Ziet u een fout in deze regeling? Meld het ons op regelgeving@overheid.nl!
Pijnacker-Nootdorp

Aanwijzingsbesluit gemeenteambtenaren ten behoeve van verplichtingen inzake gegevens verstrekking

Wetstechnische informatie

Gegevens van de regeling
OrganisatiePijnacker-Nootdorp
OrganisatietypeGemeente
Officiële naam regelingAanwijzingsbesluit gemeenteambtenaren ten behoeve van verplichtingen inzake gegevens verstrekking
CiteertitelAanwijzingsbesluit gemeenteambtenaren ten behoeve van verplichtingen inzake gegevens verstrekking
Vastgesteld doorcollege van burgemeester en wethouders
Onderwerpbestuur en recht
Eigen onderwerpBelastingen, heffingen en retributies

Opmerkingen met betrekking tot de regeling

Deze regeling vervangt het Aanwijzingsbesluit van de gemeenteambtenaren ten behoeve van verplichtingen inzake gegevens verstrekking van 24 februari 2009

Wettelijke grondslag(en) of bevoegdheid waarop de regeling is gebaseerd

  1. art. 231 Gemw
  2. art. 246a Gemw
  3. art. 30 Wet WOZ
  4. art. 31 Wet WOZ
  5. art. 56 AWR
  6. art. 63a IW
Overzicht van in de tekst verwerkte wijzigingen

Datum inwerkingtreding

Terugwerkende kracht tot en met

Datum uitwerkingtreding

Betreft

Datum ondertekening

Bron bekendmaking

Kenmerk voorstel

07-03-201711-08-2018nieuwe regeling

20-12-2016

gmb-2017-35693

16INT11709

Tekst van de regeling

Intitulé

Aanwijzingsbesluit gemeenteambtenaren ten behoeve van verplichtingen inzake gegevens verstrekking

Het college van de gemeente Pijnacker-Nootdorp;

gezien het advies van de afdeling BPZ d.d. 13 december 2016;

gelet op de artikelen 231 en 246a van de Gemeentewet, de artikelen 30 en 31 van de Wet waardering onroerende zaken, artikel 56 van de Algemene wet inzake rijksbelastingen en artikel 63a van de Invorderingswet 1990;

besluit:

 

  • 1.

    Aan te wijzen de volgende gemeenteambtenaren belast met de heffing en invordering van gemeentelijke belastingen, jegens wie mede gelden de verplichtingen bedoeld in de artikelen 47, 49 en 50 van de Algemene wet inzake rijksbelastingen en in de artikelen 58 en 60 van de Invorderingswet 1990, dan wel bedoeld of van toepassing verklaard in de algemene maatregel van bestuur krachtens artikel 246a van de Gemeentewet:

    • a.

      Het hoofd van de afdeling Backoffice Publiekszaken;

    • b.

      De medewerkers van de afdeling Backoffice Publiekszaken, team gegevensbeheer, taakveld belastingen;

    • c.

      De belastingdeurwaarder;

    • d.

      De medewerkers van de afdeling Wijkzaken, team Servicebedrijf.

  • 2.

    Aan te wijzen de volgende gemeenteambtenaren belast met de heffing en invordering van gemeentelijke belastingen, jegens wie mede gelden de verplichtingen bedoeld in de artikelen 47, 49 en 50, 51 en 53a van de Algemene wet inzake rijksbelastingen, dan wel bedoeld of van toepassing verklaard in de algemene maatregel van bestuur krachtens artikel 31 van de Wet waardering onroerende zaken:

    • a.

      Het hoofd van de afdeling Backoffice Publiekszaken;

    • b.

      De medewerkers van de afdeling Backoffice Publiekszaken, team gegevensbeheer, taakveld belastingen;

    • c.

      De belastingdeurwaarder.

  • 3.

    Te bepalen dat dit besluit in werking treedt op de eerste dag na publicatie.

  • 4.

    Het aanwijzingsbesluit van de gemeenteambtenaren inzake bovengenoemde verplichtingen van 24 februari 2009 wordt ingetrokken op het moment dat dit besluit in werking treedt, met dien verstande dat het van toepassing blijft op de belastbare feiten die zich vóór de datum van intrekking van dit besluit hebben voorgedaan

  • 5.

    Dit besluit wordt aangehaald als ‘Aanwijzingsbesluit gemeenteambtenaren ten behoeve van verplichtingen inzake gegevens verstrekking’

Vastgesteld in de vergadering van 20 december 2016

de secretaris,

drs. J.P.R.Woudstra

de burgemeester,

mw. F.Ravestein