement cameratoezicht in de werkomgeving gemeente Goes |
Vastgesteld door | college van burgemeester en wethouders |
Onderwerp | openbare orde en veiligheid |
Eigen onderwerp | Privacyreglement Cameratoezicht in de werkomgeving gemeente Goes |
Geen
Datum inwerkingtreding | Terugwerkende kracht tot en met | Datum uitwerkingtreding | Betreft | Datum ondertekening Bron bekendmaking | Kenmerk voorstel |
---|---|---|---|---|---|
18-11-2017 | Nieuwe regeling | 26-10-2017 | 15BPR00989 |
Het college van burgemeester en wethouders van Goes;
overwegende dat zich camera’s bevinden in en om locatie Stadskantoor en in en op het buitenterrein locaties Openbare Ruimte;
overwegende dat de ondernemingsraad voor onderliggend reglement op 10 februari 2016 instemming heeft verleend;
gelet op artikel 38 Vrijstellingsbesluit Wbp en artikel 8, sub a, c tot en met f, van de Wet bescherming persoonsgegevens;
Artikel 1. Begripsomschrijvingen
De begrippen in dit reglement dienen te worden uitgelegd overeenkomstig die uit de Wet bescherming persoonsgegevens, hierna ook genoemd: de wet. Daarnaast wordt in dit reglement verstaan onder:
cameratoezicht: verwerking van persoonsgegevens in een bestand zoals bedoeld in de wet, in een opnameruimte, door middel van verkregen beeldinformatie, vanuit:
Artikel 2. Beheer van persoonsregistratie
De beheerder zorgt voor de naleving van de in dit privacyreglement gestelde regels. Het beheer van de gegevens, opgenomen in de persoonsregistratie, is opgedragen aan, de door de beheerder aangewezen medewerkers, behorende tot zijn organisatie.
Artikel 3. Doel van de verwerking van persoonsgegevens
Doel van de verwerking van persoonsgegevens is het vastleggen van persoonsgegevens als preventie dan wel ondersteuning van:
Artikel 4. Betrokkenen in de verwerking
De verwerking bevat uitsluitend persoonsgegevens over personen die zich in of op de betreffende locaties bevinden, slechts na feitelijke analyse van een incident, te verdelen in de volgende groepen:
Artikel 6. Toegang tot beeldinformatie
Na melding van een incident wordt binnen 8 uur de hierop betrekking hebbende beeldinformatie overgezet op een losse gegevensdrager en start de beheerder de behandeling daarvan.
Artikel 7. Toegang tot de opnameruimte
Uitsluitend met toestemming en protocolplicht van de beheerder, als bedoeld in artikel 11, hebben de volgende personen toegang tot de opnameruimte en kunnen hoogstens het opgeslagen beeldmateriaal live uitlezen tijdens hun werkzaamheden, te weten:
Bij het uitlezen van live beelden is geen sprake van een verwerking van persoonsgegevens in de zin van de wet.
Artikel 8. Verwijdering en vernietiging van persoonsgegevens
Persoonsgegevens die niet meer nodig zijn voor het doel van de verwerking, worden automatisch van het camerasysteem verwijderd. De gebruikte techniek hierbij is volgens het ‘first-in, first-out’ principe. De nieuwe beeldinformatie overschrijft de oudste beeldinformatie, waardoor deze laatste informatie onherstelbaar wordt vernietigd.
Iedereen die betrokken is bij de verwerking van de registratie, is verplicht tot geheimhouding van de gegevens in de registratie, behoudens en voor zover doelstelling van de registratie dan wel enig wettelijk voorschrift hem tot bekendmaking verplicht of uit zijn taak de noodzaak tot bekendmaking voortvloeit.
Artikel 10. Verstrekking van persoonsgegevens aan derden
De verantwoordelijke of de beheerder beslist binnen vier weken na ontvangst van het verzoek in overeenstemming met de wet over de verstrekking van persoonsgegevens aan personen of instanties die betrokken zijn bij en/of belast zijn met strafrechtelijke dan wel civielrechtelijke acties, voor zover dit voortvloeit uit het doel van de registratie.
Privacyreglement cameratoezicht in de werkomgeving gemeente Goes