Organisatie | Bladel |
---|---|
Organisatietype | Gemeente |
Officiële naam regeling | Mandaatbesluit aanwijzen afwijkende sluitingstijden bureau van de burgerlijke stand |
Citeertitel | Mandaatbesluit aanwijzen afwijkende sluitingstijden bureau van de burgerlijke stand |
Vastgesteld door | college van burgemeester en wethouders |
Onderwerp | bestuur en recht |
Eigen onderwerp |
Geen
artikel 16c van Boek 1 van het Burgerlijk Wetboek
Datum inwerkingtreding | Terugwerkende kracht tot en met | Datum uitwerkingtreding | Betreft | Datum ondertekening Bron bekendmaking | Kenmerk voorstel |
---|---|---|---|---|---|
03-08-2017 | nieuwe regeling | 10-07-2017 | 17it.01542 |
Burgemeester en wethouders van de gemeente Bladel,
gelet op artikel 16c, boek 1, Burgerlijk Wetboek, artikel 5, lid 2, Reglement burgerlijke stand en afdeling 10.1, Algemene wet bestuursrecht;
- dat het college bevoegd is om, naast de in de Algemene termijnenwet genoemde algemeen erkende of daarmee gelijk gestelde feestdagen, afwijkende openingstijden van het bureau van de burgerlijke stand aan te wijzen;
- dat het bureau van de burgerlijke stand enkel gesitueerd is in het gemeentehuis;
- dat de gemeentesecretaris, in overleg met de andere managementteamleden, de afwijkende openingstijden van het gemeentehuis aanwijst;
- dat het ongewenst is dat afwijkende sluitingstijden van het gemeentehuis niet overeenkomen met afwijkende sluitingstijden van het bureau van de burgerlijke stand;
1. De gemeentesecretaris te mandateren tot het aanwijzen van sluitingstijden van het bureau van de burgerlijke stand die afwijken van de middels artikel 3 van de Algemene termijnenwet algemeen erkende of daarmee gelijk gestelde feestdagen.
2. Dit besluit treedt in werking op de achtste dag na bekendmaking.
Burgemeester en wethouders voornoemd,