Organisatie | Bernheze |
---|---|
Organisatietype | Gemeente |
Officiële naam regeling | Procedureverordening voor advisering tegemoetkoming in planschade gemeente Bernheze 2008 |
Citeertitel | Procedureverordening voor advisering tegemoetkoming in planschade gemeente Bernheze 2008 |
Vastgesteld door | gemeenteraad |
Onderwerp | ruimtelijke ordening, verkeer en vervoer |
Eigen onderwerp | Procedureverordening advisering tegemoetkoming in planschade gemeente Bernheze 2008 |
Geen.
artikel 6.7 Wet ruimtelijke ordening en artikel 6.1.3.3 Besluit ruimtelijke ordening
Geen.
Datum inwerkingtreding | Terugwerkende kracht tot en met | Datum uitwerkingtreding | Betreft | Datum ondertekening Bron bekendmaking | Kenmerk voorstel |
---|---|---|---|---|---|
27-09-2008 | Nieuwe regeling | 25-09-2008 De Bernhezer, 26 september 2008 | - |
Titeldeel 1 Procedureverordening voor advisering tegemoetkoming in planschade gemeente
Artikel 2 Opdrachtverstrekking
Binnen twaalf weken na het verstrijken van de termijnen als bedoeld in artikel 6.1.3.1 van het
besluit verstrekt het college aan één of meerdere adviseurs gezamenlijk, opdracht om ter zake van
een aanvraag advies uit te brengen, tenzij toepassing wordt gegeven aan artikel 6.1.3.1 van het
besluit of aan artikel 4:5 van de Algemene wet bestuursrecht.
Artikel 3 Adviseur of adviescommissie
Indien het college, na advies te hebben ingewonnen van de in het eerste lid bedoelde
adviseur, van oordeel is dat de aanvraag betrekking heeft op planschade vanwege
inkomensderving en er, gezien de complexiteit, aard en omvang van de aanvraag,
behoefte bestaat aan extra deskundigheid wordt door het college een tweede adviseur
aangewezen die deskundig is op het gebied van accountancy of van financieel
Indien het college, na advies te hebben ingewonnen van de in het eerste lid bedoelde
adviseur, van oordeel is dat de aanvraag betrekking heeft op planschade vanwege
waardevermindering van een onroerende zaak en er, gezien de complexiteit, aard en
omvang van de aanvraag, behoefte bestaat aan extra deskundigheid wordt door het
college een tweede adviseur aangewezen die deskundig is ter zake van de waardering
van onroerende zaken en van waardevermindering daarvan als gevolg van een
Artikel 5 Betrokkenheid aanvrager en andere belanghebbenden bij aanwijzing adviseur
De aanvrager, eventuele andere betrokken bestuursorganen, alsmede de
belanghebbenden als bedoeld in artikel 6.4a, tweede en derde lid, van de wet kunnen
binnen twee weken na de mededeling als bedoeld in het eerste lid schriftelijk en
voldoende gemotiveerd een verzoek tot wraking van één of meerdere adviseurs bij het
Artikel 6 Werkwijze adviseur of adviescommissie
De adviseur of de voorzitter van de adviescommissie organiseert één of meerdere
hoorzittingen, waar de aanvrager en de in het tweede lid bedoelde ambtelijke
vertegenwoordiger(s) in de gelegenheid worden gesteld de aanvraag toe te lichten,
onderscheidenlijk de voor de advisering over de aanvraag relevante informatie te
verschaffen, dan wel een standpunt van de gemeente over de aanvraag aan de adviseur of
de adviescommissie kenbaar te maken. Eventuele andere betrokken bestuursorganen,
alsmede de belanghebbenden als bedoeld in artikel 6.4a, tweede en derde lid, van de wet
worden eveneens in de gelegenheid gesteld hun standpunt kenbaar te maken.
Alvorens een advies uit te brengen zendt de adviseur of de adviescommissie binnen
zestien weken na de dagtekening van de opdracht tot advisering een concept daarvan
aan de gemeente, aan de aanvrager, aan eventuele andere betrokken bestuursorganen
en aan de belanghebbenden als bedoeld in artikel 6.4a, tweede en derde lid, van de wet.
De adviseur of de voorzitter van de adviescommissie kan deze termijn onder opgaaf van
redenen met een daarbij aan te geven termijn met ten hoogste vier weken verlengen.