Organisatie | Leusden |
---|---|
Organisatietype | Gemeente |
Officiële naam regeling | Regels over de ambtelijke organisatie van de gemeente Leusden |
Citeertitel | Organisatiebesluit Leusden 2010 |
Vastgesteld door | college van burgemeester en wethouders |
Onderwerp | bestuur en recht |
Eigen onderwerp |
Regeling vervangt de Organisatieverordening ambtelijke organisatie.
Geen
Datum inwerkingtreding | Terugwerkende kracht tot en met | Datum uitwerkingtreding | Betreft | Datum ondertekening Bron bekendmaking | Kenmerk voorstel |
---|---|---|---|---|---|
15-07-2010 | 01-01-2013 | nieuwe regeling | 25-05-2010 Leusder Krant, 07-07-2010 | 137707 |
Het college van de gemeente Leusden;
gelet op artikel 160, lid 1 onder c van de Gemeentewet;
vast te stellen: Regels over de ambtelijke organisatie van de gemeente Leusden.
STRUCTUUR VAN DE AMBTELIJKE ORGANISATIE
In dit besluit wordt verstaan onder:
Gemeentesecretaris: de ambtenaar als bedoeld in artikel 100 e.v. van de Gemeentewet, die door het college wordt benoemd en eindverantwoordelijk is voor het functioneren van de gehele ambtelijke organisatie;
Directeur Bestuurlijk: de ambtenaar, die door het college wordt benoemd en
Juridische Zaken (BJZ) medeverantwoordelijk is voor het functioneren van de gehele ambtelijke organisatie en tevens loco-gemeentesecretaris is;
Directie: de gemeentesecretaris en directeur BJZ, onder leiding van de gemeentesecretaris;
Leidinggevenden Overleg: de gemeentesecretaris, de directeur BJZ en de afdelingshoofden.
Afdelingshoofd: de ambtenaar die door het college wordt benoemd en verantwoordelijk is voor het functioneren van een afdeling.
Teamleider: de ambtenaar die op voordracht van het afdelingshoofd door de gemeentesecretaris wordt benoemd en verantwoordelijk is voor het functioneren van een team binnen een afdeling.
Concerncontroller: de ambtenaar, die door de gemeentesecretaris in overleg met het college wordt benoemd en een oordeel vormt over de opzet en werking van een betrouwbaar en adequaat beleids- en beheerssysteem ten behoeve van de effectiviteit en efficiency van de gemeentelijke activiteiten door de totale gemeentelijke organisatie.
De gemeentesecretaris wordt, met inachtneming van het ter zake gestelde in de Gemeentewet, als secretaris van het college bij afwezigheid vervangen door de loco-gemeentesecretaris.
1. De directeur BJZ is loco-gemeentesecretaris en is medeverantwoordelijk voor het functioneren van de ambtelijke organisatie.
2. De directeur BJZ levert een bijdrage aan het goed functioneren van de directie.
Artikel 8 Leidinggevenden Overleg
Bij afwezigheid van de gemeentesecretaris treedt de directeur BJZ op als voorzitter van het leidinggevenden overleg. Ingeval van afwezigheid van een lid van het leidinggevenden overleg anders dan de gemeentesecretaris wordt die plaats ingenomen door de in het vervangingsschema aangewezen plaatsvervanger.
De voorzitter van het leidinggevenden overleg stelt de vergaderdata en de agenda voor de vergaderingen van het leidinggevenden overleg vast. Ieder lid van het leidinggevenden overleg kan zaken voor plaatsing op de agenda bij de voorzitter indienen en de voorzitter verzoeken in bijzondere omstandigheden een extra vergadering bijeen te roepen. De voorzitter zorgt er voor, dat de agenda en bijbehorende stukken worden gereed gemaakt en zo mogelijk ten minste twee dagen voor de vergadering in het bezit zijn van de leden van het leidinggevenden overleg.
Het leidinggevenden overleg heeft tot doel het goed functioneren van de ambtelijke organisatie te bevorderen door middel van: