Organisatie | Venlo |
---|---|
Organisatietype | Gemeente |
Officiële naam regeling | Mandaat- en volmachtbesluit griffie |
Citeertitel | Mandaat- en volmachtbesluit griffie |
Vastgesteld door | gemeenteraad |
Onderwerp | bestuur en recht |
Eigen onderwerp |
Geen
Geen
Datum inwerkingtreding | Terugwerkende kracht tot en met | Datum uitwerkingtreding | Betreft | Datum ondertekening Bron bekendmaking | Kenmerk voorstel |
---|---|---|---|---|---|
02-10-2008 | 01-01-2010 | nieuwe regeling | 24-09-2008 E3-journaal, 01-10-2008 |
Gelet op hoofdstuk 10 van de Algemene wet bestuursrecht, de Gemeentewet en de Arbeidsvoorwaardenregeling gemeente Venlo.
Voor de uitoefening van de bevoegdheden tot het verrichten van privaatrechtelijke handelingen en het nemen van besluiten op grond van de Arbeidsvoorwaardenregeling gemeente Venlo welke bevoegdheden afzonderlijk worden benoemd in het bij dit besluit behorende schema respectievelijk volmacht en mandaat te verlenen aan het presidium dan wel de griffier.
Ten aanzien van de uitoefening van de gemandateerde bevoegdheden te bepalen dat voor zover deze betrekking hebben op de persoon van de griffier deze zullen worden uitgeoefend door het presidium en voor zover zij betrekking hebben op de overige personeelsleden van de griffie deze zullen worden uitgeoefend door de griffier.
Onverminderd het bepaalde in het eerste lid, wordt bij de uitoefening van bedoelde bevoegdheden het daaromtrent gestelde bij of krachtens wetten, besluiten, verordeningen, circulaires, regelingen, aanwijzingen en richtlijnen van rijks-, provinciale en gemeentelijke wetgevers of bestuursorganen in acht genomen.
Ingeval van absentie van de griffier of de burgemeester als voorzitter van het presidium, aan wie bij of krachtens dit besluit bevoegdheden zijn toegekend, worden deze bevoegdheden door zijn plaatsvervanger uitgeoefend.
IV Te bepalen dat dit mandaat- en volmachtbesluit van gelijke toepassing is voor de uitoefening van deze bevoegdheden:
voor zover zij betrekking hebben op de functie-inhoudelijke aspecten van de ambtelijk secretaris van de rekenkamer, zijnde de in het schema opgenomen bevoegdheden onder personeel in organisatie, waarbij alle mandaten verleend zijn aan de voorzitter, als bedoeld in artikel 3, vierde lid, van de Verordening op de gemeentelijke rekenkamercommissie en aan de griffier, waarbij de ondertekening door hen beide geschiedt.
V Te bepalen dat het nemen van besluiten omtrent de benoeming, schorsing en ontslag van de griffier en de ambtelijke secretaris van de rekenkamer een raadsbevoegdheid blijven.
VI Te bepalen dat het besluit van 19 februari 2003 tot verlening van mandaat wordt ingetrokken.