Organisatie | Ouder-Amstel |
---|---|
Organisatietype | Gemeente |
Officiële naam regeling | Verordening Klachtbehandeling Ouder-Amstel 2008 |
Citeertitel | Verordening Klachtbehandeling Ouder-Amstel 2008 |
Vastgesteld door | gemeenteraad |
Onderwerp | bestuur en recht |
Eigen onderwerp |
Geen
Gemeentewet
Datum inwerkingtreding | Terugwerkende kracht tot en met | Datum uitwerkingtreding | Betreft | Datum ondertekening Bron bekendmaking | Kenmerk voorstel |
---|---|---|---|---|---|
03-10-2008 | 01-09-2019 | Onbekend | 18-09-2008 Onbekend | 2008/31 |
De raad van de gemeente Ouder-Amstel,
Het college van burgemeester en wethouders van Ouder-Amstel en
De burgemeester van Ouder-Amstel,
Ieder voor zover het hun competentie betreft
Gelezen het voorstel van burgemeester en wethouders d.d. 18 augustus 2008, nummer 2008/31,
In deze verordening wordt verstaan onder:
klacht: Een mondelinge of schriftelijke uiting van ongenoegen over de wijze waarop een gemeentelijk bestuursorgaan of een persoon, werkzaam onder de verantwoordelijkheid van een bestuursorgaan, zich in een bepaalde aangelegenheid jegens een natuurlijk persoon of een rechtspersoon heeft gedragen. Een gedraging van een persoon, werkzaam onder de verantwoordelijkheid van een bestuursorgaan wordt aangemerkt als een gedraging van dat bestuursorgaan;
1.Het college van burgemeester en wethouders benoemt een klachtencoördinator die belast is met de volgende taken:
Artikel 7 Behandeling door klachtbehandelaar
De klachtbehandelaar verwerkt zijn bevindingen, zijn oordeel over de klacht en eventuele maatregelen ter verbetering in een brief aan de klager. Een afschrift van deze brief wordt toegezonden aan de beklaagde, diens leidinggevende en de klachten coördinator. In de brief wordt tevens melding gemaakt van de mogelijkheid voor klager om, indien hij niet tevreden is met de afhandeling van zijn klacht, zich ter zake te wenden tot de Nationale ombudsman.