Organisatie | Hilversum |
---|---|
Organisatietype | Gemeente |
Officiële naam regeling | Verordening op de rekeningencommissie 2008 |
Citeertitel | Verordening op de rekeningencommissie 2008 |
Vastgesteld door | gemeenteraad |
Onderwerp | bestuur en recht |
Eigen onderwerp |
Geen
Onbekend
Datum inwerkingtreding | Terugwerkende kracht tot en met | Datum uitwerkingtreding | Betreft | Datum ondertekening Bron bekendmaking | Kenmerk voorstel |
---|---|---|---|---|---|
18-07-2008 | 21-03-2018 | Nieuwe regeling | 25-06-2008 De Gooi en Eembode, 17-07-2008 | Onbekend |
Het secretariaat van de commissie wordt verzorgd de griffie. De concerncontroller biedt daartoe de noodzakelijke vaktechnische ondersteuning.
De commissie brengt van haar bevindingen en aanbevelingen bij het onderzoek verslag uit aan de raad. In dit verslag is een advies opgenomen ten aanzien van de vaststelling van de rekening.
Het verslag is openbaar en wordt zo spoedig mogelijk ter kennis gebracht van burgemeester en wethouders, die hun beschouwingen naar aanleiding van het verslag aan de raad voorleggen.
De rekeningencommissie is, namens de gemeenteraad, belast met de selectie van de accountant, de opdrachtverlening en het tussentijds overleg over de voortgang en het resultaat van de werkzaamheden en doet daartoe zonodig voorstellen aan de raad. De benoeming van de accountant is voorbehouden aan de raad. De burgemeester tekent namens de gemeente, in goed overleg met de voorzitter van de rekeningencommissie, de opdrachtovereenkomst met de accountant.
De vergaderingen van de commissie zijn in de regel openbaar, tenzij financiële of ander zwaarwegende belangen van de gemeente, van gemeentelijk personeel of van derden daardoor geschaad zouden worden. De deuren worden gesloten wanneer de voorzitter het nodig acht of twee der overige aanwezige leden dit verlangen. De commissie besluit vervolgens of met gesloten deuren zal worden vergaderd.
Indien het in het eerste lid bedoelde aantal leden niet is opgekomen, kan door de voorzitter met een tussentijd van tenminste 24 uren een nieuwe vergadering worden belegd. In deze vergadering kunnen de dan aanwezige leden beraadslagen en besluiten over de onderwerpen, die voor de eerste vergadering aan de orde waren gesteld.
Tijdens de vergadering wordt niet gerookt. Indien een vergadering langer dan twee uur duurt, wordt twee uur na de aanvang van de vergadering gedurende tien minuten gepauzeerd.