Organisatie | Venlo |
---|---|
Organisatietype | Gemeente |
Officiële naam regeling | Verordening behandeling bezwaarschriften Venlo 2010 |
Citeertitel | Verordening behandeling bezwaarschriften Venlo 2010 |
Vastgesteld door | gemeenteraad |
Onderwerp | bestuur en recht |
Eigen onderwerp |
Nieuw vastgestelde regeling in het kader van de gemeentelijke herindeling Venlo, Arcen en Velden per 01-01-2010. De volgende regeling(en) word(en) ingetrokken:
-de Verordening behandeling bezwaarschriften Venlo, vastgesteld door de gemeenteraad van Venlo bij besluit van 25 mei 2005;
- de Verordening commissie bezwaarschriften, vastgesteld door de gemeenteraad van Arcen en Velden bij besluit van 31 oktober 2002.
- De behandeling van een ten tijde van de inwerkingtreding van deze verordening bij de gemeenteraad aanhangig bezwaarschrift, waarop een verordening als bedoeld in lid 2 van toepassing is, wordt voortgezet overeenkomstig de bepalingen van deze verordening.
- De behandeling van een ten tijde van de inwerkingtreding van deze verordening bij burgemeester en wethouders of de burgemeester aanhangig bezwaarschrift, waarop de verordening als bedoeld in lid 2, onder b, van toepassing is, wordt voortgezet op een door burgemeester en wethouders respectievelijk de burgemeester te bepalen wijze.
Geen
Datum inwerkingtreding | Terugwerkende kracht tot en met | Datum uitwerkingtreding | Betreft | Datum ondertekening Bron bekendmaking | Kenmerk voorstel |
---|---|---|---|---|---|
01-01-2010 | 27-04-2011 | nieuwe regeling | 04-01-2010 E3-journaal, 06-01-2010 |
De raad van de gemeente Venlo;
gezien het voorstel van het projectcollege van 7 april 2009;
gehoord de herindelingscommissie op 15 april 2009;
gelet op de Gemeentewet en de Algemene wet bestuursrecht;
mede gelet op de Wet samenvoeging gemeenten Arcen en Velden en Venlo;
vast te stellen de navolgende Verordening behandeling bezwaarschriften Venlo 2010;
Hoofdstuk 2 Behandeling van de werkzaamheden
Er is een commissie ter voorbereiding van de beslissing op bezwaren tegen besluiten van de gemeenteraad.
Elke kamer bestaat uit ten minste drie leden:
een voorzitter overeenkomstig artikel 7:13 van de wet, zijnde de voorzitter of een van de leden van de commissie, uit haar midden aangewezen;
Artikel 6 Ingediend bezwaarschrift
Bij het bericht van ontvangst als bedoeld in artikel 6:14 van de wet wordt vermeld dat een commissie over het bezwaar zal adviseren.
Artikel 7 Overdracht bevoegdheden
De bevoegdheden ingevolge de hierna genoemde artikelen van de wet worden voor de toepassing van deze verordening uitgeoefend door de voorzitter van de commissie:
Voor het houden van een zitting is vereist, dat de meerderheid van het aantal leden, onder wie in elk geval de voorzitter, of zijn plaatsvervanger, aanwezig is.
Artikel 12 Niet deelneming aan de behandeling
De voorzitter en de leden van de commissie nemen niet deel aan de behandeling van een bezwaarschrift indien daarbij hun onpartijdigheid in het geding kan zijn.
Artikel 14 Schriftelijke verslaglegging
Het verslag als bedoeld in artikel 7:7 van de wet vermeldt de namen van de aanwezigen en hun hoedanigheid.
Indien naar het oordeel van de voorzitter van de commissie de termijn van 10 weken, als bedoeld in artikel 7:10, eerste lid, van de wet, ontoereikend is voor achtereenvolgens het uitbrengen van een advies en het nemen van een beslissing, verzoekt hij het verwerend orgaan tijdig de beslissing te verdagen.
De behandeling van een ten tijde van de inwerkingtreding van deze verordening bij burgemeester en wethouders of de burgemeester aanhangig bezwaarschrift, waarop de verordening als bedoeld in lid 2, onder b, van toepassing is, wordt voortgezet op een door burgemeester en wethouders respectievelijk de burgemeester te bepalen wijze.