Organisatie | Bunnik |
---|---|
Organisatietype | Gemeente |
Officiële naam regeling | Aanwijzings- en Mandaatbesluit uitvoering Wet basisregistraties adressen en gebouwen 2015 |
Citeertitel | |
Vastgesteld door | college van burgemeester en wethouders |
Onderwerp | ruimtelijke ordening, verkeer en vervoer |
Eigen onderwerp | |
Externe bijlage | Toelichting op het model mandaatbesluit |
Geen
http://wetten.overheid.nl/BWBR0005537
Datum inwerkingtreding | Terugwerkende kracht tot en met | Datum uitwerkingtreding | Betreft | Datum ondertekening Bron bekendmaking | Kenmerk voorstel |
---|---|---|---|---|---|
10-09-2015 | 07-08-2018 | nieuwe regeling | 08-09-2015 |
Gewijzigd bij besluit van 21 september 2017
Burgemeester en wethouders van de gemeente Bunnik;
- dat in artikel 2 van de Wet basisregistraties adressen en gebouwen (Wet bag) het houden van een adressenregister en een geautomatiseerde adressenregistratie alsmede een gebouwenregister en een geautomatiseerde gebouwenregistratie wordt opgedragen aan burgemeester en wethouders;
- dat het wenselijk is voor de uitoefening van deze taak een ambtelijk beheerder en plaatsvervanger(s) aan te wijzen alsmede deze mandaat te geven om de daarbij behorende wettelijke taken uit te voeren;
- dat het voorts wenselijk is ambtenaren aan te wijzen die belast zijn met het opmaken van specifieke brondocumenten respectievelijk het vaststellen van geometrie in het kader van de uitvoering van de Wet bag alsmede deze mandaat te geven om die taken uit te voeren;
gelet op de artikelen 10:1, 10:3 ,10:9 en 10:12 van de Algemene Wet Bestuursrecht;
Beheerder van de basisregistraties adressen en gebouwen
De beheerder van de basisregistraties adressen en gebouwen mandaat te verlenen c.q. te machtigen de navolgende taken en bevoegdheden namens burgemeester en wethouders uit te voeren:
het ontvangen, doorgeleiden en afhandelen van meldingen zoals bedoeld in artikel 37 en verzoeken zoals bedoeld in artikel 38 van de Wet basisregistraties adressen en gebouwen, inclusief de verwerking daarvan zoals bedoeld in de artikelen 31, 39, 40 en 41 van de Wet basisregistraties adressen en gebouwen;
het op verzoek aan eenieder verlenen van inzage in het adressenregister, het gebouwenregister, de adressenregistratie en de gebouwenregistratie, alsmede het aan eenieder verstrekken van de in de adressenregistratie respectievelijk de gebouwenregistratie opgenomen gegevens zoals bedoeld in artikel 32, eerste lid onder a van de Wet basisregistraties adressen en gebouwen;
het bevorderen van de nakoming van de gemeentelijke verplichtingen in het kader van de Wet basisregistraties adressen en gebouwen, met inbegrip van de inrichting van de processen, de conformiteit van het gebruikte informatiesysteem en de beveiligingsmaatregelen alsmede het rapporteren over die nakoming daarvan aan burgemeester en wethouders;
Als ambtenaren voor de vaststelling van de definitieve geometrie van panden en verblijfsobjecten, zoals bedoeld in artikel 8 van de Wet basisregistraties adressen en gebouwen, aan te wijzen:
de medewerker functioneel applicatiebeheer
De genoemde ambtenaren mandaat te verlenen c.q. te machtigen om de daarbij behorende taken uit te voeren.
Als ambtenaren bevoegd tot het opmaken van processen-verbaal van constatering, zoals bedoeld in artikel 10, eerste lid, onder b van de Wet basisregistraties adressen en gebouwen, aan te wijzen:
de medewerker functioneel applicatiebeheer
De genoemde ambtenaren te machtigen om de daarbij behorende taken uit te voeren.
Ambtenaren bevoegd tot het opmaken van schriftelijke verklaringen strekkende tot het signaleren van wijzigingen in de feitelijke situatie die van invloed zijn op de gebouwenregistratie en die niet in een ander krachtens de Wet basis¬registraties adressen en gebouwen aangewezen brondocument zijn opgenomen
Als ambtenaren bevoegd tot het opmaken van schriftelijke verklaringen, strekkende tot het signaleren van een wijziging in de feitelijke situatie die van invloed is op een of meer in de gebouwenregistratie opgenomen gegevens en die niet voortvloeit uit een krachtens de Wet basisregistraties adressen en gebouwen aangewezen brondocument, aan te wijzen:
de medewerker functioneel applicatiebeheer
De genoemde ambtenaren mandaat te verlenen c.q. te machtigen om de daarbij behorende
De hiervoor verstrekte mandaten en machtigingen gelden onder de voorwaarden als opgenomen in de ‘mandaatregeling gemeente Bunnik’.
Geschillen omtrent de toepassing van deze mandaten worden aan ons voorgelegd.
Het aanwijzings- en mandaatbesluit uitvoering Wet bag d.d. 8 januari 2013 wordt ingetrokken.