Ziet u een fout in deze regeling? Meld het ons op regelgeving@overheid.nl!
Barneveld

Nadere regels artikel 21 Apv Meldingsplichtige evenementen

Wetstechnische informatie

Gegevens van de regeling
OrganisatieBarneveld
OrganisatietypeGemeente
Officiële naam regelingNadere regels artikel 21 Apv Meldingsplichtige evenementen
CiteertitelNadere regels artikel 21 Apv Meldingsplichtige evenementen
Vastgesteld doorburgemeester
Onderwerpbestuur en recht
Eigen onderwerpNadere regels artikel 21 Apv

Opmerkingen met betrekking tot de regeling

Geen

Wettelijke grondslag(en) of bevoegdheid waarop de regeling is gebaseerd

Onbekend

Overzicht van in de tekst verwerkte wijzigingen

Datum inwerkingtreding

Terugwerkende kracht tot en met

Datum uitwerkingtreding

Betreft

Datum ondertekening

Bron bekendmaking

Kenmerk voorstel

15-02-201701-07-2020Nieuwe regeling

10-01-2017

gmb-2017-22518

1026997

Tekst van de regeling

Intitulé

Nadere regels artikel 21 Apv Meldingsplichtige evenementen

De burgemeester van de gemeente Barneveld;

 

gelet op artikel 21 lid 2 Apv;

besluit:

 

vast te stellen de Nadere regels artikel 21 Meldingsplichtige evenementen

Artikel I

Voor kleinschalige evenementen op maandag tot en met zaterdag geldt geen vergunningplicht, maar kan worden volstaan met een voorafgaande melding op grond van artikel 21 lid 2 van de Apv.

 

Met de voorafgaande melding kan worden volstaan indien het een klein eendaags evenement betreft op de maandag tot en met de zaterdag, mits:

  • 1.

    het aantal aanwezigen niet meer bedraagt dan 250 personen;

  • 2.

    het evenement voldoet aan de navolgende tijden:

    begintijd: niet eerder dan 09:00 uur

    uitzondering: op Tweede Paasdag, Hemelvaartsdag, en Eerste- en Tweede Kerstdag – niet zijnde een zondag – is de begintijd 13:00 uur

    eindtijd: uiterlijk 23:00 uur;

  • 3.

    versterkt geluid mag niet meer dan 60dB(A) bedragen;

  • 4.

    er dient een doorgang van 3,50 meter breed en 4,20 meter hoog te worden vrijgehouden in verband met de doorgang voor hulpverleningsvoertuigen. Buitenbochtstralen dienen ten minste 10 m te zijn en binnenbochtstralen ten minste 5,5 m. Dit in verband met de draaicurves van de hulpverlenings-voertuigen;

  • 5.

    bij een afsluiting van het terrein dient de (brandweer)ingang te zijn aangegeven en het toegangshek snel te openen zijn.

  • 6.

    bij wegafsluitingen dient iemand aanwezig te zijn, om de hulpdiensten doorgang te kunnen verlenen;

  • 7.

    er geen conflicterende samenloop is met andere evenementen, wegopbrekingen en/of de hoofdroutes van de hulpdiensten;

  • 8.

    er een organisator is;

  • 9.

    de organisator uiterlijk 4 weken voorafgaand aan het evenement omtrent locatie en tijdstip daarvan melding heeft gedaan aan de burgemeester in verband met plaatsing op de plaatselijke evenementenkalender;

Een melding van een evenement moet uiterlijk 4 weken voorafgaand aan het evenement gedaan worden bij het team VVT, onder andere in verband met plaatsing op de evenementenkalender. De melding kan per e-mail gedaan gericht worden aan info@barneveld.nl. Na ontvangst van de melding ontvangt de organisator binnen 14 dagen een kennisgeving waarmee toestemming verleend wordt. Deze kennisgeving wordt ook verzonden naar politie en VGGM. In het geval er geen toestemming verleend kan worden, wordt contact opgenomen met de melder.

 

Bij een evenement waar verkeersregelaars worden ingezet of een Drank- en horecaontheffing nodig is, moet een reguliere vergunning worden aangevraagd en kan niet worden volstaan met een melding.

Artikel II Inwerkingtreding en intrekking

Deze nadere regels treden op 15 februari 2017 in werking, onder gelijktijdige intrekking van de Nadere regels op basis van artikel 36 Straatbarbecues en straatspeeldag die is vastgesteld op 21 januari 2011.

 

Aldus vastgesteld op 10 januari 2017,

dr. J.W.A. van Dijk,

Burgemeester